• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • fru Ingeborg

Jeaxx ja.. funderade på en sån ring med.. men jag har så dåligt minne när det gäller tidspassning och sånt Funkar inte för mig....

de var så kallt i mitt rum så jag orkade inte sitta så länge tvn funkar ju med
    Annisz scrapping är typ klistra och klippa fotoalbum kort m.m. kolla gärna min blogg millanros.blogg.se Hojta om du är intresserad av att testa Jag Dzenita Emma och en till (jessie, kottten för de som vet) brukar försöka sitta så ofta vi kan tillsammans utan barn

Ja de här med egentid är inte lätt.. Vi har kommit överens om att vi får en kväll var i veckan minst. Men sen har mannen så urdumma arbetskvällar som bestämt lite hipp som happ. De ska ha en varannan vecka men de är inte schemalagt vilken kväll. Jättejobbigt att inte kunna planera riktigt. De har förståelse för att han inte kan alltid men de funkar ju inte varje gång Så det är inte lätt att planera mina scrapkvällar tillsammans med 3 till som har män som har saker. Men jag känner ändå att jag kan åka iväg om jag vill. Mannen hjälper ju till så mycket han bara kan och lite till Blir nog värre till våren när jag ska börja jobba, fick ju ett kanonschema där jag är ledig var 3e vecka o jobbar mer de andra 2 och då är det ju många kvällar som blir lidande. Han måste ju vara hemma vid halv åtta senast och jag brukar behöva sova en del även på kvällen för att orka jobba hela natten. Får väl se hur vi löser det hela men om jag minns rätt så behövde även min man en liten inkörstid för att bli "delaktig pappa". Tyckte mannens kommentar när jag var iväg o scrappa en heldag sist var bra "hur *** får du tid att smsa mig på dagarna när du har 2 barn hemma?"

Cara hoppas han kryar på sig.. Pluttans dåliga mage var visst höger framtand orsak till.. Hon har gnällt en del men inte lika mycket som hennes bror. Måste vara den kvinnliga genen

På tal om egen tid Jag är sugen på en kvällsfika utan barn på kafé Vad sägs??
    Jag föreslår tisd (10) eller torsd (12) nästa vecka kl 19?

• Caranlachiel

fru Ingeborg: Ja vi tjejer är ju inte så gnälliga. Hahaha fin kommentar från din man!

Torsdag nästa vecka skulle funka bra för mig.

• fru Ingeborg

Elof.. jag håller med dig om mammasamvetet Jag försöker jobba bort det... men det är inte lätt... Sen är det ju inte lättare när man vet att man själv vet precis hur man ska göra i alla situationer för man umgås ju med sina barn 24/7 medans mannen gör det ju bara 2-3h i vaket tillstånd.. Man kan ju inte begära lika mycket av dem då tycker jag.. Men samtidigt så kan man ju inte lära sig om man inte försöker o alla får ju hitta sina vägar... Men när de frågar om hur man blandar gröten osv blir jag oxå bara *suck* (de gör han inte längre ) Jag får även dåligt samvete mot barnen. Jag hör direkt när pluttan är trött och vill sova, de gör inte han, vilket ofta resulterar i en övertrött tjej som de tar längre tid att söva.. Men snart är det hans tur att vara pappaledig. Är bara lite rädd att han ska väcka mig när de kör ihop sig.. Tror inte han gör det.. men men...

Nä nu har jag nog skrivit upp hela sidan kände mig lite tjötig ikväll..

• Annizsj

Fru i- visste egentligen ungefär vad det var gillar också att klistra klippa o greja. Är gärna med någon dag, träffas ni aldrig dagtid?? Kommer och har sådan ångest då jag inte gjort oordning något av barnens album. Älskar att fota men är sämst på att framkalla.. Nä, nu är det sängen dom gäller! Jobbigt att skriva på min iPhone! Synd att du inte kan komma imorgon!
    Godnatt alla Goa mammor, hoppas ni får sova inatt!

• Mattilda

Igår fick Minerva päron/mango pure till lunch och oj så hon åt..halva burken ( dom stora) gick åt så jag tog resten till middagen och blandade i hennes gröt. En hel tallrik glupsade hon i sig och jag tänkte att nu somnartt hon gott!..hon hade varit vaken i 4h då och brukar tvärsomna efter maten...trodde jag ja..Vet inte om det var fruktsockret som gjorde det men jisses vilken energi..hon i stort sett hoppade på min mage i 2 timmar innan jag äntligen lyckades få henne att sova! Så inga mer fruktpureer kvällstid här inte :)

Apropå egentid får jag inget sån här hemma. Andreas har bara försökt en enda gång att få henne att sova och gav upp efter 5 minuter...Och när jag äntligen skulle få gå på fest för några veckor sen blev jag hemringd innan jag ens att hunnit fram med bussen för att hon skrek
    ( hon är otroligt mammig men inte så konstigt då det bara är med mig hon är! )
    Imorse beklagade han sig för att jag hoppar för fort upp ur sängen när hon vaknar och ropar på mig i sitt rum...Så jag sa att men bra då kan ju du gå upp när hon ropar på nätterna...Men det kommer nog aldrig hända.
    Min kompis ska ha 35 års fest i början av december och jag hade så gärna velat åka själv över en natt men det är totalt omöjligt när han inte ens försöker ta över och få henne att sova etc.
    Antar det kommer vara så här tills hon är över året iallafall.

• Caranlachiel

Mattilda: Men usch vad jobbigt det lät med din kille. Trist när de ska ha åsikter om saker och rutiner som de inte är insatta i. Innan vi fick barn hade jag också en sån inställning, att man inte ska hoppa upp för minsta lilla pip från barnet. Men det funkar ju inte riktigt så, särskilt inte när de är såhär små. De har ju inte riktigt börjat manipulera oss än liksom. Tror bara det är nyttigt att komma på en gång när de är så små, då blir de trygga och vet att vi finns där.

Erik äter också päron/mango just nu. Och idag vaknade han feberfri så jag hoppas det håller i sig!

• Mattilda

Jo han tycker såklart med att jag ska hämta in henne direkt men det larviga i det hela var att han menade att jag inte skulle "hoppa" "springa" så fort upp ur sängen så att sängen skaka typ ;p..att jag kunde resa mig sakta (så han inte vaknar antar jag att han mena) :) Men sover jag och vaknar av att hon ropar blir det en reflex att jag hoppar/springer ur sängen och har knappt vaknat förens jag är ute i hallen ;)

Men som sagt..då kan han hämta in henne själv nästa gång! :) varför ska bara jag vakna hela tiden och inte han..

• april19

Preventivmedel och egentid, vilket härlig kombo! =)

Jag har löst det här med egentid med kvällskurser och jobb, att få vara på högskolan i tre timmar varannan vecka är ljuvligt, eller att ha böcker och läsa inför kursen.. mm. Och kila ner till stan en lördag och sen möta upp man och barn för en lunch, rätt schysst det också.

Om jag skulle få ändan ur vagnen skulle jag börja träna igen, det skulle vara roligt och är högprioriterat hos min man (sjukgymnast!), så det gör han tid för med glädje.. men det var ju detta med att få ändan ur.. ;). Är det någon som brukar gå på något middags/kvällspass på friskis förresten?

Härligt med lunch på klassikern =)

Fika/lunch på Torsdag kl 11.00 på Kaffe Paus

Johanna å Moa
    Annelie och Erik (om Erik blivit frisk)
    Jenny o Visa
    Anna o Viggo
    Annsofi o Minerva
    Ariel och Aston

• jeaxx77

God morgon tjejer,

Jag blir sen till lunchen idag.
    Jag måste tillbringa förmiddagen med att åka massa bussar för att sedan hämta bilen som är på vift med bäste herr sambo

Fika/lunch på Torsdag kl 11.00 på Kaffe Paus

Johanna å Moa
    Annelie och Erik (om Erik blivit frisk)
    Jenny o Visa (kommer sent)
    Anna o Viggo
    Annsofi o Minerva
    Ariel och Aston

• Thullan

Vill oxå luncha idag men har ingen bil. Få se när Axel vaknar om vi tar bussen o hämtar bilen o sen träffar er. Wilma är hemma med mig idag så hon blir ganska rastlös =)
    Kanske ses sen.

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09