• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Ohanna

Har idag firat kanelbullensdag med massa goda kanelbullar och kall mjölk!

avvaktar att skriva upp mig på tjejmaffiakväll och ikeafikan, har ej planerat veckan än. och den 14 har jag examenscermoni och den 21e ska i renovera köket. vet inte om daniel är sugen på att vara själv med moa hela kvällen efter att han renoverat köket hela heögen

• jeaxx77

Jag och tjejerna åker till mina föräldrar på onsdag så vi kommer inte på ikeafikan.
    Hur vi har det i november har jag dålig koll på än så länge så jag avvaktar där också.

• Caranlachiel

Usch här har Erik blivit förkyld för första gången! Stackarn verkar vara lite chockad över hur han mår. Näsan rinner, ena ögat tåras, han nyser hela tiden. Har inte tagit tempen än, ska göra det nästa gång jag byter blöja. Han har haft ett helsike att andas inatt så nu gav jag honom avsvällande näsdroppar, får se om det fungerar. Och till frukost blev det nästan bara katrinplommon för han är dessutom förstoppad, har vaknat ett flertal gånger med ett skrik. Inte kul.

• Ohanna

Caran; Ojoj, låter inte kul! Stackars liten! Hoppas han snart blir bättre!

Moa är så nära att vända från mage till rygg nu- hon behöver bara flytta kroppsvikten lite, lite för att välta över... Men om man försöker hjälpa henne så håller hon bara emot Hon verkar helt ointresserad av att vända sig, hon verkar mer sugen på att börja krypa. Får väl se vad som kommer först Än så länge ligger hon ju där vi lägger henne vilket är skönt men snart kommer hon väl åla omkring på golvet å då är det slut med lugn och ro... då måste vi plocka undan allt i bebishöjd å kan inte lämna henne på golvet när jag går ned i tvättstugen.

• Mattilda

usch Caran låter inte kul!..Minerva har hunit vara förkyld 2 ggr redan men inte så förkyld som din Erik låter!

haha Ohanna, ta vara på tiden nu då :) Vi får äntligen vår grind till trappen på lördag så då kan man slappna av lite! Andreas var måttligt road att ha henne på golvet i datarummet igår..ena stunden var hon på filten andra stunden var hon under Andreas datastol och fingrade på hjulen;)

På lördag fyller Minerva halvt år så då ska vi ha kalas med släkten :) tar vara på alla chanser att få presenter!! ;)

• Lilla l83

Thullan: Det var verkligen jätte kul stöta på er! Axel har blivit så stor!

• Caranlachiel

Ja Erik fyller 6 månader imorrn. Vi hoppade ju över dop och hade egentligen tänkt ha nåt slags halvårskalas, mest för att göra fadderskapet officiellt inför övriga släkten. Men nu blev det inte så. Alla har dessutom redan träffat Erik så vi behöver inte ha kalas för den sakens skull heller. Och snart är det jul och sen är han ett år så nu känns det fånigt att ha ett kalas. Vi har skrivit ett fadderbrev iaf som vi tänkte överlämna så känns det lite mer officiellt iaf. Äh, får se hur vi gör.

Nu står han i gåstolen och pressar här. Han bajsar nästan alltid i gåstolen nu för tiden, det är lite lustigt. Så fort han är färdig och bytt på kan han nog somna igen så får jag vila lite. Har varit en jobbig natt... Som tur är så är Offa pappaledig på måndagar så han får ta Erik några timmar sen så får jag sova ut.

• Annizsj

Caranl- Hoppas han blir piggelin snart igen. Rensässansdroppar är ju det skonsammaste. Ett tips är att ta det först sedan göra en liten rulle av papper å föra in i näsan, fiska snor brukar jag säga Väldigt effektivt och ofarligt!

Va alla små bebisar gör framsteg. Endel kryper tom redan Viggo vänder sig hela tiden, men krypa kommer nog dröja ett tag. Vi testade gåstolen liten, men han gillade den inte alls. Om någon månad tror jag han är mer mogen. Sedan är ju gåstolen inget nödvändigt, kanske skippar vi den helt? Vi får se. Har så lite golvyta där nere, här uppe är vi så lite.

Igår hade vi dop. Pojkarna var helt fantastiska. Viggo sade inte ett knyst. Milo stod framför oss hela den tiden vi stod där framme med ytterligare två familjer som skulle döpa sina söner. Sedan ville Milo hjälpa till att torka vattnet från Viggos huvud. Det trodde jag inte att han skulle våga. Allt var så fint! Kyrkan var helt full, mkt barn. Milo stod upp i pappas knä och vinkande hej vilt till "Fajje" (farmor) som satt i andra änden av kyrkan
    Hela dagen var hur bra som helst. Men som vanligt var det lite jobbigt när mamma och syrran åkte hem. Alla gäster försvann fort......man fick hålla igen tårarna. Synd att min pappa inte var med, han var hemma sjuk i Sthlm

Ny vecka nya tag! Tror jag ska försöka komma på torsdag Men kommer väl runt 9:30, då jag lämnar Milo på dagis kl 9.

Fika torsdag 8oktober gärna ikea 9:00

Camilla o Leah
    elin & isolde
    Madde & Axel
    ev. Sabah o Alice
    Lina & Leja
    Katarina & Elise
    Annelie och Erik (kanske)
    Anna o Viggo

• Caranlachiel

Annizsj: Renässansen brukar få honom att nysa upp eventuella kråkor så det är rätt bra. Men den funkar inte idag, han är lite för täppt för det. Så han får de där avsvällande näsdropparna idag får vi se hur det går. Imorrn ska vi på 6-månaders läkarkoll så det är ju rätt bra tajming, kan de se hur det är ställt med honom. Men jag tror inte det är mer än snuva egentligen. Han hade ingen feber iaf.

• Thullan

Hej!
    Idag är Axel 8 månader, var tiden tog vägen vet jag inte =)

Caran: Trist när de är förkylda, vi har en näsfrida som är effektiv o sen kör vi med näsdroppar. Hoppas han blir kry fort.

LillaL: Ja dessa små växer för fort =)

Axel är det fullt ös på här hemma, han drar i sladdar, river ner saker o massa annat. Han tar sig fram väldigt fort genom att åla/krypa. Wilma var inte alls sån som drog i sladdar, rev ner saker utan hon lekte med sina saker o kröp runt lite o nöjde sig med det. Med Axel blir det att höja upp alla saker som är på hans nivå =)

Kul att vi blir en del på torsdag, jag åker direkt när jag lämnat Wilma 8.30.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09