Flygande Mattan skrev 2009-08-24 21:36:08 följande:
Nu svamlar du. Nya Guinea? Vad har det med vår livsstil att göra?
Jag anförde Nya Guinea och antikens Grekland som exempel på kulturer där homosexualitet är regel och inte undantag. Det finns massor med kulturer där det har varit så här människans historia igenom, vilket visar att i princip alla människor föds med den möjligheten eftersom vi gentiskt sätt är i princip lika folkgrupper emellan.
Tror du att jag är en färgad människa från djungeln?
Ingen aning, jag anförde både Greker och Mellanesier, just för att visa att homosexuellt baserade kulturer inte är uttryck för specifika etniciteter, eller folkgrupper.
"Resten av mänskligheten kan sägas befinna sig på ett bisexuellt spektrum" Jag är inte bisexuell så det du säger är lögn.
Det har jag inte påstått heller. Det jag påstod var att alla människor mer eller mindre föds med den möjligheten. Egenskapen kan aktiveras av enskilda skäl/händelser, eller, som i fallet Grekland, av kulturella förväntningar.
Men jag förlåter dig, du verkar inte vara riktigt i balans ikväll.
Varför verkar jag inte det menar du...."Flygande Mattan"?
Själv känner jag mig oerhört stärkt efter ett par dagar av fasta. Fler människor borde prova, det är mycket välgörande!
Grattis, Flygande Mattan, frivillig fasta är alltid trevligt. Har du prövat ofrivillig svält någon gång