• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Elof och Dagny

Meh! Hade skrivit ett långt inlägg men så plötsligt försvann det bara... ORkar inte skriva om allt ju!

Men sammanfattningsvis: Krya på er som är sjuka eller har ont nånstans och Heja till bebisarna som ålar, kryper, sitter, äter m.m....

• Mattilda

Svahn : jo då, Minerva fullkomligt hatar potatis..har testat med bröstmjölk i och med smör i men nej nej..hon kväljer så fort det kommer in i munnen och efter det fortsätter hon att kväljas även vid annat innan hon känner smaken att det inte är potatis!.

• Annizsj

Kul med matprat. Alla är ju så olika. Igår ratade ju Viggo potatisen helt, så nu kör vi gröt igen (som han älskar). Hans mage fixar det helt enkelt inte. Måste köpa päronpuré och katrinplommonpuré innan jag testar igen. Go o rund är han iaf. Var på läkarkontroll idag, 6-månaders. Han väger nu 8780 gram 700 gram upp på drygt en månad. 68,3 cm lång. Myspojke!

Avstår torsdag, har andra planer!
    Hur är det med er andra? Kommer ni hemifrån ngt?

• Caranlachiel

Annizsj: Kommer hemifrån själv menar du? Vi har pratat lite om det där. Min man har flera fritidsaktiviteter; måndagar är det fotboll på kvällen, tisdag är det innebandy på kvällen, ibland blir det innebandy på onsdagkvällen också, torsdagar är det sånglektion direkt efter jobbet. Lördag eller söndag brukar han åka iväg över dagen och spela soft airgun. Och jag har inga fritidsaktiviteter alls. Dessutom är jag ju inte härifrån så de flesta jag känner har också barn och därför blir det ju svårt att åka hem till en kompis och träffas utan ungarna. Jag ska försöka komma igång med träningen och kanske nån annan aktivitet så att jag verkligen kommer ur huset ibland och får lite egentid. Till helgen åker jag till Göteborg helt ensam i alla fall, första gången Offa får ta Erik över natten. Lika bra han vänjer sig, om 2 veckor börjar jag jobba halvtid.

• Annizsj

Caranl- Ja just precis, jag menar komma iväg själv! hann inte skriva klart då det var lite kris där nere.
    Jag har haft lite smått panik de senaste dagarna. Över 6 mån har gått och jag har som längst varit borta 3 h hos frissan (förra helgen). Sedan har det varit Ica maxi besök, nog så upphetsande va? Jag behöver komma iväg, det kan nog alla förstå? Ändå så är min sambo inte speciellt intresserad av att låta mig få den förmånen som han har. Han går i skolan (vilken semester, som att jobb, det är avkoppling för en småbarnsförälder, jobbade själv extra när Milo var bebis), han tränar ca 4 ggr/v, han går ibland på hockey, tittar på matcher hos kompisar, har varit på endel fester. Allt handlande ju först om att jag ammar och Viggo ville inte ha flaska. Men nu är ammar han allt mindre. Vore han mån om att låta mig komma iväg kunde han t ex sätta sig in i det här med mat. För det är jag som matar med allt annat också, om jag inte ber honom om det? Är detta vanligt, att det är såhär???? Känns som om jag sitter här å sågar min sambo helt, men jag var tvungen att skriva av mig lite? Nästa mån ska iaf jag och en vän som har en dotter som är en dag äldre än Viggo gå ut å äta. Innan dess vore det bra om Viggo började dricka välling. Sedan finns det inga ursäkter! Släpp mamma fri
    Gud så skönt att komma iväg till Gbg själv! varifrån är du? Jag är ju inte heller ifrån denna fina stad. Hade många bekanta och vänner när jag pluggade, men de droppade liksom av när jag fick barn. Nu har jaf mina två jättebra vänner kvar, de tänker jag inte släppa, de är helt underbara!!!

• Annizsj

Caranl.-- Förresten, hur blir det på tjejkvällen? KAstar du ut Erik och din man då?

Skriver så slarvigt, hoppas det gick att läsa Nu ska jag smyga ner å äta kladdkaka, hoppas ingen liten pojke vaknar.....
    Ha en fin kväll!!!

• Caranlachiel

Annizsj: Jag är från Gbg från början. Har bott här i 3,5 år nu. Tänker definitivt kasta ut Erik och Offa, och inga andra barn eller män är välkomna heller! Kan du komma?

För oss är det lite likadant. Offa är stor förståelse, men ändå passar han på att göra det han kan på fritiden så länge jag inte protesterar. Vi ska sätta oss ner nån dag nu och diskutera hur vi ska lägga upp det när vi ska dela lika på föräldraledigheten nu. Som det är nu så sköter jag större delen av hushållsarbetet och större delen av ansvaret för Erik , så kan det ju inte fortsätta om jag dessutom ska jobba två dagar i veckan. Som tur är har vi väldigt bra kommunikation oss emellan och jag vet att han inte vill något illa, det är ju till stor del mitt eget fel som inte sätter ner foten också. Men det är inte så lätt att sätta ner foten och kräva egen tid när jag inte har något att sysselsätta mig med på den egna tiden!

• april19

Caran; jag som varit superpepp att få ha min andra tjejkväll på sju månader, fixat med barnvakt för flera veckor sen och så drar sig barnvakten (svärmor) ur för att de ska dricka starkvinsglögg och ha pysselkväll : (. Vi tänkte nämligen vara på egen hand både jag och albin den helgen, albin på spa och jag på stensholm, men det får bli en annan gång helt enkelt.

• Caranlachiel

apil19: Åh nej typiskt. Finns ingen chans att övertala Albin att gå på spa en annan dag? Dumma svärmor... Hon kan väl dricka glögg när som helst!

• april19

Caran; Tyvärr är det spahotel just utanför gbg han ska bo på, vi var där förra året när jag var gravid, men det kändes inte så lockande att ta med aAston som måste sova kl 19, så då ställde jag hoppet till svärmor : (.

Min kära man har börjat utforma survival-kit till mig redan, ska bli spännande att se hur det kommer se ut.. =)

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09