• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Lilla l83

Katarina: Det går såå bra med huset! Och det kommer bli så bra! Vi är jätte nöjda!
    Du verkar ha många bollar i luften men vad kul det låter med barnbutik! Kul med husköp oxå..nästan bättre att allt ska renoveras än att det nyss är gjort men att det inte alls är så som man själv hade tänkt.

• Caranlachiel

Tänkte påminna er om att tjejkvällen hos mig alltså blir den 21 november. Jättekul ju fler som kan komma!

• fru Ingeborg

Svahn.. usch vad jobbigt vet att min syster oxå fick det i den åldern o de tog ett tag innan mina föräldrar fattade det med. Men skönt att de är bra nu!

Cara jag får nog hoppa tjejkvällen. det är full planerat nu varje helg fram till jul Men vi ses väl hos sofia den 5e

Har varit i skolan idag en snabbis.. gick fort bra med effektivt grupparbete. Sen har Leah fått sina 5mån sprutor och hon vägde hela 9400 och var 66cm lång. Hon skrek bara en kortis när de stack in o sen var det bra så skönt... De är bra med hull i bland då gör det inte lika ont Lite gnällig ikväll men annars har det gått bra.
    I morgon ska vi till Borås djurpark med en gammal kompis o hennes barn från varberg som jag inte sett på ca 7år Det ska bli spännande.

• Caranlachiel

fru Ingeborg: Tråkigt att du inte kommer! Har som vanligt inte fått en inbjudan till Sofia än... Men vi är på Kanarieöarna då så då ses vi tyvärr inte i alla fall. Vi har varje helg inbokad till nyår också. Känns sådär kul. Nästa helg åker jag ensam till Göteborg iaf - ska bli skönt!

• Ohanna

Hej allihop! Så var det måndag igen! Vi har bott hos mina föräldrar hela helgen eftersom vi har målat badrumstaket och väggarna och taket i sovrummet inför visning och försäljning av lägenheten. Och Moa har varit hos barnvakt en längre stund för första gången och det var inga problem alls! Mina föräldrar passade henne hela helgen medan vi målade. Tar ju mer tid än man tror att flytta ut alla möler, ta ned eluttag etc, tejpa lister och plasta golvet, målamålamåla, städa iordning, flytta in möbler och sätta upp tavlor och gardiner igen. Men nu är det klart iaf- å fint blev det

Svahn- ojojoj- förstår att ni fick lite dåligt samvete! Stackars liten!

• mrsjoy

[citat]
    B>iaf.Ingen som vill ta en fika på onsdag fm eller nåt? Jag kan mellan 9-13 isf.Ha det bra alla.
    [/citat]

Jag o Emilia kan troligtvis på ons fm. Men vi ska vara på öf vid kl 13, så det är innan det en stund i så fall. Fler som kan?? Johanna, om du kan så kan vi ju ta sällskap både till promenaden o öppna förskolan sen:) kram!

• Thullan

Jag kan inte fika imon, tackade ja till grannen imon.

Caran: Jag kommer den 21a om inte sambon med vänner ha svensexa för deras vän som gifte sig i augusti då vi var inbjudna på trädgårdsfest ist för bröllop =) Men jag hoppas de tar en annan helg men beror på när alla vännerna kan.

Axel börjar få sin 3:e tand så det är många blöjor att byta då vi är vana att byta 1 gång per dag, nu blir det 2 eller fler =)

Ha det bra.

• fru Ingeborg

Har två lite för varma och lite för kinkiga barn här idag och har nu bytt 5bajsblöjor sen jag vaknade vid halv 7 *suck* vi som tog höstlovsledigt!

Var på min nya arbetsplats igår att de kan skilja sig så MYCKET mellan två medicinavdelningar inom samma landsting. De här känns MYCKET bättre ser lite fram emot att börja jobba.. fast de känns lite tidigt...

• Ohanna

FruI; Va skönt att det nya jobbet känns bra! När börjar du? Jag ska ju snart börja plugga- i januari är det dags. Kännspå ett sätt tidigt att börja igen men samtidigt skönt att slippa vara den som är ansvarig för Moa och allt hushållsarbete Nu ska banne mig maken få städa, tvätta å diska ett halvår!

• Caranlachiel

Ohanna: Haha ja jag säger detsamma! Den 16 november börjar jag jobba två dagar i veckan och då är istället Offa hemma. Ska bli väääldigt skönt att få dela på allt ansvar helt lika för en gångs skull. Ja, man kan ju hoppas iaf. De gånger Offa haft Erik några längre stunder har han inte gjort nåt alls hemma, bara varit med Erik. Tror han blir lite överväldigad över hur mycket energi Erik kräver så det tar nog ett par månader innan han är mogen att ta sig an fler uppgifter.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09