• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Ohanna

Måste bara berätta att Moa just lärt sig åla!!! Å inte bara en liten bit utan över HELA köksgolvet!!! SÅ gulligt! I 5 min tills jag insåg att ju måste jag börja dammsuga typ 2ggr/dag... och rensa bort allt i bebishöjd...

• Annizsj

Ohanna- åh va kul:) så roligt med framsteg. Nu är det dags att barnsäkra, fast det kanske ni redan gjort?här är det nog långt kvar tills lillpluttis ålar eller kryper. Han ät lagom nöjd när han ligger på rygg. Nya favoriten är att sitta upp. Han har då inte bråttom hihi vår sötis. Nu sover båda pojkarna som stockar. Var nära att milo lyckades komma in till mamma å förstöra lillebrors läggning, u vanliga fall brukar han aldrig smita in till oss, han vet att han blir väckt av Viggo om han sover hos oss. Men det är mysigt när han kommer in på morgonen.
    Nu kviterade HV:) Väntar på att ostkakan ska bli klar!

• Annizsj

Menar när han ligger på mage, vilket han gör mkt. Men han fattar inte att han måste använda armarna mer, inte lätt det där.

• Mattilda
    Ohanna skrev 2009-10-29 19:12:16 följande:
    Måste bara berätta att Moa just lärt sig åla!!! Å inte bara en liten bit utan över HELA köksgolvet!!! SÅ gulligt! I 5 min tills jag insåg att ju måste jag börja dammsuga typ 2ggr/dag... och rensa bort allt i bebishöjd...
    inget mer tvättstuga ensam för dig då! ;)
    Minerva kryper /ålar från rum till rum här hemma så försökt bransäkra så gått det går. hon har ju varit fast i krypställningen i 2 månader nu och nu äntligen förstod hon att man kan använda armarna med så det inte bara är benen som ska fram :)
    Hon har börjat försöka ställa sig upp nu och kan stå om hon håller i sig så jag tippar fortfarande på första steget vid jul även fast syrran är helt emot :).
    jag : tror Minerva kommer krypa tidigt
    Syrran : mina kröp jättesent , inte en chans att hon gör det.,
    jag : oh titta hon kryper!
    Syrran : mina gjorde det jäääättetidigt!!
    jag : hon går nog vid jul!
    Syrran : mina gick jääätte sent! så inte en chans!..
    återstår att se om svaret blir :mina gick jäääätte tidigt! ..när väl Minerva kan gå ;p
  • mrsjoy

Ohanna: Vad skönt för dig o du fick lite egentid!
    Kul att det gick bra med leveransen av ert kök, och KUL med Moas framsteg ännu mer full rulle nu då! Hoppas ni får det trevligt i Danmark, om ni inte har åkt redan o du vill hämta tupperware grejorna så kan du ju ringa eller smsa.

Annizsj: Vad skönt för er med en lugn dag. Åh, vad fint det måste bli med nalle puh! Det låter superfint! Jag håller med dig.. en träff nästa vecka vore nåt!

beautifulpink: välkommen! Maria heter jag, o min dotter Emilia är född 8maj, så de är ju väldigt jämngamla

fru ingeborg: lycka till på tentan!!

• fru Ingeborg

Ohanna kul här kommer hon någon meter så jag hoppas hon tar det lugnt i ca 2mån till så vi hinner bli klara med renoveringen

Blev tyvärr ingen tenta idag... KOm på sent i går att jag inte fått kårleget och när jag skulle gå in och kolla om jag glömt betala eller om det var de som glömt skicka kortet så låg banken nere, är ju ingen ide att gå dit utan att ha med sig bevis på att man betalt o jag har ju inte pluggat till den något vidare så jag stannade hemma. Så idag har vi målat matsalsdelen i vardagsrummet klart bara hälften kvar

• BeautifulPink

Igår fick Neo sin fem månaders vaccination och både igår och idag har han varit riktigt slö. Han har sovit massor. Men nu börjar han blir piggare. Det värsta har väl gått över. Igår vid läggdags hade han lite feber också.

Nu ligger han och snurrar ett par varv på golvet och verkar riktigt nöjd för första gången sen sprutan togs. Känns bra! = )

• Annizsj

Mattilda-- Va tidigt din lilla tjej är. Får se om du har rätt igen då Fast jag tycker det är lite trist när det går fööör fort fram, om du förstår vad jag menar? Mig gör det inte det minsta om de kryper när de är 5-6 mån eller när de är 11 mån. Gå får de gärna vänta med till minst 1 år. Nu vet man iaf vart man har ena pojken här hemma

Idag sade Milo en så söt/rolig grej.
    - Jag tycker om lillebor. Tycker vi köper en ny lillebor.
    Sedan vill han träffa Nalle Puh och alla andra tecknade firgurer han ser på TV. Snart försöker han väl gå in i tv:en också.. Så söta de är:)

maria89-- Efter många försök av pappa lade vi ner projektet. Först satt pappa med ett genomskinligt papper mot datorn. Skulle skissa av med en svart penna, du vet en sådan man skriver på cd/dvd:s? En stund senare skulle Milo göra detsamma. Det var målat med svart penna över större delen av dataskärmen!!! Mamma blev fört helt knäckt då vår dator är dyr och nog den bästa prylen vi har. Så säger min sambo att det aldrig kommer gå bort...jag trodde jag skulle dö......HAHA, klart Milo gör som pappa. Kan vi klandra vår lille pojke för det? Hur som helst så gick det iaf bort..*puh*

• Annizsj
    BeautifulPink skrev 2009-10-29 16:05:17 följande:
    Hej! Jag har en son som heter Neo och är född den 16 maj. Jag bor i Nässjö men det är ju inte så långt ifrån Jönköping. Ska framöver eventuellt flytta närmare Jönköping. Vore kul att få prata med folk som bor någorlunda i närheten... Får man vara med?
    VÄLKOMMEN till tråden. Skiljer sig några veckor mellan våra bebisar. Viggo är född den 28:e april. Egentligen skulle han bli ett maj-barn. Har även en underbar pojke som heter Milo, född 5 maj 2007. Skiljer 2 år mellan mina sötingar.
  • BeautifulPink

Annizsj: Neo skulle ha kommit den 2 maj egentligen men han bestämde sig för att stanna i magen i 14 dagar till. = ) Söta namn dina barn har. = ) Tror att jag tog upp dem två namnen för sambon men han gillade inte dem.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09