• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • FruGöransson

Caran: Va kul att Erik pratar så :) Alice brummar fortfarande men när hon är ledsen då kommer det långa ramsor som låter som babbel, så gulligt! =) Jag kan nog också ordna så att jag kan vara med på tjejkvällen, ska bli kul :)

Ohanna: Grattis till huset! Låter verkligen spännande, glöm inte staketet bara ;)

LillTD: Ja det gäller att passa på och fånga dem på bild när de är på humör, vi tog massa bilder när hon var "yngre" men nu har det blivit mindre o mindre men ska ta upp det igen :)

Ja här händer inte så mycket just nu, Alice är förkyld så det är bara hemma och kortare promenader som gäller. Dock är hon bättre nu så jag hoppas att hon är frisk mot slutet av veckan. Jag o Björn har faktiskt klarat oss, än så länge.

Dags o sova, natti natti

• Caranlachiel

Moder2B: Ja Eriks babbel är också när han är mer eller mindre missnöjd.

Vi tog också mest bilder när Erik var liten. Därför passade jag på att ta en massa bilder igår, och filma honom. Man glömmer liksom bort hur fort de förändras, och tar man inte bilder på ett tag kan man missa jättemycket i deras utveckling!

Här vaknade jag till snö på taken! Och det snöar fortfarande litegrann. Vi har alltid ett par grader kallare här uppe på berget, och särskilt på just vår gata (!) så jag vet inte hur det ser ut nere i stan, där brukar det ju inte ligga kvar. Men återstår att se. Jag ska till Elmia idag på en föreläsning med jobbet, sedan blir det middag på Scandic efteråt. Så mamma kommer hit vid lunch och ska vara barnvakt.

• Mattilda

snöar nere i stan med , iallafall på torpa! taken och vägarna är vita! sååå mysigt :)

• jeaxx77

Det är snö på ekhagen också idag...mysigt
    Vilja var överlycklig

• april19

Småland har också snö! härligt. Idag ska vi ut med vagnen och föreviga astons första vinterdag. Jag är också dålig på att ta bilder, men när det är fint ljus ute så brukar jag passa på.

Jeaxx; Vad härligt att höra hur barn älskar snö, längtar tills Aston är lite större och vi kan ta ut honom på skoter- och pimpelutflykter med macka och varm choklad, och när han är ännu lite större kan man ta med honom i backen och åka slalom =) Ser framför mig hur man plogar från sida till sida av Måttsundsbacken..

• jeaxx77

April: Små "hjälmfotingar" plogar inte i backen, de ställer sig högst upp i backen med armarna rätt ut och sen kör de bara full fart rakt ner...underbart att se!

• april19

Jeaxx; haha, jo, den stilen känner jag också igen, utan stavar! =) Uppe i norr så brukar vi träna plogning genom att barnen har en sele och åker framför, då går det inte så fort så de kan tänka på lite mer teknik ;) Har Vilja någon favoritvinteraktivitet än? pulka månne? =)

• Ohanna

Här vaknade vi också (sent) och upptäckte att det snöande! Moa sov heeeeeela natten- ändå från 21 till 09! Hon vaknade vi 02 och skrek lite, var väl matsugen, men Daniel stoppade om henne och stoppade in nappen å hon somnade om! Så skönt! Hon har nästan slutat äta på natten men oftast vaknar hon då istället mellan 05-06 och äter morgonmål men inte i natt tydligen!

Idag har jag duschat lääänge medan Moa lekate på golvet , sen har jag rensat bland mina kläder och även lagt undan strl 62 och tagit fram strl 68 till Moa. Och hon har SÅ mycket kläder! Tror jag räknade till 18 bodysar i 68! 6 klänningar 3-4 tunikor m.m. Helt galet och då har jag ändå inte köpt ett enda plagg i strl 68! Mina släktingar är bebisklädsshoppomaner.... Jag handlade faktiskt lite till henne i går i 68 men det får jag nog lämna tillbaka eller byta strl på.... kan ju inte ha HUR mycket kläder som helst!

• Ohanna

Ja just det- nu är det nya babyskyddet köpt- Besafe izi kidi svart för 2499kr på Holmgrens!

• jeaxx77

Ariel: Vilja är inte jätteförtjust i pulkan hon har en snowracer som hon älskar
    Visan ska få ta över pulkan i år tror jag :-

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09