• FruHeo

Majmammor 2007 del 13

Majmammor 2007 del 12
    Nu är våra småttingar inte så små längre! Runt 2 år och bara växer och frodas. Trots är vår vardagen men vi älskar ju dem så klart ändå

Bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42709259.html

Tidigare prattråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m43826219.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 12:42
    Nya godingtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47789699.html

• Svar på tråden Majmammor 2007 del 13
  • josse83

RosaNapp: Ville bara skicka en kram. Usch vad jobbigt men säger som de andra att det kanske är skönt att beslutet är taget åtminstone?!

Blind: Hoppas att ni kan komma överens om något bra Jag är också lite lagom bebissugen! Men ska gå klart min utbildning först! Och när man bestämt sig så som jag gjort så blir man mindre sugen för då är man ju så inställd på sin plan... men till sommaren då j*** blir det till att starta upp bebisverkstaden Måste ju iofs dessutom ha rätt inställd medicinering av min struma så det är ju ännu en grej som måste klaffa!

Hmm.. trots?! Joråvars lite lagom trotsigt är det här.. men jag väntar hela tiden på att det ska bli värre Ellie är också lite prinsessig av sig, vill gärna att jag ska vara hennes slav Hämta det osv. Igår ville hon komma fram med sin dockvagn men det låg lego ivägen som hon lekt med.. jag vill komma fraaaam skrek hon. Jag men då får du städa tyckte jag, det var nog första gången som hon städade undan efter sig

• Blindness
    Kavat, Josse, ja sen är det sanning att man känner sig mer sugen/stressad för hur det än är så är det kul att vara mammaledig samtidigt som någon kompis. Blir det barn snart för oss så blir det ingen föräldragrupp heller (känns inte som någon idé när man "nyss" varit) och då träffar man väl inga föräldrar med ungefär samma bf.
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo

RosaNapp: fan vad trist att det inte kommer fungera. Men jag tycker du är stark och beundransvärd, det kommer gå bra!!!!!!

Ninnie: trots?? Du menar att de vrålar från det flytande margarinet till parkeringen på maxi för att de inte får sitta under kundvagnen? Eller att de ligger och illvrålar på golvet i en blomaffär för att de inte får klappa kaktusar? Att de måsse ha den.... hela tiden???

Kavat: ja paketet blir av en rad anledningar rätt decimerat men nått blir det! Tror inte du hört mitt efternamn, brukar inte prata om det....

• 2små2stora
    Heoo: hur står det till idag?

J håller på att bli sjuk igen tror jag. Hon har haft svårt att släppa nappen och gosen på dagis idag.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • FruHeo

3bus: neeej inte igen! Hoppas bara att det är en dålig dag idag....

Jo här tror jag att det har vänt. Saga är tillbaka i sina gamla gängor. Idag på ronden så hälsade den mycket timida läkarstudenten med ett: Hej Saga, hur mår du. Ungen flinar och knixar lite och säger sen: hej lobotomi!!! Läkarstudenten såg mer än rätt chockade ut om man säger så, överläkaren (eller vad han nu är) var också med men han skrattade gott. Jävla L.et hon har dåligt inflytande på Saga, för hon, S, snappar upp allt Let säger....
    Lite senare var nån av syrrorna inne igen, de var tvugna att byta nålen som trilskades lite. Vi pratar lite och S säger: nu vill ja bli sisk. Frisk menar du säger syrran. Ja säger Saga. Jag säger nått om att det heter frisk, kan du säga F, f som i fisk (ungen kan säge fisk men inte frisk....). Saga flinar och säger: B som i fan......
    Hahahahaa

• 2små2stora
    Heoo: härligt Nu låter det verkligen som om det har vänt.

Tyvärr så rinner snoret igen och ungen bara grinar hela tiden. Men nu somnar hon snart i vagnen i klädd pippi siden pyjamas och tittandes på Pippi. Hon verkar inte kunna hantera infektioner något bättre nu än tidigare, blää. Hopppas bara att hon är frisk till den 14 när vi ska till hjärtläkaren. Den 5/10 ska vi till astma/allergiläkaren.
  • FruHeo

3bus; hm, trist! Men du ge henne lite extra inhalation i kväll, för att förebygga!

• 2små2stora
    Heoo: det blir både NaCl pulmi och vento ikväll. Fördelen med att hon sover är att det gör inget att det tar tid innan det är slut

Nu ska jag gå och se hur det går för maken med tvättmaskinen.
  • Kavat
    FruHeo skrev 2009-09-22 18:52:45 följande:
    3bus: neeej inte igen! Hoppas bara att det är en dålig dag idag.... Jo här tror jag att det har vänt. Saga är tillbaka i sina gamla gängor. Idag på ronden så hälsade den mycket timida läkarstudenten med ett: Hej Saga, hur mår du. Ungen flinar och knixar lite och säger sen: hej lobotomi!!! Läkarstudenten såg mer än rätt chockade ut om man säger så, överläkaren (eller vad han nu är) var också med men han skrattade gott. Jävla L.et hon har dåligt inflytande på Saga, för hon, S, snappar upp allt Let säger.... Lite senare var nån av syrrorna inne igen, de var tvugna att byta nålen som trilskades lite. Vi pratar lite och S säger: nu vill ja bli sisk. Frisk menar du säger syrran. Ja säger Saga. Jag säger nått om att det heter frisk, kan du säga F, f som i fisk (ungen kan säge fisk men inte frisk....). Saga flinar och säger: B som i fan...... Hahahahaa
    Åå, vad härligt att höra att hon verkar må bättre. Oj, vad jag skrattade när jag läste hennes kommentarer!
    Skönt att veta att jag inte vet ditt e-namn, då är jag inte så senil.. kanske.

3busfrön, krya på J! Trist att hon ska bli så sjuk när hon blir sjuk.

Här har jag haft en jobbig dag med två ungar som vaknade för tidigt. Snorig son och enveten dotter som klättrar på honom, retas och slåss, så han har grinat hela dagen. Inte kunde vi åka iväg heller eftersom lilleman var dålig.
    Så tillsist tog jag bilen och åkte iväg och hämtade några paket. Båda somnade. Sen var det en timmes kamp innan maken kommer hem och då blir de som ljus och som helt förbytta!
    Det brukar vara helt tvärtom. Att de blir som knasigast när maken kommer innanför dörren. Men, men, nu är det äntligen gonattsaga för dem, så hoppas vi att vi får sova i natt.
Svar på tråden Majmammor 2007 del 13