The straight way skrev 2009-08-24 00:59:34 följande:
I Iran råder det den shitiska grenen. Enligt den är det inte haram att röka och många shia röker även under fastan. De hävdar att rökning inte avbryter fastan eftersom det är bara mat och drycker man skall avstå under fastan, rökningen ingår inte i dem.
TSW detta skrev du som jag reagerar på..du skriver som du kan se att i Iran råden den shitiska
grenen.Om du inte drar alla shia över samma kam som du nu hävdar att du inte gör så var god skriv det då,annars skrev du den shitiska grenen och detta sammanfattar ju hela shia.Men ar du något annat får du gärna skriva mer utförligt på hur du ser på shitiska grenen.Du har ju egna erfarenheter av den shitiska läran och då syftar jag på den personen vi pratade om när vi mejlade varandra.Hon gör mkt haram att tex be till Imam Ali som du berättade för mig.Men det är inte den shitiska läran för att ta ett exempel.Precis som ni guidas av omar guidas vi av Imam Ali och att be till någon annan än Allah är haram.Så att sammanfatta till er som inte förstod varför jag tog illa upp..så skrev du TSW att DE hävdar i den SHITISKA LÄRAN att det inte är haram.När det i själva verket hör till en av dom saker som bryter fastan..som jag skrev i länken ett tjockt lager damm..