• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE

ÅHHHH!
    Jag fick nästan precis förfrågan av grannen min om jag ville komma med på en fotosession nästa lördag. Stylad o plåtad gratis. Sen kostar ju såklart korten..men ändå. Kruxet är att man ska ha tre ombyten med sig och allt jag har är förstort :o Äger ett par jeans o en svart tröja som sitter snyggt men annars ser jag mest ut som om jag går i sopsäckar Det blir dyyyyrt med nya kläder för detta vill jag ju inte missa

• misslindis
    mozilla skrev 2009-10-19 18:54:03 följande:
    ÅHHHH! Jag fick nästan precis förfrågan av grannen min om jag ville komma med på en fotosession nästa lördag. Stylad o plåtad gratis. Sen kostar ju såklart korten..men ändå. Kruxet är att man ska ha tre ombyten med sig och allt jag har är förstort :o Äger ett par jeans o en svart tröja som sitter snyggt men annars ser jag mest ut som om jag går i sopsäckar Det blir dyyyyrt med nya kläder för detta vill jag ju inte missa
    Sådant gjorde jag när jag var gravid i 10 månaden...så roligt o högt tempo (roligt träningspass )
  • Uller

varit på extramöte idag och blev vägd efteråt. Har de sista 20 dagarna bar gått ner 2 kg och frågade min konsulent vad det beror på. Hon tyckte jag skulle försöka äta fler omega3 tabletter. Äter 3 nu. Kan inte dricka mer vtn då jag dricker 4-5l/d.

Har ni ngt tips på vad jag kan köra för att få igång förbränningen?

• kmh

Uller: Tråkigt att det går så långsamt just nu, vet inte riktigt om jag har några tips som fungerar. På vår träff idag pratade kursledaren om att försöka intensiteten i träningen, eftersom man förlorat ett antal kilo behöver man träna hårdare för att förbränna lika mycket som innan. Gå extra promenader förutom den vanliga träningen. Se till att få ordentligt med sömn. Testa något nytt pass.
    Vet att du tidigare skrivit att du tränar mycket redan som det är. Kroppen kanske också behöver en viloperiod innan den släpper ifrån sig mer. Hoppas du snart hittar något som fungerar.

Mozilla: Kul med fotosession, det tänker jag göra som belöning när jag nått min målvikt. En kompis till mig har gjort det och korten blev jättefina. Svårt med kläder, du får ge dig ut och shoppa eller se om du kan låna av någon.

• BHJE

Ang kläder till fotosessionen har jag lagt ut lite metkrokar o hoppas nån har något plagg man kan låna. I övrigt så ska jag bege mig på shoppingstråt i seconhandbutiker i min närhet; hinner inte precis buda hem nått på Tradera. Jobbar helgen nu o sen har jag tagit semester nästa vecka då barnen har höstlov så måndag till fredag BÖR jag ju hittat mig nått begagnat nånstans

Uller skrev 2009-10-19 20:12:51 följande:
    varit på extramöte idag och blev vägd efteråt. Har de sista 20 dagarna bar gått ner 2 kg och frågade min konsulent vad det beror på. Hon tyckte jag skulle försöka äta fler omega3 tabletter. Äter 3 nu. Kan inte dricka mer vtn då jag dricker 4-5l/d. Har ni ngt tips på vad jag kan köra för att få igång förbränningen?
    Vad jobbigt det låter. Det kan inte vara så att din kropp behöver mer än kalorierna som påsarna ger? För ju mer du tränar dess mer bränsle behöver ju kroppen. Så mitt råd till dig är att skippa träningen, sikta in dig på promenader ett tag o väg dig sen igen. Mäter du kroppen? För när man tränar mycket så bygger man upp sina muskler o då är det inte alls ovanligt att vågen står still eller att man till o med går upp i vikt eftersom muskler väger mer än fett.
  • kmh

Idag har jag haft en jättejobbig dag på jobbet och blev inte alls godissugen, känns som något väldigt positivt. "Hjärntvätten" kanske fungerar på mig också. Inte ens danspasset kunde göra mig på nämnvärt bättre humör. Har belönat mig med hörlurar att använda på gymmet så att jag hör något när jag kör crosstrainern/löpbandet och tittar på tv-skärmen.

Mozilla: Det hade varit roligt att få se bilderna efter fotograferingen.

• gumman grön

kmh vad skönt att det är borta
    Själv har jag fortfarande inte riktigt lyckas komma bort helt från tröstätandet. Har haft en väldigt kinkig liten här hemma ett par dagar och då med en gång tänker jag på onyttigheter som jag vill äta. Tur att jag bara går på soppor just nu
    Har varit väldigt dålig på att lyssna på den mentala biten på sistone, dags att ta tag i det igen!

Kämpa på nu tjejer!

• Zhara

Hej alla
    var på inskriving idag, det känns spännande! Ska börja på måndag med helfart, tar tacksamt emot tips av alla de slag!
    Väger idag 112kg till 180cm vill ner till 80kg. Hoppas kunna gå på helfart i 10v men det får ge sig antar jag

• BHJE

Välkommen Zhara!

Jag är inne på min 10:e vecka...gumman grön har ännu fler veckor bakom sig, så det ska du alldeles säkert fixa. Var bara noga med att lyssna på din kropp o ta det nätt med träningen i början och glöm inte dricka ditt vatten

• Zhara
    mozilla skrev 2009-10-21 21:05:27 följande:
    Välkommen Zhara!Jag är inne på min 10:e vecka...gumman grön har ännu fler veckor bakom sig, så det ska du alldeles säkert fixa. Var bara noga med att lyssna på din kropp o ta det nätt med träningen i början och glöm inte dricka ditt vatten
    Tackar, dom pratade om några frön... och olja, är det viktigt?
Svar på tråden xtravaganza