• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • kmh

Grattis GummanGrön, 30,8 kg är mycket!

Idag blev mitt resultat -1,1 kg sedan förra veckan. Det är lite konstigt för tidigare när jag gått ner i vikt hade detta varit en riktigt bra vecka. Nu har jag blivit bortskämd med bättre resultat och då känns det lite "bara 1 kg"

Välkommen hem Lesarah, härligt att du är igång igen.

Om en stund skall jag ut på morgonpromenad

• misslindis

kmh - tackar för det smarriga receptet på wasa bil ax (nyvaken)

• Zhara

gumman grön skrev 2009-10-22 20:41:05 följande:

Wiii nu är det -30,8 kg sammanlagt och bara ca 10 kg kvar.Det känns SÅ SKÖNT :D
    Vad duktig du är! Så himla kul att höra att det går Kämpa på bara!
  • Emmsy

Hejsan alla!

Jag går också på xtravaganza och kollar dagligen igenom eran tråd för att få motivation att fortsätta. Jag har snart gått 3 veckor på helfart och tycker att det går bra. Första veckan var jobbigast, sen har det mer eller mindre bara flytit på. För några dagar sedan var jag dock helt matt, men jag tror att det beror på att jag tränat för mycket och för hårt (ibland två ggr per dag).

Jag hoppas att jag kan få vara med i tråden då jag känner att jag nog kommer att behöva stöttning framöver, har tänkt köra i 12 veckor som känns som en evighet just nu.. men jag försöker fokusera på målet, som är -24 kg.

Jag tycker att ni är så duktiga som klarat så många veckor!!

• misslindis

Välkommen Emmsy - Låter som du e väldigt duktig på att träna och tiden kommer bara springa iväg och med sig har den dina kilo som ska bort

• BHJE

Åh...jag tror jag lipar snart! Sitter iklädd en tröja i stl.40 som jag fått ärva av min goa syster och den passar Jag har inte haft storlek 40 sen innan äldste sonen föddes för snart 14 år sen!

Välkommen Emmsy

• Emmsy

mozilla: Grattis!! Härligt!! Det är så himla roligt att börja komma i kläder som man inte haft på länge!! Förra helgen kunde jag ta fram 3 par byxor som jag inte kunnat ha sedan min yngste son föddes, ca 3 år sedan. Sånt gör att man blir motiverad att fortsätta!! Nu längtar jag efter att komma i de kläderna som jag också kunde ha innan min äldste son föddes, 9 år sen....

• Emmsy

Tror ni att det kan gå långsammare att gå ner i vikt om man tränar lite för mycket? Alltså att kroppen på någt sätt håller tillbaka för att man äter så lite och samtidigt tränar mycket?

Första två veckorna gick jag ner nästan 6 kg, men den sista veckan har jag nästan stått helt stilla (!) vilket är så tråkigt.

• BHJE
    Emmsy skrev 2009-10-23 14:39:19 följande:
    Tror ni att det kan gå långsammare att gå ner i vikt om man tränar lite för mycket? Alltså att kroppen på någt sätt håller tillbaka för att man äter så lite och samtidigt tränar mycket? Första två veckorna gick jag ner nästan 6 kg, men den sista veckan har jag nästan stått helt stilla (!) vilket är så tråkigt.
    Om du tränar mycket så är det inte alls ovanligt att man står still eller att vågen till o med pekar uppåt lite. Det är för att muskler väger mer än fett o du går ner även om vågen säger annat. Mät dig då ser du att du stadigt minskar iallafall
  • gumman grön

Välkommen emmsy.

Mozilla vad härligt att komma i storlek 40!
    Själv provade jag lite kläder idag, och behöver inte gå på de stora avdelningarna längre. Men har väldigt svårt att inse att jag inte ser ut som tidigare, massor av kläder jag tror att jag inte kan ha, för att jag är för tjock, undra när jag kommer lära mig hur jag ser ut. Hade gärna haft någon att jämföra med

Provade för första gången att frysa en choklad soppa i kväll.
    Och eftersom jag inte ätit glass sen i maj, så måste jag säga att det smakade choklad glass

Svar på tråden xtravaganza