• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • JMina
    oOHalalOo skrev 2009-08-26 14:30:33 följande:
    Aha ok tack! Måste testa!
    ♥ Saknar ett barn i mitt liv ♥
  • JMina
    oOHalalOo skrev 2009-08-26 14:40:43 följande:
    JMina Nej nu måste jag sticka iväg, Koranen väntar! Ha en bra fortsatt dag alla.
    Samma här, måste slita mig och börja laga lite mat, hoppas varmvattnet återkommit. Upptäckte till ren förskräckelse imorse att varmvattnet saknades, helt otroligt..

Jag som lyckas bättre med fastan idag och allt! Känns som en spark i rumpan att inte kunna laga mat nu då..

Ha det gott
  • oOHalalOo
    JMina skrev 2009-08-26 14:42:42 följande:
    Samma här, måste slita mig och börja laga lite mat, hoppas varmvattnet återkommit. Upptäckte till ren förskräckelse imorse att varmvattnet saknades, helt otroligt..Jag som lyckas bättre med fastan idag och allt! Känns som en spark i rumpan att inte kunna laga mat nu då.. Ha det gott
    Här en sväng igen.
    Hehe ja det är ju en prövning om inte annat - du kan men det går inte så att säga. Hoppas du får tillbaka varmvattnet snart så det blir ordning på torpet!
    Men kul att det går bra med fastan mashaAllah (all ära till Allah swt). Går bra här med även om jag gäspar lite väl mycket idag...
  • JMina
    oOHalalOo skrev 2009-08-26 16:54:25 följande:
    Här en sväng igen. Hehe ja det är ju en prövning om inte annat - du kan men det går inte så att säga. Hoppas du får tillbaka varmvattnet snart så det blir ordning på torpet! Men kul att det går bra med fastan mashaAllah (all ära till Allah swt). Går bra här med även om jag gäspar lite väl mycket idag...
    Nu är det andra bullar, ja! (Och en massa matlagning, pust) Man inser vilken panik det blir när man saknar såna här moderna ting som vi tar för givet!

Ja, det gick bra ända tills en månatlig företeelse inträffade så nu blir det ingen fasta ändå, typiskt. Man hade ju hoppet om att det funnits en orsak till försenad kvinnlig plåga men icke.
    Tänker inte ge upp dock, jag gör mer dua när jag kan sen..
  • oOHalalOo
    JMina skrev 2009-08-26 17:05:39 följande:
    Nu är det andra bullar, ja! (Och en massa matlagning, pust) Man inser vilken panik det blir när man saknar såna här moderna ting som vi tar för givet! Ja, det gick bra ända tills en månatlig företeelse inträffade så nu blir det ingen fasta ändå, typiskt. Man hade ju hoppet om att det funnits en orsak till försenad kvinnlig plåga men icke. Tänker inte ge upp dock, jag gör mer dua när jag kan sen..
    Ja men så är det, ingen fara på taket. Du får fasta när det blir dags igen.

Men dua' kan du alltid göra ändå även om du inte ber. Så fortsätt med det och ta del av den välsignade månaden inshaAllah.
  • Flygande Mattan

Det börjar bli ganska tungt på dagarna nuförtiden men jag ska hålla ut. Jag var tvungen att köra bil i eftermiddags och var nära att krocka då jag var lite trött i huvudet och aningens disträ. Jag ska undvika att köra bil under Ramadan tror jag. Men det går ändå ganska bra tycker jag. Jag förstår verkligen hur fattiga människor har det som inte får äta på dagarna. Det här är nyttigt. Alla välbeställda människor borde prova.

• JMina
    oOHalalOo skrev 2009-08-26 17:11:36 följande:
    Ja men så är det, ingen fara på taket. Du får fasta när det blir dags igen. Men dua' kan du alltid göra ändå även om du inte ber. Så fortsätt med det och ta del av den välsignade månaden inshaAllah.
    Ja det har du förstås rätt i. Jag ville bara känna det där extra förbundet genom att även fasta just nu men det får gå ändå ;)
  • The straight way

Flygande Mattan

Kroppen borde ha lärt sig att inte få mat på dagarna. De flesta börjar känna sig piggare och skarpare i koncentrationen. Så jag vet inte vad är ditt problem. Kolla upp det med din läkare.

Svar på tråden Ramadhan