Vi i Spanien. Nr 8
Dâ jag inte lyckats finna nâgon ny trâd efter att den gamla gâtt ut sâ startar jag en ny. Hoppas alla hittar hit! Även nya är välkomna
Dâ jag inte lyckats finna nâgon ny trâd efter att den gamla gâtt ut sâ startar jag en ny. Hoppas alla hittar hit! Även nya är välkomna
Oj, jag älskar den potatisen o svärmor gör en god mojo rojo hon med, dock aldrig tillagat det själv, ska kanske göra det.
Grattis till alla!!! Lägenhet, & syskonbarn och snart vankas det ännu mera barn, blir lite sugen själv. äntligen börjar min lilla vilding bli betydligt lugnare och nu kan hon tom leka själv, ibland en hel timme, puuuuuuuuuuu. Behöver inte springa runt lika mycket som innan. även om hon har lite karaktär, lärt sig att spotta i golvet när hon inte far som hon vill & blir arg. Hoppas bara hon inte börjar svära at en...
Granada: Njut av Sverigebesöket & lite avlastning.
Hej tjejer, kul att alla verkar ha det så bra! Måste säga att jag längtar lite till Spanien när jag läser i tråden
Här är ju allt annorlunda på gott och ont, så endel av mig kommer nog alltid att längta tillbaka... Ser iallafall fram emot att åka ner på semester framåt våren.
Själv blev jag mamma igen förra tisdagen, allt gick jätte bra och vår nya familjemedlem på 3055 gram och 52 cm ska heta Melvin. Jag är sådär alldeles babyrusig och njuter för fullt av båda mina prinsar! Får dock se om kaoset innfinner sig när min mamma åker hem på torsdag, jag har ju väldigt mycket hjälp just nu med städning, handling, matlagning etc. etc.
Nej, nu ska jag ner och stryka kläder till storebrors dagisfotografering imorgon, kram till er alla!
Grattis Mamma i malaga!!! Mysigt med bebis
Hoppas att allt gik bra. Skönt att du fått hjälp ne den första tiden. Är lite därför jag känner att jag vill hem till syrran också...
Tack för tipsen om Mojo såsen! OM ni kan få fram ett recept med exakta mått så är jag väldigt tacksam. Hur många chilifrukter till hur många vitlöksklyftor osv... Potatisarna kan jag nog få till med det du skrev Augustiblomman. Tack!
stort grattis mamma i malaga!
här får vi också Sverigebesök imorgon, min pappa kommer hit, det ska bli kul, Guille väntar så
Grattis Mamma i Málaga! Vad kul!
Grattis mammaimalaga!!
Det verkar vara mode med sverigebesök, för även mina föräldrar kommer den här veckan! :D
Grattis mammaimalaga!!! Vilket fint namn ni hittat & roligt med tva sma prinsar. Jag vill ocksa ha Sverigebesök, blir riktigt avis pa er alla men det är ingen som vill hälsa pa mig.
Grattis mamma i malaga till er Melvin!! =)
Och grattis Vombell för syskonbarnet!
Kul med smatt i traden! =)
Har ar vi sjuka och skall forbi el centro senare for att kolla vad det kan vara.
Nagon risigare forkyldning som inte riktigt ger med sej.
Elina har tom haft feber till och fran sen i fredags men hon ar pigg annars, och inte sa medtagen. Men bla iaf. Sa ja, far se om dom har nagra svar till oss...
Hon var hemma i fredags och som det ser ut blir det ingen skola denna vecka heller.
Det verkade bli battre och jag tankte hon skulle fa ga imorgon som tidigast men annars kanske halvdag pa torsdag men neee, nu ser det inte riktigt sa ljust ut mer. =/ Stackars pluttan!
¿Que pasa aqui? Har ni tagit semester alla? eller är ni upptagna med sverigebesök?
Vi är iaf förkylda hela högen :(
Grattis Mamma i Malaga
Nina Kanin: Suck, vi har legat pâ sjukhus i 5 dagar. Sâ det blev inte mycket att njuta av besöket frân Sverige. Alonso blev förskyld i torsdags och samma natt fick vi âka till akuten. Rejäl förkylningsastma som inte ville ge sig. Han var sâ dâlig att de misstänkte gripe A och vi fick ligga isolerade i 2 dagar. Nu var det inte det utan en vanlig "bronquitis" men jag blir alldeles nervös....om han skulle âka pâ gripe A, hur dâlig kan han inte bli dâ om han hamnar pâ sjukhus av en struntförskylning? Vi fick i alla fall komma hem i tisdags med medicin. Vi fick unjefär 4 dagar av 10 tillsammans med mamma och mormor...trist
speciellt som jag âkte till urgencias vid centro de salud innan men de sa att de inte var nâgot. Hade dom lyssnat pâ mig hade han kanske bara behövt andas i masken nâgra gânger men nej dâ. Nu blev det stort pâdrag med dropp i fem dagar, andas bâde medicin och syre i mask i flera dygn dâ han inte klarade att syresätta sig ordentligt. Ett antal blodprov i armveck och handrygg och prover i svalg och näsa. Dessutom gick ju alla i skyddskläder med mask och visir sâ ungen var ju helt skräckslagen. Usch, blir grâtfärdig bara jag tänker pâ det
lHar i alla fall lärt mig att nu blir det sjukhuset direkt ifall att jag ser att han andas ansträngt. Ska boka tid till hans pediatra ocksâ och se ifall vi inte kan fâ medicin hemma. Skulle underlätta och lugna en hel del.