• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE

Det där med restiktioner vad gäller smaksatt o kolsyrat vatten beror på att dessa innehåller salter och salter ska man undvika eftersom det binder vätska o kan störa ketonfasen.

• BHJE

kmh:

Jag har precis samma historik som dig. Man har testat allt och äntligen har jag hittat något som passar mig. Man får lära sig äta rätt o nyttigt och efter att ha läst boken "Den nakne kocken" förstår jag varför viktväktarna inte hjälpte mig ett skvatt. Och ja, den nya garderoben kommer att bli snordyr...haha

• Uller

Jag anser också att det är värt pengarna. mkt ja visst. Men om man tänker på allt som man lagt ut pengar på som inte är bra för en så blir det inte så mkt i slutändan, och hälsan är ju ändå det viktigaste.

Själv har jag nu på 10 veckor minskat 19,6 kg. Det känns helt ok måste jag säga. Jag har ju som mål att gå ner minst 23 kg till men helst 28 då jag ligger lite under normalt BMI då. Fortsätter på helfart så länge jag orkar hålla på men just nu känns det fruktansvärt lätt ska jag säga. Man behöver aldrig fundera på vad man ska äta.

• kmh

Idag var jag iväg på träning på morgonen, slängde på mig en t-shirt som jag plockade fram för ungefär 5 veckor sedan från ha varit bortplockad från garderoben i flera års tid. Den var alldeles för stor, så det blir sista gången som jag använder den. Byxorna fungerar fortfarande, men har blivit alldeles för långa. Om några kilo till skall jag belöna mig med nya träningskläder.

Blev lite nyfiken vilket BMI ni har som målvikt. Vet att det inte stämmer med BMI för alla, men något måste man ju gå på. Min målvikt är på BMI ca 23,5. När jag diskuterar målvikt med kompisar och de som går på Xtravaganza så säger de "skall du verkligen gå ner 10 kg till". Min lillasyster peppar mig eftersom hon vet hur tjatigt det blir när man går ner i vikt och att många tycker att det räcker, fastän man fortfarande väger mer än de flesta.

• BHJE

kmh:
    Sen jag var viktväktare ratar jag BMI o allt som har med det ordet att göra. Enligt BMI ska jag väga 52kg men tittar man på hur jag är byggd, med min kraftiga benstomme hade jag sett sjuk ut på den vikten. Så jag har ingen koll alls på det där utan stannar när jag kan ha M, stl.42/44 i kläder. Och jag kan hålla med dig om att det är jobbigt när folk påpekar det där med ens vikt, att man ska passa sig för att gå ner mer osv trots att det är man själv som ska trivas o vet vart man vill ligga på vågen.

• Muminlina

Tack för svaret ang mineralvatten, låter ju logiskt med salterna...

Ang bmi och målvikt, jag ska tydligen väga max 81 enl bmi, och jag siktar på 80 kg så det får bli lagom. Jag vet att jag kommer vara smal/normal då, är 180 cm lång.

Idag när jag var hemma hos mamma provade jag en snygg kjol som jag fick henne att köpa för nån månad sen när vi var på stan. Den var nämligen för liten för mig, jag fick inte ens upp den över låren men idag sitter den perfekt!! Storlek 46!!! Jag är helt salig, kan inte tro att det är sant! Härlig känsla!! Jag fick den av henne, tillsammans med en väldigt vacker tunika som oxå är i stl 46 och sitter perfekt - undra vilken stl jag kommer ha om 30 kg?
    Förlåt, jag var bara tvungen att skriva av mig lite glada känslor!

• misslindis

Någon sov vet om vi får ta några halstabletter? ...har ont i halsen o bara te hjälper inte

Svar på tråden xtravaganza