• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • JMina

Dadlar och mjölk brukar man börja med.

♥ Saknar ett barn i mitt liv ♥
  • Morbid Mistress

Ni experter

Någon som vet när man får börja äta på kvällen i Turkiet? Vi var i Malaysia under ramadan för ett par år sedan och då var det toalt omöjligt att få plats att äta ute, så det fick tillslut bli McDonalds för oss. På onsdag åker vi till Turkiet en vecka och jag bävar lite för att det ska bli samma där dvs. att alla restauranger är fullsatta kvällstid. Brukar det bli så på semesterorter eller bör vi försöka äta innan solnedgången?

• Melike

det beror på vart ni ska i turkiet.. Jag kommer själv från turkiet och kan kolla upp det me en gång.

• Morbid Mistress
    Melike skrev 2009-08-22 18:48:32 följande:
    det beror på vart ni ska i turkiet.. Jag kommer själv från turkiet och kan kolla upp det me en gång.
    Side ska vi till
  • Melike

Ok har varit i side! tror inte ni kommer ha några problem eftersom side är en ganska liten stad väldig liten stad! men vill ni slippa så ät hest vid 17-18 tiden. Eller ät på hotellet, då lär ni inte ha några problem :)

• Morbid Mistress
    Melike skrev 2009-08-22 19:11:02 följande:
    Ok har varit i side! tror inte ni kommer ha några problem eftersom side är en ganska liten stad väldig liten stad! men vill ni slippa så ät hest vid 17-18 tiden. Eller ät på hotellet, då lär ni inte ha några problem :)
    Då trängs vi hellre. Hotellmat kan vi äta hemma

Tack för hjälpen!
  • oOHalalOo

miss mh skrev 2009-08-22 17:17:12 följande:

Tack så mycke!!!Ja tycker religoner och hur människor är olika är väldigt intressant! och vill lära mig mera, dels för nyfikhet och dels för mera kunskap!Ja har många muslimska vänner också men är intressant och veta hur andra ser eller tycker! och de flesta är män så därför är de kul och prata me er tjejer oxå ;Pmen de måste vara mera påfrestande mot slutet va? hur många år har du fastat?
    Håller med alltid intressant att lära sig mer, för att man vill veta.

Jag tycker jag vänjer mig mer vartefter dagarna går, eller magsäcken kanske anpassar sig Cirka tio Ramadan har jag nog hunnit med så långt skulle jag tro. Jag hoppas jag hinner med många fler.
  • oOHalalOo
    Mayasmamma skrev 2009-08-22 17:30:45 följande:
    förstår inte, min text kommer inte in!provar på annat sätt, trevlig ramadan!......sista försöket jag frösöker skriva nu!
    Tredje gången gillt blev det visst! Tack vad snällt av dig att skicka en faste-hälsning. Det uppskattas verkligen.

Får jag i gengäld önska dig en trevlig helg!
  • miss mh
    oOHalalOo skrev 2009-08-22 20:16:46 följande:
    miss mh skrev 2009-08-22 17:17:12 följande:
    Håller med alltid intressant att lära sig mer, för att man vill veta. Jag tycker jag vänjer mig mer vartefter dagarna går, eller magsäcken kanske anpassar sig Cirka tio Ramadan har jag nog hunnit med så långt skulle jag tro. Jag hoppas jag hinner med många fler.
    ok! men hoppas du/ni får en trevlig ramadan! o lycka till =)
  • oOHalalOo

Morbid Mistress

Kan ju vara lite kul också, att trängas. Hoppas ni får en trevlig resa och god mat och annat skoj.

Svar på tråden Ramadhan