• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Ohanna

Hur är det med era barn, har de varit förkylda eller sjuka än? Jag har avrit förkyld i snart 3 veckor; snorat, nyst etc.. men Moa har inte blivit smittad! Hur tusan kommer det sig? Hon snorade lite i Måndags bara men det gick över. Tycke rju ananrs att jag borde smitta henne? Eller så har hon ärvt sin fars immunförsvar- han är aldrig sjuk... Håller tummarna för det!!

• Ohanna

Hmm tredje inlägget på typ 15 minuter- gissa om Moa sover??

Glömde skriv att vi var på 5 månaders koll idag +vaccination! 6310g och 65 cm är hon nu! Hpn skrek lite när hon fick båda sprutorna men sen blev hon glad igen. Och sen dess har hon sovit, över 2 timmar har hon sovit nu! Jag hoppas att hon slipper feber eller annat strul pga vaccinationen.

• Caranlachiel

Ohanna: Jo det går bra med maten. Han äter gröt 2-3 ggr om dagen och matpuré 1-2 ggr om dagen. Ersättning äter han nästan bara på kvällen och natten nu, och möjligtvis nån gång på dagen om han är svår att somna. Han verkar gilla de flesta frukter, rotfrukter, grönsaker och nån enstaka med kött i har gått bra. Offa gjorde puré av kokt kyckling, lök, potatis och morötter med lite spad och kryddor och det gick ner.

• Ohanna

Moa kräktes just en jättespya över hela soffan och golvet! Hon brukar aldrig kräkas annars, kan det vara en biverkning av vaccinationen hon fick idag? Någon som varit med om det vid vaccination? Annars verkar hon pigg och inte febrig eller nåt.

• Thullan

fru I: Så länge det är vatten i ett rum så ska fuktspärr användas, även i ett kök. Men det är det som Mattias lärt sig o säger till sina kunder att göra.

jeaxx: Kul att Visa hasar/ålar, vi har en son som började för ca 3 veckor sen, samma "ålder" som sin syster. Nu blir han arg för han inte kan resa sig mot saker utan att ramla. =)

Nästa veckan kan jag nog fika på torsdagen men veckan efter det kan jag måndag-torsdag mellan 9-13.

caran: Jag jobbar en del nu i oktober men i november är det lugnare för mig, kanske en "dejt" innan julstressen tar vid =)

• Caranlachiel

Ja kanske en tjejkväll i november skulle vara bättre. 14 november är första gången jag kan.

Barn- och manfri tjejkväll hos Annelie 14/11
    Annelie

• fru Ingeborg

Thullan jag tror dig.. men hälsa honom att de kanske ska ta upp på jobbet att de säger olika Ska höra med min farbror som varit hussnickare i hela sitt liv o bygger varje dag vad han säger

• Elof och Dagny

Hejsan!

Full rulle här hemma, nu har det varit ögoninflammation å snorigt m.m. för Kiras del i en vecka men det verkar vara på övergång nu. Isolde verkar ha klarat sig iaf, skönt. Känns inte som om man hinner så mkt med en bebis och en storasyster som kräver massa när hon är sjuk. Har många gånger önskat mer en 2 armar...

Jag hänger gärna på på tjej-kvällen!

Annelie
    Elin

*Kira 070516 & Isolde 090421*
  • jeaxx77

Min pappa fyller 60 den11/11 och jag vet inte när vi ska fira honom.
    Men om kalaset inte blir den 14 så kommer jag gärna.

Annelie
    Elin
    ev. Jenny

• Katarina m Leon o Matteo

Här är det fullt ös mest hela tiden.. Idag har jag t,ex. hunnit jobba några timmar, budat på ett hus, hämtat barn på dagis, lekt, städat, lagat middag, varit på Ls tennisskola, gått på vagnprommis, träningssimmat och så kollat på idol . Nu ska jag läsa om Haijbys äventyr med kung Gustav innan jag sover gott (hoppas går ju..). Har inte hunnit läsa riktigt allt men hoppas ni har det bra allihop.

Fru I, ring försäkringsbolaget och kolla annars kanske?

Jeaxx, tack vare dig får E nu fortsätta sitt sim på torsdagar men numer på Rosenlund. Vilken tid var det ni skulle gå?

Annizsj, usch vad jobbigt ni har det.. Det är lätt at säga att det snart går över.. När man är mitt i det är det skitjobbigt!! Så kram till dig! Jag har alltid ammat och våra nätter har peppar, peppar funkat hyfsat ändå (fast jag verkar visst lyckligtvis sova trots att det hänger en liten sugpropp i bröstet en halvmeter bort har jag märkt..). Låter lite som om er lille är lite lättstörd? Det är inte så att han skulle sova bättre i eget rum tror du? Kanske testat redan? M var lite så och sov bättre när han fick eget rum.

Nä, nu måste jag dra till sängs tycker E..
    Det krockar ev. lite med makens födelsedagsfirande men eftersom jag gärna vill skriver jag in mig..
    Annelie
    Elin
    ev. Jenny
    ev. Katarina

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09