• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • mowgli

The straight way skrev 2009-08-24 12:37:31 följande:

Jag har startat tråden för muslimer. Min åkallelse i ts tyder på att den är till de som fastar Ramadhan och dyrkar Allah, är du en av dem?
    Då kan jag uplysa dig om att det här är ett publikt forum, till för alla oavsett religion eller livsåskådning. Tror du att du kan RESPEKTERA DET, tsw?
  • mowgli
    JMina skrev 2009-08-24 15:51:43 följande:
    Jag vill bara säga en sak just nu och det är, kan vi snälla rara få ha vår ramadan- tråd i fred utan en massa töntigt uppenbara provokationer om sharia, homosexualitet och barnmisshandel?! Är det för mycket begärt mowgli?!
    Är det tillåtet enligt sharia, att stena homosexuella till döds även under Ramadan, JMina? Det finns miljontals homosexuella världen över som det här är mycket viktigt för. Har dessa EN fredad månad per år, eller är det stening året runt?
  • oOHalalOo
    mowgli skrev 2009-08-24 15:54:30 följande:
    Och TS handlar om frågor kring Ramadan. Kan homosexuella gå säkra från stening på Ramadan eller stenas de även då till döds? Mycket viktig fråga.
    Du har redan frågat det och fått veta att ingen av oss verkar att känna till det.

Så jag rekommenderar dig att söka svar via Islamlärda i den frågan. Ett ställe att göra det är via www.islamonline.net.
  • oOHalalOo
    mowgli skrev 2009-08-24 15:57:12 följande:
    The straight way skrev 2009-08-24 12:37:31 följande:
    Då kan jag uplysa dig om att det här är ett publikt forum, till för alla oavsett religion eller livsåskådning. Tror du att du kan RESPEKTERA DET, tsw?
    Det stämmer det har du rätt i, men samtidigt så brukar det höra till god sed att ta upp sånt som TS handlar om.
  • oOHalalOo
    mowgli skrev 2009-08-24 16:00:35 följande:
    Är det tillåtet enligt sharia, att stena homosexuella till döds även under Ramadan, JMina? Det finns miljontals homosexuella världen över som det här är mycket viktigt för. Har dessa EN fredad månad per år, eller är det stening året runt?
    Återigen, ingen här verkar känna till det. Så det hjälper nog inte om du frågar 50 gånger till eller så. Ska va om du sträcker ut det då så fall om någon reggar sig på FL som har kunskap om det. Annars tror jag det går snabbare för dig, eftersom det verkar brådska, att vända dig till lärda i frågan som kan hjälpa dig.
  • mowgli

The straight way skrev 2009-08-24 12:36:36 följande:

Det är inte jag som jämställer homosexualitet med mord, det är islam.
    Jag tror dig, tsw, men har du länk till det textställe där denna jämställelse står nedskrivet?

Det är inte jag som jämställer homosexualitet med mord, det är islam. 1 - Ja. 2- Ja bla. om det råder kalifatet.
    Bra, då är det så att det enligt sharia är rättrådigt att stena homosexuella till döds.

3 och jag har i tre inlägg svarade med INGEN ANING, och jag tror inte heller det finns en muslim här som har svar på det. Du kan skicka din fråga till någon lärd för att få svar på den.
    Konstigt att du inte vet just det här, men i princip allt annat om Islam (enl dig själv). Men då fortsätter jag helt enkelt att fråga samtliga muslimer som läser- och/eller skriver i tråden.

Är det tillåtet/önskvärt att fromma muslimer stenar homosexuella till döds även under den heliga månaden Ramadan?
  • mowgli
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 16:04:01 följande:
    Det stämmer det har du rätt i, men samtidigt så brukar det höra till god sed att ta upp sånt som TS handlar om.
    Och jag har tagit upp vad som är tillåtet/icke tillåtet under Ramadan, eller hur?
  • Flygande Mattan
    mowgli skrev 2009-08-24 16:11:32 följande:
    Och jag har tagit upp vad som är tillåtet/icke tillåtet under Ramadan, eller hur?
    Märkliga frågor du ställer. Det är väl ingen som stenar homosexuella under Ramadan. Det är en fridens tid.
  • oOHalalOo

mowgli

''Är det tillåtet/önskvärt att fromma muslimer stenar homosexuella till döds även under den heliga månaden Ramadan?''

Du har frågat det är det fyra, fem gånger redan?

Förstår du inte att du inte kan få ett svar här? Det hjälper liksom inte att du försöker tvinga fram ett svar. Sök svar där du hittar dem, det är ju det logiska inte sant?

Jag föredrar det som Koranen lär, framför din taktik ''Det finns inget tvång i religionen'' 2:256, inte din metod som är att upprepa och tjata om samma frågeställning hela tiden när du redan flera gånger har fått reda på att vi inte vet och dessutom har du fått tips om var du kan söka svar.

• oOHalalOo
    mowgli skrev 2009-08-24 16:11:32 följande:
    Länka till länken i TS - DET är vad Ramadan handlar om.
Svar på tråden Ramadhan