Amiras mamma skrev 2009-09-02 12:16:25 följande:
Ok du är inte wahabi men du kallar salafi för dina bröder och systrar..om du vet vad wahabi,salafi är vill du inte bli kallad som en bror till dom.Precis lika lite som shiamuslimer är bröder och systrar till haloias.Dom är en sekt i våra grenar av Islam. Nej du borde söka mer faksta om det du skriver för sistani och ayatollah khoi och al-Sadr besitter inte samma religösa kunskap och har lika många års studerande i rättskunskap om Islam.. The straight way skrev 2009-09-02 11:47:39 följande:
Nej jag är inte salafi (de du kallar för wahabi) men tänker bli det för att avslöja den shitiska sekten som är uppfunnen av juden Ibn Sab´a enligt Jews encyklopedia
www.jewishencyclopedia.com/view.jsp&letter=A
Åter igen, vad är en haloias för något? På arabiska betyder det nått om sötsaker och bakelser. Vill du att jag ska förstå vad du menar får du väl skriva de arabiska orden rätt innan du ber mig söka fakta.
Otroligt att du även skriver att Al-Khui´i inte har samma kunskaper och position som Sistani. De båda är grand ayatollor och hade samma utbildning.
en.wikipedia.org/wiki/Grand_Ayatollah
Han är dessutom Sistanis företrädare. Jag har inte hittat bättre källor än wikipedia.
"Grand Ayatollah Sayyid Abul-Qassim al-Khoei (November 19, 1899 ? August 8, 1992) was one of the most influential Twelver Shi'a Islamic scholars (marja), and the predecessor to Grand Ayatullah Sayyid Ali Al-Husayni Al-Sistani. "
en.wikipedia.org/wiki/Abu_al-Qasim_al-Khoei