mozilla skrev 2009-10-21 21:34:48 följande:
Oljan o fröerna är för att hålla magen igång...den sköter sig inte som när man äter mat. Försök undvik att blir förstoppad så ta rekommenderad mängd olja varje dag. Jag tar den i den varma soppan medans min sambo drack den rakt upp o ner *urk* Fröerna ska du ta om oljan inte hjälper.Ett annat tips från mig är att dela upp dina påsar på fler mål. Beroende på hur långa dagar du har så dela till 5 eller 6 mål. Det är så man kommer att äta sen på halvfarten och är man redan inne i rutinen att äta var 3-4 timme så blir det lättare + att kroppen aldrig hinner bli hungrig. Jag har delat mina så jag har haft (och har) fem måltider/dag = två kalla påsar blir fyra måltider o den varma påsen har jag ätit tillsammans med barnen när dom ätit middag.
Ok bra tips där med påsarna!
Muminlina skrev 2009-10-21 21:25:21 följande:
Hej Zhara, välkommen hit. Du och jag är lika långa och på väg till samma målvikt Jag har nu gått ner 13 kg på 3 veckor, har 28 kg kvar... Men än sålänge känns det lätt, och roligt. Vet inte om jag har så mycket tips, mer än acceptera att du kan känna dig väldigt matt och trött, jag har gjort det iaf. Drick mycket, det hjälper. Lycka till!
Va kul attt vi ar samma mål. Grym du är som gått ner så mycket, motinerar du mycket?