• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Caranlachiel

LillaTD: Aha vad roligt, nej det missade jag! Då måste jag med andra ord komma på tisdag igen. Hade varit roligt att träffa henne också. Irina eller nåt var det va?

• Elof och Dagny

Hej!

Vad kul å bada med de små... Har planer på att ¨åka med kirisen snart så vi får lite mamma-dotter-tid bara hon och jag. Det är ju sällan bara hon å jag, mini är alltid med på ett hörn, hehe. Dock ska jag och älsklingen relaxa imorgon, barnen ska vara hos farmor under tiden. Första gången isolde har barnvakt en längre stund, har inte blivit av tidigare.

Katarina:oj, det var verkligen fullt upp!! imponerande vad du hinner med!

Jisses, ibland blir man ju alldeles lipfärdig av hur smarta ens unge är! Idag när vi satt och åt frukost sa Kira; Jag vill ha vingar av tomten så jag flyga upp till himlen och hälsa på Missy. Missy är vår katt som blev överkörd i april, på Isoldes bf. Och ikväll när daniel nattade henne sa hon en lite längre version av det hela: Jag vill ha vingar av tomten så jag kan flyga upp till himlen och ta med Missy ner... Lilla älskade vän, för henne är det självklart att hälsa på och ta med missy. Usch, nu blir jag ju blödig igen...

Var på läkarkontroll igår förresten med mini. Hon hade gått upp ordentligt sen förra gången, var 67.7 nu och 8230gr. Typ 3cm och 800 gr på en månad. Mkt för att vara henne!

• Caranlachiel

Elin: Oj det var mycket! Hur gammal är Isolde nu?

Inatt har Erik äntligen lyckats sova hela natten själv i sitt rum! Jättehärligt. I en veckas tid har han lagt sig där uppe, men framåt 2-3 har han vaknat och inte kunnat somna om så då har han fått sova bredvid mig. I natt vaknade han vid 2 och åt, sedan vid 5 fick jag stoppa in nappen och vid 6:30 gick han upp. Perfekt. Hoppas vi kan ha det såhär nu då.

• Elof och Dagny

Cara: 6 månader... Vad skönt med natten!! Håller tummarna att det fortsätter. Förresten, var det du som efterlyste däckskydd?? Vi har fyra stycken här hemma som bara ligger och samlar damm. De funkar inte på någon av vagnarna vi har nu så du kan gärna få dem om du vill! Använde de bara ett litet tag förra vintern när vi hade sulky.

• Caranlachiel

Elin: Japp däckskydd sökes! Behöver ni dem inte så tar jag gärna över dem. Jag kommer förbi nån dag och knackar på.

• LillaTD

Caran: ja, Irini heter hon. Klart du måste komma på tisd, kul o göra lite eget.... Men jag antar att du skippar gympan, eller??? Med tanke på din förra tisd

• Caranlachiel

LillaTD: Haha ja gympan får jag nog stå över faktiskt.

• Thullan

Hej alla!
    Nu är man här igen, har haft sjuka barn. Axel är lite hostig än o hes men annars go o glad som vanligt.

Det där med att åka o bada med barn så tycker jag en fredag fm är bra, vi har varit fredagar på fm o då har det inte varit mycket folk. När vi gick på babysim med wilma hade vi en mild tvål o tvättade henne med efteråt o sen badade hon hemma i olja.

Händer så mycket i tråden att jag inte kan kommetera allt då det glöms vem som skrev vad efter en stund =) Så förlåt mig.

Ser att det är lov nästa vecka, vi får ha Wilma alla lov nu eftersom hon bara ha 15 timmars veckor hos dagmamman o det känns skönt faktiskt. Vi ska inte ha henne på jullovet för då är det ändå så många lediga dagar men vi har rätt till det iaf.

Ingen som vill ta en fika på onsdag fm eller nåt? Jag kan mellan 9-13 isf.
    Ha det bra alla.

• Svahn85

Hejsan. här är det full ös hela dagarna hinner inte med det jag vill. Theo han växer på för fullt och han nästan sitter själv nu, han börjar bli stora killen här :)

Vi hade en liten insident för ett tag sen. Skulle ner till öf och ta kort på barnen, ett syskon kort och sen kort på theo. Sen som vanligt var jag ju och skulle skynda mig att byta om på barnen. När jag var klar med theo så skulle jag ta på nova sina byxor och skulle dra upp henne från golvet och tog henne i armen. Hon skrek till som en stycken gris och jag tyckte att det var ju inte så farligt. Jag blev ju givetvis ännu mer stressad när hon var helt tårögd och rosig om kinderna när det då var varån tur att ta kort. Tog på theo först och sen var det dax för syskon kortet. Satte nova på bordet och theo framför. Nova satt och höll sin arm krampagtigt med ett kallt papper på och theo fick försöka sitta själv framför henne. När vi väl fick theo att hålla balansen så skulle vi få nova att skratta men det gick ju inte så jag blev ju lite sur för att hon inte kunde skratta, men men. När vi kom ut där ifrån och hon lugnat sig lite så skulle vi kolla om hon var röd på armen eller var det var. vi hittade inget och hon skrek bara mer när vi kollade på det.
    Det slutade med att vi fick åka till akuten med henne och hennes arm hade gått ur led. Dom tryckte tillbaka den och sen var det bra. Detta kallas pigluxation och är väldigt vanligt på barn mellen 2-4 år och man behöver inte vara mycket våldsam föräns detta händer. Men hur dum känner man sig inte när man tvingar sin unge att ta kort när armen är ur led och definitivt när man äger "kan du inte skratta lite!"
    detta kommer man nog aldrig att glömma!

Nova 070504 & Theo 090524
  • Mattilda

Svahn:
    usch stackarn! och stackars dig sen när du fick veta vad som hänt!..tyvärr är det ju lätt hänt att sånt sker men mammahjärtat får nog svårt att glömma! "kramar"

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09