• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • JMina
    mowgli skrev 2009-08-24 16:00:35 följande:
    Är det tillåtet enligt sharia, att stena homosexuella till döds även under Ramadan, JMina? Det finns miljontals homosexuella världen över som det här är mycket viktigt för. Har dessa EN fredad månad per år, eller är det stening året runt?
    Jag förstår inte den här besattheten av att söka sig till trådar som vänder sig till specifika medlemmar.
    Vad får man ut av det?
    Jag menar, herregud, det är inte direkt så att man inte har hundratals andra trådar att välja bland som riktar sig till alla som följer topic.
    ♥ Saknar ett barn i mitt liv ♥
  • oOHalalOo

Jag ber alla som är här för att läsa och har en god avsikt om ursäkt för att ni bara får läsa en massa onödigt. Jag hoppas vi snart kan återvända till TS istället.

Vill bara tillägga för övriga läsare, att vara homosexuell enligt Islam är inte straffbart. Så man stenar inte bara homosexuella rakt av som Mowgli lite gör gällande.

Det är handlingen penetrering som är straffbar, i en islamisk stat med Shari'ah, om de bevittnas. Men inte att vara homosexuell.

• JMina
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 16:23:33 följande:
    Jag ber alla som är här för att läsa och har en god avsikt om ursäkt för att ni bara får läsa en massa onödigt. Jag hoppas vi snart kan återvända till TS istället. Vill bara tillägga för övriga läsare, att vara homosexuell enligt Islam är inte straffbart. Så man stenar inte bara homosexuella rakt av som Mowgli lite gör gällande. Det är handlingen penetrering som är straffbar, i en islamisk stat med Shari'ah, om de bevittnas. Men inte att vara homosexuell.
    Precis.

För övrigt rör inte denna tråd homosexualitet överhuvudtaget. Mowgli har redan en tråd ang det ämnet men då svaren inte tillfredställde honom söker han sig till alla andra trådar där islam är den gemensamma nämnaren.
    Det är respektlöst mowgli, och inte kul för någon att behöva läsa sida upp och sida ner med ot tjafs.

Jag föreslår att vi andra ignorerar detta i denna tråd, och fortsätter tala om ramadan relaterade ämnen.
  • mowgli

Flygande Mattan skrev 2009-08-24 16:17:28 följande:

Märkliga frågor du ställer. Det är väl ingen som stenar homosexuella under Ramadan. Det är en fridens tid.
    Är du säker på det? Så du menar att homosexuella kan gå säkra då? Inga stenar?
  • oOHalalOo

Jag väntar för min del för nu att skriva nåt mer i tråden tills Mowgli som har ockuperat tråden känner sig färdig.

Trevlig Ramandan Mubarak till TS och övriga muslimer i tråden!

Må Allah (swt) acceptera er fasta och förlåta oss våra synder och skänka oss Paradiset, ameen.

• mowgli
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 16:19:59 följande:
    mowgli ''Är det tillåtet/önskvärt att fromma muslimer stenar homosexuella till döds även under den heliga månaden Ramadan?'' Du har frågat det är det fyra, fem gånger redan? Förstår du inte att du inte kan få ett svar här? Det hjälper liksom inte att du försöker tvinga fram ett svar. Sök svar där du hittar dem, det är ju det logiska inte sant? Jag föredrar det som Koranen lär, framför din taktik ''Det finns inget tvång i religionen'' 2:256, inte din metod som är att upprepa och tjata om samma frågeställning hela tiden när du redan flera gånger har fått reda på att vi inte vet och dessutom har du fått tips om var du kan söka svar.
    Det verkar som om forumets mest kunnige inom Islam och sharia säger att det är tillåtet/önskvärt att fromma muslimer stenar homosexuella till döds, och då är min fråga följande. Är det extra önskvärt/tillåtet att stena homosexuella under Ramadan, eftersom det är en extra from tid?
  • mowgli
    JMina skrev 2009-08-24 16:23:21 följande:
    Jag förstår inte den här besattheten av att söka sig till trådar som vänder sig till specifika medlemmar. Vad får man ut av det? Jag menar, herregud, det är inte direkt så att man inte har hundratals andra trådar att välja bland som riktar sig till alla som följer topic.
    Samtliga trådar är öppna för samtliga FL-medlemmar, JMina, har du svårt att RESPEKTERA DET?
  • mowgli
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 16:23:33 följande:
    Jag ber alla som är här för att läsa och har en god avsikt om ursäkt för att ni bara får läsa en massa onödigt. Jag hoppas vi snart kan återvända till TS istället. Vill bara tillägga för övriga läsare, att vara homosexuell enligt Islam är inte straffbart. Så man stenar inte bara homosexuella rakt av som Mowgli lite gör gällande. Det är handlingen penetrering som är straffbar, i en islamisk stat med Shari'ah, om de bevittnas. Men inte att vara homosexuell.
    Och hur menar du att någon kan vara homosexuell utan att ha sex med personer av samma kön?
  • mowgli
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 16:48:01 följande:
    Jag väntar för min del för nu att skriva nåt mer i tråden tills Mowgli som har ockuperat tråden känner sig färdig. Trevlig Ramandan Mubarak till TS och övriga muslimer i tråden! Må Allah (swt) acceptera er fasta och förlåta oss våra synder och skänka oss Paradiset, ameen.
    Och jag vill också önska en trevlig Ramadan till världens samtliga homosexuella muslimer. Akta er för stenarna, btw.
  • JMina
    mowgli skrev 2009-08-24 16:53:29 följande:
    Samtliga trådar är öppna för samtliga FL-medlemmar, JMina, har du svårt att RESPEKTERA DET?
    Nej, jag är läskunnig alhamdulillah, tack gud. Men jag anser det oförskämt att spamma en tråd riktad till muslimer eller åtminstone sådana medlemmar som vill diskutera med respekt och nyfikenhet. Inte fördömande och oförskämdheter.

Ha en trevlig kväll och jag lämnar tråden jag med tills den återigen funnit sig tillbaka till topic.
Svar på tråden Ramadhan