• Trollmor

Syskonlängtan 4

Jag har kommit fram till att nu är nog min kropp rätt "normal" enligt min nya bibel CB´s äl kalender med hormonkurvor
    www.agglossningskalender.se/

Där ser man att på ÄL +4 så har progesteronet blivit rätt högt o kan ju börja spöka o sen plupp dimper det ner (symptomen försvinner) o sen plupp så kom mensen. Så det var förut när jag inte hade några symptom som det var nåt knas.

Men det är ju inte så konstigt att jag nojjar varje månad nu med alla symptom, som jag faktiskt inte hade förut. Nu är ju förklaringen att det helt enkelt är PMS. Så från och med nu så vet jag att symptom INNAN förväntad mens är PMS o inte gravsymptom. (För mig alltså, sen är det ju olika för alla) Men skönt att jag vet det, hopps jag kan hoppas lite mindre nu...

• Trollmor

Hej hallå!

Hur är det med er alla?

Trevlig helg!

KRAM

• Trollmor

Mammiz: Oj hur är det med lilltjejjen nu?

Cellisen: Hur var det nu, har du bytt medicin eller hur var det? Hoppas du hittar rätt dos o får bli anfallsfri. Eller vad hänger det på. Jag vet inget om ep.

Fint väder här o vi ska på kalas Jag ska få äta gosaker på kalaset har jag bestämt mig för. 3 veckor utan, bra jobbat av mig!!
    (förutom mörk choklad nån gång ibland, o i vissa fall inte bara en ruta utan en kaka *skäms* )

• Trollmor

Jag behöver råd....

Jag ska ju börja med Pergon på dag 5. Mensen började i onsdags, men det kom inte så mkt, nästan så jag räknar det till spotting. Det är ett mellan läge och kliniken var stängd tor o fre så de ringde inte upp så jag kunde fråga om råd Antingen räknar jag ons som dag 1 o börjar med Pergon i morgon eller så väntar jag tills på mån som blir dag 5 om jag räknar från tors. Vad händer om man börjar en dag "tidigare"? Någon som vet?

• Trollmor

Grönöga: Välkommen. Beklagar er situation

Jeskan: Hur är det med dig? Mens? Fler test?

Jag tror jag räknar torsdag som dag 1 iaf så jag börjar med Pergon imorgon. Jag har ju inte hämtat ut dom Det är en bit till närmsta söndagsöppna apotek så beslutet grundas helt på lathet

Cellisen: Tror man börjar på dag 5, eller 3 som mammiz skrev. Tycker du ska fråga om VUL innan ÄL oxå. Man kan ju bli överstimulerad.

• Trollmor

God morgon!

Svalde just 1:a Pergon
    Tror mensen är borta tills imorgon så då ska jag börja med den där krämen... Verkar inte så mysigt. Inge sex under behandlingen, står även inge sex under infektionen, men jag har ju ingen infektion o har jag haft de här bakterierna länge så har vi ju redan haft sex med bakterierna Jag ska vara noga med att be henne kolla fler gånger nu. För jag läste att om jag har bakterier så har min man troligtvis o då får ju jag tillbaka dem igen... Konstigt att vi båda inte fick behandling.

• Trollmor

Höst: Bakteriell vagions. Vad jag har snappat upp så behandlar man båda. Men kanske inte alltid. Jag fick ju bara nån kräm nu, sist fick jag Flagyl.

Lalie: Vad fick du/ni för behandling mot BV?

• Trollmor

Mammiz: Japp, om jag börjar med kuren imorgon så tar jag sista på lördag, på måndag ska jag till gyn o kolla ägg blåsor så då kan hon kolla bakterier oxå. ÄL blir väl i slutet av nästa v.

• Trollmor

Mammiz: Vet dom vad det beror på? Med dottern? Kämpigt Beklagar kisse

Cellisen: Blä för jobbig mens. Skönt att det är över... Hur blev det nu då med din op o spolning? Vilken dag är du på nu? Var det den 22:a du skulle opereras?

2 dgr med pergo o jag har värsta humöret!!! Skyller på Pergon, för nu är det iaf inte nån j**la PMS iaf...

Svar på tråden Syskonlängtan 4