• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Ohanna

Caran; Fru I, Jeaxx; Hittade i en folder vi fick av BVC i början att det är ok att ge till gröten, och i matlagning, tidigare än ett år. Tror det var samma text som Caran hänvisade till Så vi får väl börja att ge lite mjölk helt enkelt! Måste ju bli succce- äta torr gröt är ju sådär gott!

Igår var vi ute på vår första kväll utan barn! Först bio och sen middag på O'Learys. Och vem springer vi på om inte min chef! Som inte kände igen mig (var 4 år sen vi sågs senast ) och trodde att Daniel var ute och svirade med nån ny donna! Hade varit sådär lämligt om han hade spridit det på jobbet där både jag och Daniel jobbade tidigare och en del släktingar till Daniel fortfarande jobbar... Vi sågs ju liksom senast för 4 år sen, då vägde jag kanske 10kg mer än nu, jobbade alltid med linser på (igår hade jag glasögon) plus att det ÄR svårt att känna igen folk utan jobbarkläder. Å till hans försvar så var han inte min chef senaste jag jobbade utan jobbade på en annan avdelning.. Men komiskt ändå! Å jag kände faktiskt inte igen honom heller- såg ut som en annan kille käkat upp honom (=han hade blivit tjockare än sist vi sågs ) Menmen- det var najs att ha barnvakt och bara vara för oss själva en stund!

• Svahn85

Mattilda vad har du gett istället? Jag testade lite pure med lite kött och grönsaker i, burkarna som är från fem månader. Han verkade tycka att det var bättre men jag har ju inte testat det så mycket så än vet jag ju inte riktigt.

Nova 070504 & Theo 090524
  • Mattilda

Jag har bara gett gröt och morotspure samt fruktpureer..jag ammar ju fortfarande så hon äter bara "mat" 1 eller 2 ggr om dagen..Så oftast fruktpure till lunch och gröt middag

har testat lasagne och biffstroganoff i burk men det var då inte populärt heller för kräsna damen! Men antar att man får ge flera dar i rad om och om igen för att dom små liven ska vänja sig vid smaken.

• Caranlachiel

Tjena! Hemkommen från ett dygn i Göteborg. Offa hade Erik helt själv under tiden, första gången han hade natten ensam. Han ringde mig när jag kommit halvvägs till Göteborg igår. "Det började inte så bra. Han sov i vår säng, trillade ner och började blöda näsblod." Stackars Erik. Och stackars Offa som kände sig dålig, Erik skadar sig det första som händer. Det gick bra som tur var. Sen ringde han idag igen, när jag var halvvägs till Jönköping. "Erik har fått en tand!" Typiskt att man ska missa sånt bara för att jag råkar vara borta. Annars hade natten gått bra, fast den hade gått bättre om Offa kommit ihåg att ge honom panodil för febern.

Och min fyllekväll var bra. Hahaha. Vi började dricka 15:30. Drack lakritsshots och drinkar hemma hos min bästis, bara vi två. Vid 19 gjorde vi oss snygga för utgång. 21:oo bestämde vi oss för att stanna hemma. 22:00 drack vi sista alkoholen. 22:30 somnade vi. PARTY! Men det var grymt kul, och jag fick sova ostört i tolv timmar! Har inte fått sova mer än 5-6 timmar oavbruten sömn sen Erik kom. Jätteskönt!

Och Erik fyllde förresten 7 månader i fredags.

• Katarina m Leon o Matteo

Caran, lät som en underbar helg för er båda. Mys för killarna att få ha lite egentid och härligt för dig med bästis, sprit och sömn! Tycker alltid förfesten är roligast så jag tycker ni gjorde helrätt jag .

Ohanna, härligt med partid! Vad roligt att ni inte kände igen varandra. Hur kom ni fram till att ni var ni så att säga? Hade varit så lagom kul när ryktet nått dig om det velat sig illa .

Jag har fått kräva min egentid. Det är inte helt enkelt och det förekommer fortfarande att jag i princip känner att jag ber om ursäkt för att det varit jobbigt under tiden som jag var borta. Det är dock viktigt att jag får de där enstaka timmarna per vecka för att må bra och fungera bra som mamma. Nu skulle vi också behöva bli bättre på att vårda vår gemensamma relation men den tiden blir svår att få till med 3 små. Om ett par år blir det väl bättre och tills dess får vi väl försöka hångla lite i soffan när tillfälle bjuds...

• fru Ingeborg

ohanna Jag förstod det som att du skulle ge mjölk för att få Moa att öka i vikt o de gör hon ju inte. Sen är det väl måltidsdryck man avråder från? inte i maten...

Cara kul att du hade det bra... Här har det oxå kommit TRE tänder i helgen... i överkäken så nu väntar vi på den 4e... brukar ju komma i par...

Jag hade ju lite tjejkväll här i går Mary Kay party och dildoparty vi körde båda Blev succe och nu får jag nog skulden för att mina vänner spenderade massa pengar 7personer brände 5000:- under kvällen.. o en av dem handlade inget.. Någon som vill ha ett eget så hojta.. är min syster som har dilosarna och jag får produkter om jag tipsar om mary kay

• Ohanna

Caran; Låter som en helt underbar dag/kväll! Enormt kul att ni var så taggade att ni däckade av övertaggning liksom Sköööönt med egentid! Va kul att Erik fått en tand!

Idag har vi bara grejat; bytt däck, tvättat bilen, sytt gardiner etc... Men skönt att få det gjort! Iveckan ska jag shoppa lite hometyling prylar för att piffa upp lägenheten lite. De ska komma å fota om 1 månad så måste ju börja leta lite mattor, gardiner etc... Har ju lite krav; Billigt och supersnyggt Vill ju inte lägga för mycket pengar eftersom man ska flytta, men lite uppiffning kan ju höja priset rejält.

Nu ska Moa ha nattslurken!

• Caranlachiel

Ohanna: Hahaha ja precis så var det! Så taggade att vi däckade övertaggning. Blev en del idiotiska bilder iaf...

Katarina: Jo förfesten är absolut alltid roligast. Särskilt för mig som inte gärna dansar, får lite ångest av att dansa t.o.m. när jag är så packad att jag nästan däckar. Så det passar mig fint att inte gå ut. Och nu har jag inga pengar och är ju dessutom gift - vad ska jag då ut att göra?

• Mattilda

Caran : vad kul det lät! Skulle med vilja åka bort över en natt men det är totalt omöjligt då Andreas inte är ett dugg intresserad av att lära sig natta Minerva..
    Håller med om tankesättet att varför man ska gå ut nu när man har kille + barn hah! precis som om enda anledningen att man gick ut var för att träffa killar haha.

Nyss upptäckte jag att Minerva håller på att få sin andra tand! men inte bredvid den på undersidan utan det är den på över så undra varför inte den andra nedre har kommit än då!.

• Caranlachiel

Mattilda: Haha nämen inte precis att träffa killar, men det var ju ändå kul att flirta och hålla på. Det känns inte så lockande idag. Trist att han inte vill lära sig natta henne. Offa vet hur man nattar Erik och är bra på det, men på sistone har han varit lat. Erik sov inte en enda gång i sitt eget rum när han hade honom själv nu i helgen, Erik fick somna på hans bröst varenda gång. Snacka om att göra det lätt för sig! Det blir ju lättare i längden att låta honom sova i sitt eget rum, dessutom sover han bättre där.

Vad söt hon kommer bli med en tand uppe och en nere!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09