• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • jeaxx77

Tog på mig att starta ny tråd. Den gamla stängs på måndag.

EoD: Känner igen det där med att vilja dra ut på tiden. För oss är det ju definitivt sista barnet så jag vill njuta av varje stund. Med Vilja var jag mer ivrig att hon skulle komma till nästa steg i utvecklingen.

LillaL: Vad roligt då är det ju bara höst o vinter sen får ni flytta in! Vi räknar med inflyttning till våren.

Lyckie: Välkommen tillbaka efter sommarlovet Härligt med långledigt tillsammans. Jonas börjar nästa vecka efter många långa lediga veckor tillsammans. Känns jättekonstigt. Hur går det med era husplaner, har de helt legat nere nu under sommaren?

• Thullan

Hittat hit oxå.
    Skriver inte så ofta men läser hela tiden, hinner knappt med mig själv nu. Längtar tills nästa onsdag när Wilma få gå till dagmamman igen, är slut på aktiviteter hos oss nu känns det som. Imon drar vi nog till stadsparken på fm o kolla in djuren o lekparken.

Har varit sjuk några dagar men börja bli bättre nu o det märks att orken försvann för mig.

Kul att tråden börja bli aktiv igen efter sommaren, få hoppas vi kan ses för en fika snart igen.
    Ha det bra så länge

• Elof och Dagny

Oxå hittat hit!

Jeaxx: jepp, samma här. med kira ville man verkligen att det skulle hända nytt hela tiden och nu får det gärna ta tid innan det händer nåt, haha!

Thullan: känner igen det där med ingen ork. jag har varit så länge nu och hoppas verkligen det vänder snart. Mini har ju ätit var varannan till tredje timme på nätterna ända sen hon föddes, och nu jobbar vi stenhårt med att försöka få henne att sova längre åt gången! jag är verkligen i behov av sömn men vet inte när jag ska hinna få det, det är fullt upp hela tiden tycker jag... jepp, ska bli skönt när dagis börjar igen!

*Kira 070516 & Isolde 090421*
  • fru Ingeborg

hittat hit jag med

Sitter på en jätteslö lånedator då vår är på lagning...

• Annizsj

Så då har jag också hittat hit. Hej hej!!

Igår kom vi hem ifrån landet igen, varit hos mina föräldrars stuga i Värmland. Jättemysigt, men dr sover jag ännu sämre, ingen skön säng. Och med en liten Viggo som inte vill sova själv längre blir det trångt med en 90 säng. Är också i stort behov av sömn..suck..blir så irreterad i gnällig när jag inte får sova. Hur sjutton vänjer man dem vid att sova längre timmar i streck??? Eller går det inte? Här matas det fort varann timme i vaket tillstånd, å det verkar som om all mat stannar kvar för Viggo växer som bara sjutton.

Ang. smakisar. Jag känner igen panik med att börja ge smakisar. Vi gör det när det känns bra och rätt. Det var samma med Milo, han fick risgröt vid 5 mån (fast egentligen var han ju bara 3 mån, beror på hur man räknar). Men denna gång tror jag inte vi kommer vara lika försiktiga, utan låta honom smaka på våran mat lite mer. Sen ska jag försöka laga endel bebismat själv, lyckades ganska bra förra gången även om burkmaten var kanon! Får se hur mkt man hinner med nu med två pojkar

PÅ måndag börjar dagis..ska bli skönt för oss alla, inte minst för Milo. Fick brev från dagis, de behåller samma tider 9-13 varje dag, det är ju guld

• fru Ingeborg

vi har verkligen slödag idag framför datan och tvn hela dagen

ang smakisarna så undrar jag bara varför blanda in gluten innan 6mån när det finns så många bra alternativ?? Som sagt så är det ju inte alla barn som får en glutenintolerans.. men dumt att chansa.. och de får de ju inte heller av enstaka gånger.. men de som går att undvika är ju bra! Tror vi kommer börja när hon fyller 4mån med... känner lite mer brådska att komma igång då jag börjar jobba när hon är 8mån. Visserligen natt men skönt om de funkar då. Gjorde det inte med sonen och de gör det väl inte nu heller ...

Lilltjejjen rullade runt helt och hållet igår och var jättefrustrerad över att hon inte kom framåt sen låg o försökte komma upp i krypställning och var skitförbannad o var jättegnällig över lag i går... I morse såg vi dock att en tand var igenom där nere och de handlar inte om många timmar/dagar innan nästa spricker med..

• Mattilda

jag börja med gröt bara för att BVC sa jag skulle det annars hade jag fortsatt helammat till 6 månader..men hon får bara gröt en gång om dan resten ammar jag som vanligt.

idag är 3e dagen hon äter gröt och idag ändrade jag det till lunch istället för middag och då gick det mycket bättre! hon är så trött på kvällarna. tror det åtminstone blev 3 skedar idag så går sakta men säkert framåt :) hon börjar förstå att man ska svälja den och inte spotta ut den med ;p

Någon som ska till ÖF imorgon inne i stan ? funderar på att gå sen blir det nog dags att byta grupp då hon är 4 månader redan :)

• Annizsj

Fru Ingeborg- SÅ du börjar också jobba i januari? Jag ska ju börja plugga igen då, får se hur pigg man är. En sak som är säker är att diciplin är a o O denna gång. Jag ska försöka plugga flitigt i skolan så att man kan släppa allt när man kommer hem, då vill jag bara vara med barnen.
    Jag känner inte heller att vi kommer chansa å ge gluten, men alla tänker ju inte som vi. Det är helt enkelt upp till var o en. Va duktig lilltjejen var. Visst blir man lite stolt när de gör sådana framsteg? Viggo ligger nu i sitt gym och är på gott humör, morgonmänniska som han är Har börjat gå å lägga mig före 22 nu, allt för att få lite sömn då första delen av natten ger mest sömn.

Mattilda--- Va duktig hon är som börjar förstå det här med mat. DU ska se att hon snart har ätit en hel tallrik Låter bra att ge lite tidigare på dagen, på kvällen är det ju ofta en del skrik, bättre de är utvilade.

Ser ut att bli en fin dag idag, men just nu är det ju bara 10 grader ute, snart höst!
    Ha en bra dag alla!

• Katarina m Leon o Matteo

Hej, nu har jag också hittat hit!
    Har lite fullt upp med alla 3 barnen och så försöker jag komma igång med att börja jobba så smått också..

Annizsj, Visst hade ni privat fsk? Vad heter den? Ni får alltså ha Milo 20h/vecka? Tre timmars dagar känns verkligen helt hopplöst. Ja, för Ms skull hade det väl inte spelat så stor roll men för L blir det verkligen ingen mening med det.. Får se vad vår fsk beslutar sig för!

Verkar som om allt är bra med er och att alla haft en skön sommar! Mysigt att era små börjat smaka på mat så smått. E är ju bara 3 månader så vi väntar ett tag till. Hon är dock väldigt vaken och följer redan aktivt med vid bordet så hon är nog inte helt oäven själv..

Nu borde vi väl försöka ta en fika när de stora börjar fsk va? Föreslår IKEA tisdag kl 9. Någon som kan då?

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09