• Trollmor

Syskonlängtan 4

Cellisen: Nä, vad tråkigt gjort av din mamma Fy f*n, verkligen

Jag har mest varit så besviken på min syster så jag har inte orkat vara glad, besviken för att dom väntade så länge med att berätta om graviditeten o ljög om att dom hade slutat försöka osv. Tänkt typ att fick jag inte vara delaktig då så varför ska jag bry mig nu... Men pip i det, det är ju verkligen jätte häftigt att som ska ha barn, blir en sladdis verkligen o syrrans nya man har inga barn sen tidigare, Dom är båda 40 + han tom närmare 50 så det är verkligen ett mirakel.

• Trollmor

Cellisen: Grattis till nya datorn Jag har en dag kvar på Pergon jag... Denna gången har jag haft rätt ont på båda sidorna, tror det är äggstockarna.

Jag jobbar dag här nu i några veckor så hinner inte vara här hela dagarna nu

KRAM på er tjejer

• Trollmor

Cellisen: Förstår att det är spännande, jag är ju inne på kur nr 5 men det är fortf spännande Antar att det är olika med biverkningarna, från person till person o även cykel till cykel, vi får hoppas att du slipper biverkningar.

Jag hade inga biverkningar de första kurerna. Men cykeln förändrades lite, jag fick ÄL tidigare ( CD 13-14), hade ju rätt sen innan (CD 18-20) Det brukar tydligen vara så att man får senare ÄL av pergon annars. Sen tror jag att det var i samband med P som jag började få ömma bröst o andra symptom mellan ÄL o BIM. Detta höll i sig över sommaren även utan P. Men nu denna o förra månaden så har det börjat på dag 3 med pergon, humörsvängningar, trött o deppig o det där med äggstockarna. Kan vara så att skyller jag på Pergon nu, kanske hade mått så här utan oxå, vem vet...

• Trollmor

Cellisen: Grattis på er dag när den nu är

Ang ÄL tester, jag brukar börja testa på dag 10-11 oftast. Jag kör med stickor från nätet tills jag ser att kontrollstrecket börjar bli lite starkare, då dubbelkollar jag med CB digital. Men nu testar jag inte förrens efter jag varit hos gyn, onödigt, hon kollar ju blåsan o ser ungefär när det är dax. Ska dit imorgon dag 11

• Trollmor

Vi ska vaccinera oss hos BVC alla tre, men de har ännu inte börjat vaccinera, inte vad jag ser på hemsidan iaf... Får se när det blir.

Det blir troligtvis inget "försök" nu på sista Pergo kuren, vi fick sexförbud Jag hade 4 äggblåsor på gång, vet inte om det räknas som överstimulerad. Men det är väl det jag känt av misstänker jag... *suck*
    Men ska dit o kolla igen på måndag, hoppas att en eller två blåsor dragit ifrån så de andra inte hinner i kapp eller nåt...

• Trollmor

*avrundar veckan med ett glas vin*

Jeskan: Spännande, håller tummarna

Cellisen: Det vanliga är att man får ÄL senare än vanligt med Pergo har jag för mig jag läst någonstans, men jag får ju tidigare så man vet ju inte... Börja i tid du, så du slipper oroa dig för att ha missat. Hoppas ni kryar på er tills imorgon o er date, eller iaf tills i v då det är ÄL dax

Jag tror jag ska äl testa ändå, bara för o se hur lutealfasen är när jag vet att det inte är befruktat. Hmmm.. *funderar* Risken finns att jag redan ÄLat på måndag då jag ska kollas igen, så även om det inte blir mer än 2 ägg som släpper så blir det inget denna månad... Antar att hon inte kan se hur många ägg som släppt? De lever väl i 24 timmar eller nåt? Sen är ju hela kroppen i virrvarr efter Pergon så inget lär väl bli som vanligt ändå

• Trollmor

Cellisen: Är det CB digitala du har? Ang, förbudet, så är det ju för att det finns risk för fyrlingar eftersom jag ev släpper 4 ägg. Men varför skulle det bli det, har ju inte blitt nåt tidigare så... Men vi får försöka roa oss ändå, utan att göra just det som det kan bli barn av

Jaskaan: Jag ska oxå jobba, plus att jag ska på fest i kväll efter jobbet *gäsp* hur ska jag orka...

• Trollmor

Cellisen: Åh, vad hemskt Vad ät det dom tror att det är?? Kan inte sätta mig in i din situation, fy f*n Massa kramar till dig o din familj.

Jeskan: Åh nej! KRAM till er med Vad händer nu då? Hur mår du?

Jag var hos dr igen igår o det var bara 2 blåsor som var på G nu så nu är det fritt fram igen ÄL imorgon trodde hon... Ska tydligen ändå få fortsätta med Pergo efter den här kuren. Känns tryggt...

• Trollmor

Tittar in och undrar om hur det går för Cellisens man *orolig* KRAM

• Trollmor

Åh, Cellisen. Vet inte vad jag ska säga. Stackars er Hoppas att de hittar nåt fel som är enkelt att åtgärda helt enkelt. KRAMAR till er

Svar på tråden Syskonlängtan 4