Gumman grön, jag är också inne i en svacka just nu, men försöker intala mig att det bara är tre veckor kvar. Det ÄR tråkigt med soppor, det går inte att komma ifrån!
En av mina kollegor som också äter soppor, har gått ner över 20 kg på sju veckor (det är en man, visst är det orättvist att de rasar så snabbt i vikt!). Dessutom äter han lite på helgerna, han känner sig alltför osocial annars. Dessutom tänker han fortsätta ytterligare fyra veckor efter våra tio, men det kommer jag absolut inte att göra!
Jag har ju varit i Göteborg den här veckan, och i onsdags kväll var alla mina kollegor på Sjömagasinet (som t.o.m. har en Michelinstjärna) för att fira uppstarten. Det var jag som beställde bord åt dem, och valde meny, och de var alldeles lyriska när jag träffade dem igen i torsdags - det hade varit fantastiskt. Och där satt jag på onsdagkvällen med min soppa... Det kändes verkligen. Men jag ville inte köra någon upptrappning för att gå ut och äta en kväll, jag är rädd att jag inte hade orkat gå tillbaka till gelfart.
Lördag och det regnar, och rörmokarna har invaderat vårt hem! Men min födelsedag i december är fortfarande min bästa sporre, även om jag inte kan förstå hur vi ska hinna klart tills dess!