Nellee skrev 2009-09-21 23:30:51 följande:
Vad skönt Jo, men så är det väl oftast? Att man velat gjort mer. Men så länge man gör sitt bästa, det är det som räknas. Vad kul att Eid var bra! Är det något speciellt ni äter just under de dagarna? Nyfiken som vanligt, ber om ursäkt om jag frågar för mycket.
Exakt man kan inte gå och fundera över sånt 'man borde ha gjort' utan får tänka att man får vara glad över det som man fick gjort så att säga.
Ingen fara att du frågar. Nej inget extravagant i vårt hus i alla fall. Men däremot så är tårta ett måste! Det slipper jag inte undan att göra.

Annars känns det lite mäktigt att äta dagtid de första dagarna, så det gäller att ta det lite lugnt och inte gå upp i vanligt varv på en gång. Äter jag för mycket så känner jag mig som en uppstoppad korv och vem vill känna sig så? Sen kan det komma en tanke att vilja dricka och så 'nej det får du inte' och sen, 'men det fåååår jag ju' så det är verkligen nyttigt att avhålla sig från att alltid genast ställa upp och tillfredsställa de olika behov som vi människor har. Man känner sig tacksam för det man faktiskt får.