• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • jeaxx77

Once: Jag är fullt övertygad om att när du väl hittat RÄTT vagn så kommer du garanterat att byta den efter ett par dagar i alla fall....blocket.se

• jeaxx77

Jag är lite sugen på en EL Nitro City, om den finns på BP till superpris på onsdag kan ni ju hojta

• FruGöransson

Katarina: vi behöver också en ny bilstol. Ska också dit på onsdag o kolla :) ska först kolla lite tester o sånt o se vilken vi ska ha ;)

Ja annars står det still på köpa-hus-fronten, vi tar det lite lugnt o inväntar "rätt" hus

• Ohanna

Ojojoj vad det skrivits idag, hinner inte läsa har bara en fråga till er rutinerade mammor i tråden

Jag har tänkt sluta med amningen helt runt nyår eftersom jag ska börja plugga i januari. Så jag ska börja fasa ut amningen nu tänkte jag. Så hur ska jag göra nu när jag vill öka på antalet matportioner per dag? Nu äter hon;

Morgon mål, amning kl 05-06
    Frukost amning ca kl 09
    Lunch, fullmåltid +fruktpure kl 12
    1500 amning
    1700 amning
    2000 gröt+ fruktpure
    2200 amning

Hon är väldigt hungrig på kvällen som ni märker Men ska jag först kanske börja lägga till gröt vid 09- måler och efter nån vecka middag vid 17 målet? Eller sk ajag byt aut några andra mål först? Och hur är det med välling? Har alltid fått för mig att bebisar äter välling till frukost och kvällsmat, men vi ger ju gröt... :S KRAM!

• Katarina m Leon o Matteo

Moder, så ni fick inte det ni budade på? Inte vi heller

BP babykväll var mellan 18-20 om jag nu inte minns fel..
    Nu ska jag forts'ätta kolla på lyxfruarna!

• Caranlachiel

Ohanna: Har inga direkta åsikter om vilket mål du ska byta ut, tror inte det spelar nån större roll. Välling behöver man inte ge, det går lika bra med gröt eller annat. Erik verkar inte alls gilla välling. Däremot tänkte jag berätta att när jag började fasa ut amningen så tog det bara 2 veckor innan det var helt slut. Så du är medveten om att det kan gå fortare än vad du kanske vill, det beror ju på hur dina bröst reagerar på att inte ammas lika ofta.

• LillaTD

Hej hej!

Här kommer en som är ny på Familjeliv, och det tack vare Annelie & Erik (Caran)

Jag heter Sofia och har den stora äran att få vara mamma till lilla Tindra, som fyllde ett halvår i lördags....(Vart tar tiden vägen egentligen???)
    Vi bor på söder i Huskvarna i en bostadsrätt, men som många andra letar vi efter ett hus, helst i Huskvarna - Stensholm, Egnahem mm....

Jag skulle tycka att det vore trevligt att följa med på frukost på torsdag, hoppas att det är okej?....

Har ev en tid på BVC (Tindra är väldigt röd i rumpan och har varit det ca en vecka) men annars kommer jag gärna!

Fika torsdag 8oktober gärna ikea 9:00

Camilla o Leah
    elin & isolde
    Madde & Axel
    ev. Sabah o Alice
    Lina & Leja
    Katarina & Elise
    Annelie och Erik (kanske)
    Anna o Viggo
    Sofia & Tindra (kanske)

• Ohanna

Caran; 2 veckor var snabbt- riktigt så snabbt hade jag inte tänkt mig Får höra med BVC vad de tycker. Spelar väl kanske som du säger egentligen ingen roll. Hur gjorde du med kött till Erik? Kokade du köttfärs, kyckling, fisk etc själv eller gick du direkt på burkarna med rödspätta och potatis eller pasta bolognese?

Lilla TD; Välkommen! Du får såklart följa med på torsdag! Jag är mamma till Moa som är strax över 5 månader.

• Katarina m Leon o Matteo

Välkommen hit Sofia! Vi har tre älsklingar (5 år , 2 år  och 5 månader) och bor på Vättersnäs. Självklart får du hänga på!

Ohanna, Jag vet allvarligt talat inte hur man fasar ut amningen. Har tillslut fått tvångssluta på en helg båda och det har gjort ont men gått bra ändå . Men innan dess har vi iofs fasat ut brösten en hel del. Välling behöver de absolut inte äta, gröt går lika bra som Caran skriver. Vill du sluta helt med amningen när du börjar plugga? Annars kan du ju fortsätta ett tag till med t.ex. kvälls och morgonmål då du ju ändå är hemma om du vill. Jag brukar i alla fall göra som så att jag ger någon form av fast föda innan amningen när jag vill börja fasa ut. Alltså mata först och sedan "fylla på med amningen". Då vet jag att liten blir mätt och ibland tackar de själva nej till bröstet. Om du bara vill byta ut ett mål så skulle jag nog ge en middag när ni äter själva runt 17 kanske?

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09