• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • Melike

imorn ska jag börja fasta igen inshallah! :)))

• oOHalalOo
    Melike skrev 2009-08-27 00:56:33 följande:
    imorn ska jag börja fasta igen inshallah! :)))
    Ha en bra dag under fastan.
  • Flygande Mattan

The straight way skrev 2009-08-26 23:25:45 följande:

Flygande Mattan Kroppen borde ha lärt sig att inte få mat på dagarna. De flesta börjar känna sig piggare och skarpare i koncentrationen. Så jag vet inte vad är ditt problem. Kolla upp det med din läkare.
    Jag äter inte så mycket på kvällen eller när det har blivit mörkt. Vi muslimer har ju fått kritik för att vi skulle frossa på nätterna så jag är väldigt återhållsam då med. Men jag ska klara det!
  • Melike

usch det va ingen bra dag för mig... hade sån jobbig huvudvärk hela dagen! orkade inte ens ta hand om barnen utan ville bara sova! Ååå jag hoppas verkligen inte att det blir så imorgon me mitt huvud vill sprängas :'(
    Tack gode gud för min man som fick ta smällen idag :) shukur!! Han lagade mat o allt min älskling!

• Flygande Mattan

The straight way skrev 2009-08-26 23:25:45 följande:

Flygande Mattan Kroppen borde ha lärt sig att inte få mat på dagarna. De flesta börjar känna sig piggare och skarpare i koncentrationen. Så jag vet inte vad är ditt problem. Kolla upp det med din läkare.
    Jag är ledsen men jag måste avbryta min fasta ett tag, det fungerar inte så bra. Idag så hamnade jag i en helt onödig konflikt med en människa som var gäst på vår restaurang och det slutade inte så bra. Jag är omgiven av mat hela dagarna och det blev lite för mycket för mig att ta en konflikt med en människa som klagade på maten när jag själv inte får provsmaka den.

Kan man återuppta fastan senare?

Känner mig värdelös som inte klarar av det men jag måste ju vara ärlig när jag pratar med er, mina vänner.
  • The straight way

Flygande Mattan

Må Allah underlätta dina svårigheter!

• The straight way
    Melike skrev 2009-08-28 00:54:50 följande:
    usch det va ingen bra dag för mig... hade sån jobbig huvudvärk hela dagen! orkade inte ens ta hand om barnen utan ville bara sova! Ååå jag hoppas verkligen inte att det blir så imorgon me mitt huvud vill sprängas :'( Tack gode gud för min man som fick ta smällen idag :) shukur!! Han lagade mat o allt min älskling!
    Kan det vara så att du inte drack tillröckligt? Du vet att du kan avbryta din fasta när du får ont i huvudet att du inte orkar mer?

Ja din man ska visst ta smällen, vad är män till om inte för det.
  • Sanningens väg

För mig går det jättebra! Första gången som jag fastar! Lider av svår migrän och var orolig att det skulle bli många anfall under den här månaden. Icke sade nicke - inte ett enda! Lever som vanligt och gör mina vardagliga uppgifter (rensar trädgården, tar hand om två busiga småbarn, storstädar, promenar osv). Funkar finemang!

Dock har min man skämt bort mig med att fixa maten på kvällarna trots att han jobbar.

• Nellee

Är inte muslim men vill hoppa in och önska alla muslimer trevlig Ramadan och underbar Eid al-fitr!

//Kram Helena

Svar på tråden Ramadhan