• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Elof och Dagny

Hejsan!

Välkommen Lilla TD!! Klart du får hänga på till fikat! Jag har två tjejer, en på 2,5år och en liten fis på 5,5 månader drygt.

Vi har oxå en besafe till kira och köpte den, precis som jeaxx, på atteviks. Var billigare än alla andra ställena...

Ohanna: Skulle nog oxå säga att du väljer vilket mål du vill.. Isolde äter ungefär som Moa, men hon får ersättning sista målet på kvällen istället, vilket innebär att jag ammar morgon, mitt på dagen och ett pass på kvällen. För vår del är nog välling det vi ska införa i näst, blir istället för ersättning på kvällen. Med Kira slutade jag amma ett mål i taget och till slut ammade jag bara på morgonen (tror jag det var ) När jag gjort det ett tag och skulle sluta helt, hade jag suuuperont i tuttarna en hel vecka och sen försvann det mer å mer... Så här fanns mjölken kvar länge trots att jag bara ammade en gång/dygn. Det är ju verkligen olika det där hur snabbt det sinar, men det kan nog vara bra att vara beredd på båda väger om man säger så...

Jaha, idag är kiras första dag på dagis på nästan 2 veckor så jag tänkte passa på att sy... och vad gör jag? sitter vid datorn... suck!

• LillaTD

Tack, vad snällt av er!
    Då hoppas jag att vi slipper BVC just den tiden =)

• Caranlachiel

LillaTD: Välkommen.

Jag trodde Erik mådde bättre idag, ringde bvc och hon tyckte vi skulle komma men hålla oss ifrån de andra bebisarna. Sagt och gjort. Lagom när vi sätter oss och väntar på vår tur börjar näsan rinna på honom. Ögat rinner inte än men han har hostat och nyst ända sen dess. Suck. Får med andra ord se om jag kommer på torsdag, vill ju inte smitta era små!

• Lilla l83

Sofia: Välkommen! Det är vi som nästan bor granne med er..Lina och Leja..hoppas du kommer på vilka vi är:)

• jeaxx77

Välkommen Sofia! Har en Vilja på 2 år o en Visa på 6månader (på torsdag) bor på Ekhagen men har en sandlåda på fagerslätt där vi hoppas att det står ett hus nästa år

Idag fyndade vi bilstol, en be safe. Återigen på atterviks, förra årets modell till fyndpris

Ohanna, för mig har amningen automatiskt fasats ut när jag bhytt ut ett mål mot flaska.....därefter har tuttan varit totalt ointressant och både Vilja o Visa slutade amma helt inom en vecka från det att flaskan introducerats på allvar.
    För mig har det inte funkat att delamma, det rinner inte till om hon bara tuttar en eller två gånger per dygn.

• LillaTD

Lina: Jo då, visst vet jag vilka ni är =)
    Fast tyvärr ska ni väl inte bo kvar här så länge om jag förstått rätt.... Kul för er med ett nybyggt hus...avis*, hehe..
    Hoppas att vi ses på torsdag!

• Lilla l83

Sofia: Vi kommer bo kvar till 30 december sen ska vi bo i carlfors (om du vet vart det ligger) tills den 22 februari då vi får flytta in i vårat nya hus.
    Japp, hoppas vi syns på torsdag!

• Caranlachiel

Mitt internet är helt knäppt. Håller på och stänger av sig själv hela tiden. Jag blir tokig!

För övrigt gick det bra på bvc. Erik är idag 6 månader, 73 cm lång och väger 9,28 kg.

• fru Ingeborg

Ohanna här har mjölken börjat sina under "mensveckorna" (tillhör dem som får sin direkt efter förlossningen och sen kommer regelbundet) så vi har gett gröt morgon o kväll o "mat" till middag sen ammar hon kväll o natt och en gång runt lunch. (ca tider, 03 amning 9-10gröt, 13aming, 16 mat, 20 gröt (sista grötmålet varierar stort mellan 19 o 23). Ibland tar hon lite bröst. Så det har gått naturligt att trappa ner. Någon natt under mensen har hon fått flaska vid något enstaka mål men de känns som det rinner på så fort mensen slutar igen.

Nu har min snälla farbror(ohanna dagmamman på lovisagatans man ) varit här och gjort en "renoveringsplan" åt oss så i morgon får vi pengarna och sen ska vi börja shoppa o beställa saker. Antar att det blir det roligaste biten innan det blir klart På torsdag ska jag på badrumskvällen på ikea och fynda toalett tänkte jag. jag bor på Ikea för tillfället känns det som Sonen till och med frågar om vi inte kan åka till Ikea och leka och äta glass

o Välkommen Sofia

Fika torsdag 8oktober ikea 9:00 (drop in)

Camilla o Leah
    elin & isolde
    Madde & Axel
    ev. Sabah o Alice
    Lina & Leja
    Katarina & Elise
    Annelie och Erik (kanske)
    Anna o Viggo
    Sofia & Tindra (kanske)
    Dzenita och Edvin (om de är friska tillräckligt)

• FruGöransson

Oj vad det skrivs här!

Välkommen Lilla TD! Jag har en Alice som är 6.5 månader :)

Katarina: nä vi fick inte den, säljaren ville ha mer än vad vi ville ge så den är fortfarande inte såld. Sedan har vi ändrat oss och bestämt oss för att vänta lite till på "rätt" hus. Det känns som rätt beslut! :)

Ohanna: låter som du har fått en del väldigt bra tips! =)

Vi ses på babykvällen imorn ni som ska dit!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09