• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • Uller

jag har inte kommit iväg och tränat på 2 veckor. Förra veckan var jag hemma med sjuka barn och denna vecka har jag varit förskyld och ont i halsen.

Har ju tidigare varit duktig och tränat 2-3 ggr/v men nu ska jag ta tag i det igen nästa vecka

• BHJE

Har varit iväg o vaccinerat mig mot baconflunsan i förmiddags o nu sticker det retligt i armen. Tänkte på det, kan den där sprutan vara "skadligare" när man går på dieten? Man har inte sagt nått o jag har inte tänkt på att fråga nån.

• Uller

Jag ska också ta nöff nöff sprutan idag. Men jag tror det ska gå bra. Varför skulle det inte om man mår bra redan innan

• misslindis
    mozilla skrev 2009-10-15 14:28:23 följande:
    Har varit iväg o vaccinerat mig mot baconflunsan i förmiddags o nu sticker det retligt i armen. Tänkte på det, kan den där sprutan vara "skadligare" när man går på dieten? Man har inte sagt nått o jag har inte tänkt på att fråga nån.
    Kan nog vara bra att ställa den frågan till någon som vet inom sjukvården...får gärna berätta isf - vet visserligen inte om jag ska ta den än...
  • BHJE
    misslindis skrev 2009-10-15 14:43:55 följande:
    Kan nog vara bra att ställa den frågan till någon som vet inom sjukvården...får gärna berätta isf - vet visserligen inte om jag ska ta den än...
    Jag var också tveksam till den - både för min egen del samt för barnens. Men dotterns pappa (min sambo) ansåg att hon skulle vaccineras o ja, då beslöt jag att killarna (som är mina sen ett tidigare förhållande) också ska ta den. Grabbarna är aldrig sjuka medans dottern drar på sig allt som kommer i vår väg. Jag för min del pendlar mycket till o från jobb så för den sakens skull beslöt jag mig för att ta den..vi fick den dessutom gratis genom jobb.
  • BHJE
    Uller skrev 2009-10-15 14:42:48 följande:
    Jag ska också ta nöff nöff sprutan idag. Men jag tror det ska gå bra. Varför skulle det inte om man mår bra redan innan
    Jag tog min strax efter kl.11 idag och mår inget konstigt men det sticker i armen (vilket är fullt normalt) men det fick mig bara att tänka på att man kanske skulle tagit upp det med någon. Jag tror inte heller att det är nån fara...då borde man ju informerat om det. Allt man frågar är om man är allderigsk mot ägg, behandlas med blodförtunnande eller om man förr reagerat allergiskt på andra vaccin.
  • misslindis

Har en vän som gått på lchf-dieten och efter ett tag så blev hon jättedålig...visade sig då att hennes sjukdom hon hade inte gick att kombinera med den dieten(något man inte visste el kunde läsa om)...och att det kan störa genom att ändra kosten så kanske sprutan kan ta annorlunda få vi inte har direkt mkt i våra system som skulle funnits om vi hade ätit riktig föda...
    Förhoppningsvis är det ju ingen fara men det kan ju vara bra att fråga...

• kmh

Jag tog en annan vaccination (twinrix) i tisdags och tänkte inte ens på att det kunde ha påverkan så jag frågade inte vad som gällde. Svininfluensan får jag inte vaccinera mig förrän senare, tänkte nog att vi i familjen som är äldre än 3 år kommer vaccinera oss. Ingen höjdare att eventuellt vara hemma i 3 veckor om vi blir smittade i olika omgångar.

Imorgon påbörjar jag v. 7 av 9, bara 3 veckor kvar. Har en plan att öka antalet promenader och se till att dricka upp mitt vatten för att fortsätta få ett bra resultat.

Ikväll har jag varit iväg och kört powerafro - dans med afrikansk musik. Det var jättekul och testa och ett nytt sätt att röra sig. Lagom jobbigt så att det kändes att man varit igång, men var inte helt slut.

• Muminlina

Ni som pratar om hur många veckor ni har kvar - hur vet ni det? Hur bestämdes det hur länge ni ska gå på helfart? Vi har inte pratat om sånt, nu missade jag ifs träff 3 i måndags, men jag vet inte ens min målvikt. Eller jo jag vet ju vad jag vill väga men det har jag inte sagt till nån...

Med risk för att upprepa mig så undrar jag vilka munsprayer och munvatten som är ok att använda? Vad har ni fått för rekommendationer? Vi har inte pratat alls om det, förutom att de har en egen de vill sälja, men jösses vad jag stinker!!

Sen undrar jag om Ramlösa med div smaker är ok?

Många frågor - ursäkta...!

• gumman grön
    Muminlina skrev 2009-10-15 23:15:42 följande:
    Ni som pratar om hur många veckor ni har kvar - hur vet ni det? Hur bestämdes det hur länge ni ska gå på helfart? Vi har inte pratat om sånt, nu missade jag ifs träff 3 i måndags, men jag vet inte ens min målvikt. Eller jo jag vet ju vad jag vill väga men det har jag inte sagt till nån...Med risk för att upprepa mig så undrar jag vilka munsprayer och munvatten som är ok att använda? Vad har ni fått för rekommendationer? Vi har inte pratat alls om det, förutom att de har en egen de vill sälja, men jösses vad jag stinker!!Sen undrar jag om Ramlösa med div smaker är ok? Många frågor - ursäkta...!
    Angående helfarten så fick jag bestämma på första träffen när jag skrev in mig hur länge jag skulle hålla på och vad min målvikt var, dessutom skrev hon upp ett datum då jag skulle vara i mål.

Mubspray köpte jag först på apoteket, men tyckte inte det hjälpte något så då gick jag över till xv:s egna, vilket jag tycker funkar helt ok. Men andedräkten är ju inte vidare god ändå. Häromdagen gick jag runt och anklagade vår katt för att fisa ruttet ägg... men det var min egna andedräkt jag kände, fruktansvärt.

Under mina första 13 veckor på helfart drack jag ramlösa med smak, men fick senare veta att det skulle man helst undvika.
    Men det funkade ju ändå, så nu när jag kör helfart igen, unnar jag mig det på helgerna

Hoppas jag kunde hjälpa dig lite
Svar på tråden xtravaganza