• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • mowgli

The straight way skrev 2009-08-24 18:13:31 följande:

Mowgli Du kan inte tvinga oss att svara på din fråga när vi har sagt att vi inte har ett svar på det. Förstår du inte det?
    Det kommer nya till tråden, och då frågar jag igen, och igen, och igen, alla muslimer kan inte helt plöstligt vara helt okunniga om en så här viktig fråga. Det handlar trots allt om miljontals oskyldiga människors existensberättigande.
  • The straight way

Mowgli

Jag vet inte ens om det finns miljontals muslimska homosexuella. Men du får göra det som behagar dig och hoppas nån svarar på din fråga.

• oOHalalOo

Mowgli

Vill bara tillägga att du kan fortsätta med din fråga hur många gånger du vill, för Familjeliv anser inte att dina inlägg vara OT, så du har deras välsignelse.

Det lite lustiga är ju annars att du tar upp den homosexuella handlingen, och inte ens heterosexuella har sex under dagtid på Ramadan. Det är däremot en fråga som är on topic, vad muslimer gör och inte gör under Ramadan och dagens fastetimmar.

• Melike

Oj! va hände här medan jag va borta :S???

• oOHalalOo
    Melike skrev 2009-08-24 18:54:13 följande:
    Den blev inte vad den var avsedd att vara. Tydligen är det inte så noga med vad TS ska handla om, om jag förstår det rätt. I alla fall inte just den här tråden. Det är klart, en del tycker väl det är konstigt att man vill diskutera ting som direkt berör Ramadan. Huvudsaken är ju att vi muslimer i alla fall vet vad som gäller. Alhamdulillah.
  • Melike

Mowgliiiiii det är ingen här i tråden som har nämt sig till den mest kunniga muslimen....!
    Men som jag ser det så har du faktiskt fått svar på din fråga om o om igen, du vill bara inte se det, ingen kan svara Ja eller Nej på något om man inte är riktigt säker på svaret, så då hänvisar man oftast till en skrift eller någon annan.... detta gäller ju inte bara frågor om islam utan vad som helst.... Men om det är så att du hittar en skrift där du får svar på din fråga kan du ju länka hit så vi alla kan bli upplysta för vi vet nog verkligen inte om man får stena nån under ramadan! Jag personligen tror inte det men det är inte något jag kan bevisa! Jag personligen skulle inte kunna stena någon till döds homosexuell eller inte...

• The straight way
    Melike skrev 2009-08-24 18:54:13 följande:
    Inget speciellt Vi får fortsätta samtala om Ramadhan bara. Har i alla fall ställt en intressant fråga som ingen svarade på. Nu minns jag inte vad den var men strunt samma.
  • Melike

Jo frågan va vad alla profeter hade gemensamt i deras dua?? eller?

• The straight way
    Melike skrev 2009-08-24 19:00:58 följande:
    Jo frågan va vad alla profeter hade gemensamt i deras dua?? eller?
    Ja exakt, tack ska du ha!

Vill ni svara på frågan eller ska jag göra det? Känns lite tråkigt att det är bara jag som ställer frågor.
  • oOHalalOo

Hehe BARA du är det väl inte, det har ju gått ett par sidor nu med samma fråga (inte din då förstås) men svaret som ges trillar aldrig ner däremot.

Svar på tråden Ramadhan