• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Lilla l83

Jeaxx: Han är produkttekniker..fråga mig inte vad det innebär:) Lite kul att en vanlig "arbetar" utan någon speciell utbildning kan jobba sig upp.
    Vi har valt Ekeforshus..just våran planlösning har vi gjort själva så det finns inte ett exakt sånt hus som vi kommer att bygga. Vi kommer att flytta in 22 feb så det är 4 månader tills dess...känns långt tycker jag.
    När är eran inflyttning planerad?
    Hur går det med allt fyll? Det var ganska mycket där va? Vi hade inte räknat med så mycket utfyllnad på våran tomt blev mycker mer än vad vi trodde, tyvärr. Så tråkiga pengar.

• Ohanna

Igår var vi och tittade på huset igen och bestämde oss för att ta det! Ska göra upp detaljerna imorgon. Kan inte fatta att vi ska bo i hus till sommaren! Så nu blir vintern hektisk- renovera köket i 2;an, sälja lägenhten, samt flytta till hus *puh* OCh fira jul +nyår med

Jeaxx; Härligt med bygglovet! Synd att du missade Visas 6månaderskoll, men det är ju inte lätt att hålla allt i huvudet ibland!

Once; Jag tog min kandidat i företagsekonomi 4 veckor innan Moa föddes, så jag ska avsluta mina studier med att ta en magister i samma ämne. Det är alltså bara den här vårterminen kvar. Jag är redan utbildad civilekonom men efter vårterminen är jag en högre typ av civilekonom Måste bara fråga- visst var jag, min man och min syster hos dig i Mars och köpte ett köksbord? I en lägenhet på liljeholmen? Eller så är det rysligt lik en tjej med nyfödd bebis som jag och syrran shoppade ett köksbord hos från blocket när hon flyttade i våras!

LillaTD; Bara trevligt att lära känna nya mammor! Nu hann inte just du coh jag prata så mycket- jag och Moa (bebisen med långt hår) kom ju ganska sent!

Nu måste jag städa innan svärföräldrarna kommer hit! Lurade iväg Daniel på promenad med Moa för att jag skulle röja- så fatsnar jag här istället!

• jeaxx77

Lilla L: Det är ju det som är fördelen med ett stort företag man kan jobba sig upp. J. började också som montör för hundra år sedan och har därefter jobbat sig uppåt. Idag har han visserligen en utbildning men den har skaffat senaste åren.

Då är det ju snart flytt för er! Härligt att ha något att se fram emot i vintermörkret Vi hade väldigt mycket fyll, vi har nog den näst elakaste tomten av alla där uppe. Vi räknar med att behöva fylla ca 2500 kubik. Vi har dock haft jättetur och har fått allt fyll och alla packmassor gratis från tomter i närheten så vi kommer att komma undan förhållandevis billigt ändå. Men visst är det surt att kasta ut tiotusentals (eller hundratusentals) kronor för massa sand bara för att komma upp i gatunivå 
    Vi kommer att ändra en del i vår planlösning ockås så den kommer inte se ut som i katalogen. Inflyttning blir i maj.

Ohanna: vad roligt att ni tog huset! Det kommer att bli jättebra och lilla Moa kan traska runt i en trädgård och mumsa jordgubbar nästa sommar
    Ja 6månaderskollen var ju en miss, jag var så fokuserad på att hämta bilstolen på atteviks, och packa inför veckan hos mina föräldrar och få i Vilja åksjuketabletten så det där med bvc försvann helt och hållet. Vi ska göra ett nytt försök på onsdag istället

• Once

Ohanna: Det var nog jag... Tror jag?!? Jag har bla sålt 3 köksbord på blocket jag säljer en hel del där... Vi hade lite på vinden Vi har ju inte mkt förråd dit vi flyttade nämligen...

• Annizsj

Lilla l83 skrev 2009-10-10 12:56:51 följande:

Jeaxx: I dag på morgonen började jag och min sambo prata om tomterna på fageslätt, han sa att en kille som oxå jobbar på kontoret fast med inköp håller på att bygga på det senaste etappen....Han sa att hans sambo eller fru som heter Jenny oxå jobbar på kontoret...Då tändes det en glödlampa i mitt huvud..det måste vara ni ju..Sen så sa min sambo att den minsta dottern heter Visa och var jag helt säker på att det var ni:) Va kul med bygglovet! Vi har gjutit våran plattan nu och huset kommer på torsdag! Vilket husföretag har ni valt?Annizsj: Anna Wahlgrens sova hela natten kuren...heter den. Den har fått borde ros och ris men den fungerar jätte bra på min vänns barn. Han vägrade somna någon annan stanns förutom i vagnen. La man honom i sängen skrek han helt hysteriskt tills man tog upp honom. Han vaknade 15 ggr per natt och var jätte jobbig! Nu somnar han på 20 sekunder sover hela natten utan ett ljud till klockan 6 men det är för de väcker honom då.
    Den metoden är värd att kolla upp

Är inne en snabbis bara. Är i stan hos svärisarna. Ska väl ut å sätta mig i köket nu!
  • Caranlachiel

Är bara inne en snabbis och vill berätta att från och med i fredags säger Erik numera bababa och mamama. Oftast blir det mamababa. Jättegulligt!

• LillaTD

Caran: Va gulligt! Längtar till Tindra säger mamama, har nog bara hänt 1ggn tror jag. Däremot papapapa säger hon flera ggr om dan
    Hoppas att du har haft det lugnt och skönt i helgen hos dina föräldrar!

• Caranlachiel

LillaTD: Ja det var jättemysigt. Har ni haft det bra?

• Once

Ville bara tipsa om denna sidan www.svenskanamn.se/namnsdag där kan man se att även vi som valt lite unika namn på våra barn har även möjlighet att fira dem på sin namnsdag.. Där kan man se vad namnet betyder samt statistik om hur många i sverige som heter det!

Lite rolig fakta bara!

• LillaTD

Caran: Vi har haft Torbjörns kompis från Halmstad här i helgen, så det vart seeent i lördags Annars har helgen varit bra!
    Sitter här och väntar på att min jobbarkompis ska komma hit och fota Tindra idag. Hon har bra utrustning och stort fotointresse så hon e jätteduktig. Hoppas att vi får till några bra bilder. Tänkte jag ska sätta Tindra naken på det där skinnet vi har

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09