JMina skrev 2009-08-25 00:30:17 följande:
Ja visst är det fantastiskt? Själv får jag inte till ett enda, känner mig lika fertil som en hink grus.
Barn är en gåva från Allah så visst är det fantastiskt, även om man inte får några. Det är för den troendes bästa ska du veta. Om du visste om Al-Khidrs berättelse med profeten Mose saw, när han, dvs Khidr dödade en grabb och Mose saw blev chockad och tyckte det var orättvist. Han sade "?Have you killed a most cleansed self without (his having killed another) self? Indeed you have already come with a (highly) maleficent thing." Mose visste inte vad orsaken var men al-Khidr berättade det för honom senare, att det varför föräldrarnas bästa. Han sade "?And as for the youth, then his parents (Literally: his two fathers) were believers; so we were apprehensive he would oppress them with (his) in ordinance and disbelief (TMQ, 18:80). So we willingly (intended) that their Lord would give them (both) in exchange a more charitable (person) in cleansing (i.e., a better, purer son) than he and nearer in tenderness? (TMQ, 18: 81). "
Det är så den troende skall tänka, att vad som än händer så är det för den troendes bästa. Profeten Muhammad saw sade "Jag förvånas av den troende, om det händer honom något gott och han tackar Allah för det, så är det för hans bästa. Och om det händer honom något ont och han bemödar det med tålamod så är det också för hans bästa."
Så även om du inte får barn ska du veta att det är för ditt bästa. Det finns en berättelse som jag läste om i någon fiqhbok om en kvinna som var barnlös som också talar om samma sak, om du vill veta hur det gick till? Berättelsen är autentisk förresten.