• Granada

Vi i Spanien. Nr 8

Dâ jag inte lyckats finna nâgon ny trâd efter att den gamla gâtt ut sâ startar jag en ny. Hoppas alla hittar hit! Även nya är välkomna

• Svar på tråden Vi i Spanien. Nr 8
  • Nina Kanin II

Hej!

Är nu tillbaka i en svinvarm lägenhet i Cuenca. Har varit 6 härliga veckor i Sverige och tvà veckor hos svärisarna i León.
    Maken är i full gàng med sin hàrda försäsong sà det blir mycket tid ensam med barnen.

Vi fick äntligen igàng telefon och internet igàr som legat nere hela sommaren och jag säger bara "ME CAGO EN TELEFONICA"

Försöker att fà storebror blöjfri inför skolstarten om tvà veckor men det gàr inte sà bra.

Ett extra HEJ till eiramhans!!!! Hörde att ni flyttat. Hur trivs ni?

Nu kallar plikten igen.........mors!

• Miracle09

Nina Kanin II skrev 2009-08-26 17:04:02 följande:

Hej!Är nu tillbaka i en svinvarm lägenhet i Cuenca. Har varit 6 härliga veckor i Sverige och tvà veckor hos svärisarna i León.Maken är i full gàng med sin hàrda försäsong sà det blir mycket tid ensam med barnen.Vi fick äntligen igàng telefon och internet igàr som legat nere hela sommaren och jag säger bara "ME CAGO EN TELEFONICA"Försöker att fà storebror blöjfri inför skolstarten om tvà veckor men det gàr inte sà bra. Ett extra HEJ till eiramhans!!!! Hörde att ni flyttat. Hur trivs ni?Nu kallar plikten igen.........mors!
    Nej, Telefonica har jag inte stort förtroede för. Vi har bara haft problem med dem. Senast är att vi försökt avsluta antivirus och nån Pc assistent. Vi har ringt tre mnader i rad och dem säger varje gång att det är avslutat, sen nästa faktura så betalar vi för det ändå. Sist gjorde vi reklammation och fick pengarna tillbaka, men nu denna månaden var det med på fakturan igen. Trött man blir.

Hur gammal är storebror?
  • lottizm

hej på er

har inte skrivit här på evigheter, så det kanske är dags nu. tyvärr vet jag inte riktigt om jag har något intressant att komma med men

här är det också skolstart om två veckor, och om tre veckor fyller min store skrutt 3 år. hjälp vad tiden går... under sommaren har han börjat prata jättemycket spanska så nu pratar han lika mycket svenska och spanska, jättehärligt att höra. annars är han väl dock trotsig till tusen så hans mamma nästan räknar minuterna till skolan börjar ibland

har också Sverigelängtan men det blir ingen resa på ett tag med skolstart och allt. jag skulle behöva åka i januari för att opponera på min c-uppsats men vi får se hur det blir.

och Telefonica hade vi inte heller några vidare bra erfarenheter från men nu har vi haft Orange i en månad och det funkar väldigt bra, vi har inte betalat för digital-tv på fyra månader men har ändå alla kanaler, rätt ok.

jag har min syster här på besök den här veckan så jag borde väl vara lite mer social. vi ska se på en film här nu och sambon ska snart iväg och jobba, han jobbar natt den här veckan... inte alls kul, han tjänar väl ungefär 1 euro extra i timmen för att jobba nat så det känns rätt surt. men men. nu är ju visst 63% av landets befolkning mileuristas så man ska väl vara glad att han tillhör den procenten och inte de 20% som är arbetslösa.

• Granada

augustiblomma: ja du har sâ rätt med dessa kvinnliga machistas. Svärmor är precis sâdan. Bara gnäller pâ folk som inte passar upp pâ sina gubbar och andra kvinnliga släktingar som väljer att jobba istället för att ta hand om sina gamla föräldrar utan har en anställd att göra det. Hon är väl avundsjuk antar jag...

Nina kanin: Dâ har du haft násta lika lâng sverigevistelse som jag Skolstart för storebror? jag trodde han var 2...men det var han nog förra âret Kanske kan vara skönt att fâ liten egentid med lillebror? Jag tycker det känns jobbigt ibland att vara ensam med 2 smâ just för att jag inte hinner med bâda som jag skulle vilja. Det ár vál sâ det är att vara mamma. Man vill alltid hinna mer än man gör.

lottzm: kul att se dig igen Ja kanske man ska vara glad att mannen har jobb men det känns ju tufft när de är borta jämt. Speciellt som mitt umgänge tunnats ut rejält senaste 2 âren...fast â andra sidan orkar jag knappt träffa nâgon...men det i sin tur kanske beror pâ att man har barnen och hem 24 timmar dygnet runt i stort sett. Blir ju lite ondcirkel det där. Skulle sâ gärna vilja börja träna, men när? Hinner ju inte ens till sista passet med mannens arbetstider.

• Vombell

Hmmmm låter inte bra att ni har så dåliga erfarenheter av Telefonica... Det är dem vi har anlitat för att installera TV, brdband och telefon i lägenheten hemma.... De har i och för sig inte kommit ännu, bara 2½ vecka sedan vi beställde det. Men så är det har jag förstått

• Culete

Telefonica... jo jag säger då det. Har bara haft kassa erfarenheter av dom, tills nu.
    Detta är första boendet (av 3) som vi inte haft problem med dem. Vi hade inte valt dem om det funnits någon annan att välja på men jag är nu förvånandsvärt överraskad av hur bra allt flytit. Ok. dom råkade ta 3 ggr så mkt betalt mot vad dom skulle enligt kontraktet, men det ordnades på ett kick.
    Dom kom tom endast 2 dagar efter beställningen och installerade kitet. =)
    Så, Vombell, hoppas du får bättre erfarenheter än de jag haft tidigare iaf... =)

• Miracle09

Precis. Vi vill egentligen ha jazztel tex. Mycket billigare, men på den sidan av ön där vi bor kan man endast ha Telefonica :( Hoppas att det går lite snabbare i bredbands utvecklingen snart..

• Culete

Det hoppas verkligen jag med!
    Vi hade dock ONO ett tag där vi bodde sist och det fungerade super.
    Men här finns bara Telefonica, så vi får stå ut ett tag till - men som sagt, so far so good...

• Vombell
    Miracle09 skrev 2009-08-28 17:50:50 följande:
    Precis. Vi vill egentligen ha jazztel tex. Mycket billigare, men på den sidan av ön där vi bor kan man endast ha Telefonica :( Hoppas att det går lite snabbare i bredbands utvecklingen snart..
    Menar du att man kan ha ngt annat på vår sida av ön? För vi fick intrycket att Tekefonica var själva här nere också.... Nåväl, idag kom de faktiskt och installerade allt och det var ungefär 10 dagar efter att vi beställde så det var ju ok. Allt fungerar också perekt, både internet och TV. Håller tummarna för att det ska hålla i sig då...
  • Miracle09
    Vombell skrev 2009-08-29 23:03:15 följande:
    Menar du att man kan ha ngt annat på vår sida av ön? För vi fick intrycket att Tekefonica var själva här nere också.... Nåväl, idag kom de faktiskt och installerade allt och det var ungefär 10 dagar efter att vi beställde så det var ju ok. Allt fungerar också perekt, både internet och TV. Håller tummarna för att det ska hålla i sig då...
    Jag vet att i Santa cruz kan man ha ono eller jazztel. Men bara internet. Själva telefon abonemanget måse man ha med Telefonica. Jo, dem var rätt snabba på att komma att installera, men när vi flyttade och beställde en förflyttning av linjen så väntadevi nästan 4 månader och ringde säkert 10 gånger och varje gång vi ringde visste dem inget och tog våra uppgifter igen. Tillslut sa vi upp abonemanget och startade nytt i mitt namn och då kom dem och installerade efter ca 10 dagar. Märkligt.
Svar på tråden Vi i Spanien. Nr 8