• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • kmh

Mozilla: Kul med kort på hela gruppen, det har inte vi gjort. Däremot tar jag kort hemma var 5:e kg.
    Igår var jag på Xtravaganza träff alla utom en till och jag går på halvfart nu, sedan var vi bara ungefär halva gruppen där. Testade pilates efteråt, var inte så svettigt, men kände ändå att man jobbade hela tiden och många av övningarna klarade jag inte mer än på första el. andra nivån.

• Klunsen111

jag hade gått ner 1,1 kg veckan som gick. Inte så mycket kanske men jag hade minskat mina mått med en centimeter per styck. Totalt på tre veckor har jag gått ner sex kilo. Bara fett om man ska tro fettprocentmätaren på vågen. Jag tränar tre gånger i veckan: Spinning, Pilates och Body pump. Jag är nöjd och jag känner mig riktigt taggad!! Härligt!!

• BHJE

kmh:
    Inte gruppkort utan det kort som togs på en den dagen man skrevs in - tog man inget sånt på er? Jag har varit rätt slarvig med att ta kort på mig själv undertiden, något jag kan ångra smått.

Klunsen111:
    Det är två kilo i veckan och det är ju mycket

• Zhara
    mozilla skrev 2009-10-27 09:53:36 följande:
    kmh:Inte gruppkort utan det kort som togs på en den dagen man skrevs in - tog man inget sånt på er? Jag har varit rätt slarvig med att ta kort på mig själv undertiden, något jag kan ångra smått.Klunsen111:Det är två kilo i veckan och det är ju mycket
    Jag har heller inte blivit fotad. Har dock lite kort liggandes från i sommras så jag har att jämföra med! Kan vara kul att ta varje 5:e kg som försvinner!
  • BHJE
    Zhara skrev 2009-10-27 10:14:58 följande:
    Jag har heller inte blivit fotad. Har dock lite kort liggandes från i sommras så jag har att jämföra med! Kan vara kul att ta varje 5:e kg som försvinner!
    Trodde det inskrivningsfotot var standard på alla ställe
  • misslindis

Till oss sa de att vi kunde ta ett kort själva...och lägga upp i motivationsdagboken...vilket jag gjort i bara underkläder - ingen vacker syn men OJ vilken skillnad
    Mätte med måttband idag o ställde mig på egna vågen...massa roliga resultat ...trodde absolut inte det då tant röd är påväg :-/

• misslindis

Måste bara få säga att vi alla e otroligt duktiga....VI fixar detta

• Emmsy

Har inte varit inne på några dagar och nu läst ikapp...

Vi tog heller inga kort på xtravaganza, men jag tog själv kort (eller min man tog kortet) i bikini för att jämföra när jag är i mål - ska bli kul!

Ang träning så har jag innebandyträning som är en fast dag i veckan och det är jag som har nyckeln så jag måste dit, vilket är kanonbra! Sen har jag innebandymatch en gång i veckan eller varannan vecka och då måste jag ju också dit. Sen tränar jag taekwondo en dag i veckan, och det är jag som har fått tränarna att dra igång en "vuxenträning" för nybörjare så jag känner att jag "måste" gå dit också en gång i veckan - så jag har lite "fasta" träningstider, och det tror jag är jättebra för mig. Sen försöker jag löpträna så mycket som möjligt. Jag sprang göteborgsvarvet i maj i år, med 24 kg övervikt, och ska springa nästa år igen och ska då slå min tid, 24 kg lättare!!

Ang. smaker så tycker jag också mest om choklad, och ha den varm, blir som varm oboy ungefär, och innan trodde jag verkligen inte att jag skulle tycka om chokladen.

Igår hade jag en kämpig dag, men känns bättre idag. Min mamma är nere på besök och hon gillar inte alls "metoden" som jag använder för att gå ner i vikt...men försöker ignorera vad hon tycker i frågan...

• BHJE
    Emmsy skrev 2009-10-27 11:54:52 följande:
    Min mamma är nere på besök och hon gillar inte alls "metoden" som jag använder för att gå ner i vikt...men försöker ignorera vad hon tycker i frågan...
    Så trist när man möter motstånd o blir ifrågasatt på "hemmaplan" - jag tycker det är nog så jobbigt de fåtal gånger som man blivit ifrågasatt av arbetskamrater (har ett par överviktiga sådana som klankat ner på detta) och där man måste försvara sig o sitt val. Visst var ens familj skeptiska till detta men det var jag själv också innan jag såg grannens resultat o nu hurrar familjerna våra ikapp med att kilona minskar. Bra om du kan slå bort kommentarer o fortsätta kämpa på!
  • Tjejen83

Hej hej.

Är nu på min fjärde dag på helfart, och gått ner 3,2 kg...ja jag är vågnarkoman. Känner att jag vill väga mig varje dag, skulle bli nervös annars.
    Igår mådde jag pyton hela dagen, men så var det ju dag 3 också, den jobbigaste.
    Men jag överlevde och idag mår jag mycket bättre, tack och lov.

Om en timme ska jag till "mitt" XV och få en genomgång av maskinerna, ska bli skönt att komma igång med träningen, har ju bara promenerat hittills.

Svar på tråden xtravaganza