• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • LillaTD

Hej hej! Här börjar vi äntligen märka att min och Tindras förkylning går åt rätt håll Jag ska ju också börja jobba snart...lite blandade känslor för det. Känns ju lite tidigt, men vill spara lite mammadagar.... Jag börjar den 2/11 och ska jobba 50%, nästan bara kvällstid, så T kan jobba han också. Kommer att pussla lite vissa dagar med mina föräldrar, om T inte kan komma iväg i tid från jobbet. Sååå smidigt att man har dem så nära
    Caran: Var ni på ÖF igår? Hade ni kul? Blev det några tryck på kläder?? Tusen frågor

• fru Ingeborg

ohanna jag börjar 10jan. Ska ju jobba natt så är ju typ hemma jättemycket. schemat är 6v och efter varje helg (jobbar var 3e helg) så har man 9 nätter ledigt dvs 1½v typ fast då är det en ganska tuff vecka innan de.. 2 nätter ledigt 2 nätter och sen 3helgnätter. Men i praktiken innebär det att man är typ ledig var 3e vecka o jobbar 68,4%. Gillar verkligen de schemat

• Caranlachiel

LillaTD: Jo vi var där men där var inte så mycket folk man kände, eller folk med lite äldre barn, så det gav inte sådär jättemycket. Fick prata lite med Irini i alla fall! Och en tjej som jag kände igen från neo, så det var ju kul. Blev inga tryck på kläderna däremot. Kom på att jag är lite allergisk mot hemmagjorda saker... Dessutom hade jag inga vettiga kläder att måla på. Flera andra gjorde tryck på kläder, fotavtryck i gips och fotavtryck i färg på en bricka.

• Ohanna

Nu har vårt kök kommit från IKEA! Flyttkarlarna var inte för glada när de upptäckte att det skulle levereras till vån 4 utan hiss men Daniel var hemma så han hjälpte såklart till att bära- då blev det något gladare. En av killarna var dessutom väldigt intresserad av vår lägenhet och kommer komma på visningen i Januari Så nu är det "bara" att sätta ihop alla såp å lådor och att riva ut det gamla köket.

Igår var jag borta en kväll från man och barn för första gången och det var SÅ skönt! Var på födelsedagshalloween förfest inan kåren hos 2 kompisar som fyllde år. Var supertrevligt att bara prata om barnfria ämnen, sippa på en kall cider och dansa. Jag had einte ens tänkt på Moa en enda gång innan en kompis frågade hur det var med henne.... lite dåligt samvete får man ju! Men samtidigt skönt att äntligen få lite egentid. Efter förfesten blev det 1 1/2 timmas dans på kåren innan jag tog bussen hem vid 00.00. Och hör å häpna; Moa sov hela natten utan att äta- inte ens sin sena kvällsmat vid 23!! Och inte ens den tidiga morgonmålet vid 05!!! Daniel gav henne gröt vid 20, sen skull ehan gett henne igen vid 2230 men då sov hon redan. Sen vakande hon inte förren kl08 i morse å ville äta! *överlycklig* Jag hoppas att dett aär en ny trend

• Annizsj

Ohanna-- Låter helt underbart. Måste varit jätteskönt att komma ut själv. kan det vara så att när vi mammor inte är nära sover de bättre?

Här har vi varit iväg varje dag sedan i lördags. SÅ idag är det skönt att bara vara hemma. Igår blev Milo genomförkyld, denna gång var det faktiskt Viggo som smittat honom. Snart ska hela familjen göra det lite fint i Milos rum. PAppa ska b la måla en stor Nalle Puh på ena väggen (mammas idé).

Oj nu vaknade visst lillfisen. Nu har han äntligen fått smak på vanlig mat. Igår åt han en redig portion potatis med moror plus mellanmål som bestod av mangopuré. Han sov faktiskt mkt bättre inatt. Gör ju lite ont i tuttarna nu när han inte äter så mkt där, blir små korta stunder. Tror vi ska prova välling snart också. Igår blev Viggo ett halvår, hur kan tiden gå så fort?????

Dags att gå ner till de andra..skönt när sambon har så lite skola denna vecka.
    kram på er alla! Hoppas att vi ses snart, nästa vecka kanske?

• BeautifulPink

Hej! Jag har en son som heter Neo och är född den 16 maj. Jag bor i Nässjö men det är ju inte så långt ifrån Jönköping. Ska framöver eventuellt flytta närmare Jönköping. Vore kul att få prata med folk som bor någorlunda i närheten...

Får man vara med?

• fru Ingeborg
    BeautifulPink skrev 2009-10-29 16:05:17 följande:
    Hej! Jag har en son som heter Neo och är född den 16 maj. Jag bor i Nässjö men det är ju inte så långt ifrån Jönköping. Ska framöver eventuellt flytta närmare Jönköping. Vore kul att få prata med folk som bor någorlunda i närheten... Får man vara med?
    Välkommen Bara att hänga på!! min tjej är ca 3v äldre än din o så har jag en huligan på 2år o 10mån

Annizsj kul att de kommer igång med maten här är det typ slut med bröstet. Jag lägger till henne på nätterna nu bara men oftast vill hon ha flaskan efter en stund ändå Hade gärna hållt på längre men vet att jag kämpade och kämpade i slutet med sonen så nu känns det som att de är ok att sluta när hon fyllt 6mån. men jag ska fortsätta lägga till på natten av lathet

I morron ska jag tenta och insåg nu att jag har missat betala in kåravgiften. Tur att det går med utskrivet kvitto men surt att behöva strula med de nu när jag behöver PLUGGA vilket jag inte har gjort innan.. Ser det mer som ett övningstillfälle i morgon
  • BeautifulPink

Idag har jag varit på föräldraträff. Det var trevligt men uttröttande. Neo fick sin 5 månaders vaccination idag med. Det var inte alls roligt tyckte han. = ( När vi kom hem låg det ett paket från Go´Boken i brevlådan. Väldigt trevligt! = ) Två nya böcker till Neo. Resten av kvällen blir lugn då jag är riktigt trött idag och det verkar som att Neo fortfarande är lite slö efter dagens bravader. = )

• LillaTD

BeautifulPink: Välkommen! Nu är inte jag sist in i tråden Jag har Tindra som är 7 mån snart (född 3 april) och vi bor i Hva.

Idag har vi varit på babysim. Var väldigt i valet och kvalet om vi skulle gå eller inte, med tanke på förkylningarna.. Men det verkar ha gått bra! Tindra tycker ju det är så kul så det känns tråkigt att inte gå.
    Nu väntar en lugn kväll

• BeautifulPink

Lilla TD: Avis på att ni går till babysim. Jag hade velat gå men det var fullt. Men vi är ett par unga mammor som ska gå och bada med våra barn på egen hand istället. Får bara se när det blir. Har varit en del förkylningar på våra barn så då är det ju inte så bra eller roligt att åka och bada. = (

Nyss satte jag ner Neo i babysittern med babygymet framför sig så att han kunde leka lite efter att han fått mat. Han var glad och livlig och verkade inte trött. Sen hörde jag honom gäspa. Jag gick iväg och gav hunden ett ben. När jag kom tillbaka satt han och sov i babysittern och gör det fortfarande. = ) Så söt! Då är man trött. Efter föräldraträffen gick han sin 5 månaders vaccination som gjorde honom väldigt ledsen och upprörd. När vi kom hem sov han konstant i 3 timmar. Han var vaken en liten stund innan han fick mat nu och nu sover han ju igen. En trött bebis idag helt enkelt. = )

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09