• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • Flygande Mattan
    mowgli skrev 2009-08-24 16:53:29 följande:
    Samtliga trådar är öppna för samtliga FL-medlemmar, JMina, har du svårt att RESPEKTERA DET?
    Vill du diskutera homosexuella så kan du väl starta en tråd för det, den här är menad att handla om Ramadan.
  • Lussekatten87

Hej!

Jag undrar om man får fasta när man ammar?
    Jag vet ju att man inte bör det pga att barnet behöver näringen men får man det?

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • mowgli

Flygande Mattan skrev 2009-08-24 17:52:41 följande:

Vill du diskutera homosexuella så kan du väl starta en tråd för det, den här är menad att handla om Ramadan.
    Och mina frågor handlar också om Ramadan, eller hur. Vet du, Flygande Mattan, om det är extra fromt att stena homosexuella till döds under den heliga månaden Ramadan, än under årets övriga elva månader?
  • mowgli
    JMina skrev 2009-08-24 17:27:32 följande:
    Nej, jag är läskunnig alhamdulillah, tack gud. Men jag anser det oförskämt att spamma en tråd riktad till muslimer eller åtminstone sådana medlemmar som vill diskutera med respekt och nyfikenhet. Inte fördömande och oförskämdheter. Ha en trevlig kväll och jag lämnar tråden jag med tills den återigen funnit sig tillbaka till topic.
    Jag spammar inte tråden, JMina, jag ställer frågor om vad som är önskvärt/tillåtet under Ramadan, precis enligt TS, önskningar. Vad är problemet, menar du?
  • Flygande Mattan
    mowgli skrev 2009-08-24 17:59:23 följande:
    Flygande Mattan skrev 2009-08-24 17:52:41 följande:
    Och mina frågor handlar också om Ramadan, eller hur. Vet du, Flygande Mattan, om det är extra fromt att stena homosexuella till döds under den heliga månaden Ramadan, än under årets övriga elva månader?
    Värst vad du tjatar, jag har redan svarat på det. Läs i tråden.
  • mowgli

Flygande Mattan skrev 2009-08-24 18:03:09 följande:

Värst vad du tjatar, jag har redan svarat på det. Läs i tråden.
    Du menar att homosexuella muslimer inte stenas till döds under Ramadan, men har du länkad källa på det?
  • The straight way

Ber er vänligen hålla er till min ts. Frågor om hadd-straffa får man ta i en annan tråd. Här gäller det allt som handlar om Ramadhan.

Mowgli

Tyvärr har vi inte svar på din fråga. Gör som jag föreslog, att kontakta en muslimsk lärd och ställa din fråga. Tack för att du besökt vår tråd, på återseende!

• The straight way
    Lussekatten87 skrev 2009-08-24 17:54:35 följande:
    Hej! Jag undrar om man får fasta när man ammar? Jag vet ju att man inte bör det pga att barnet behöver näringen men får man det?
    Ja om mamman är rädd att fastan påverkar mjölkproduktionen kan hon avstå från fastan och ta igen det vid senare tillfälle, samma sak med att vara gravid. Det här är det vad de flesta följer, men det finns en annan fiqhskola som inte anser det är obligatoriskt att ta igen dagarna då amning och graviditeten inte anses vara en sjukdom.
  • mowgli

The straight way skrev 2009-08-24 18:09:35 följande:

Ber er vänligen hålla er till min ts. Frågor om hadd-straffa får man ta i en annan tråd. Här gäller det allt som handlar om Ramadhan. Mowgli Tyvärr har vi inte svar på din fråga. Gör som jag föreslog, att kontakta en muslimsk lärd och ställa din fråga. Tack för att du besökt vår tråd, på återseende!
    Jag ställer frågor om Ramadan, Tsw, och jag fortsätter att ställa frågor tills jag får svar.
  • The straight way

Mowgli

Du kan inte tvinga oss att svara på din fråga när vi har sagt att vi inte har ett svar på det. Förstår du inte det?

Svar på tråden Ramadhan