• Trollmor

Syskonlängtan 4

Cellisen: Tänker på er Ta inte semester, utan som Mammiz säger, VAB. Spar semesterdagarna tills C är frisk o ni får njuta av dom ist.

Här var ÄL över, så nu hejar vi på mina 2 ägg Fick sen ÄL denna månad, kanske har nåt att göra med att det var fler på G? Dag 16.

• Trollmor

Cellisen: Fy, vilken vånda med tre veckors väntan... Men hur mår han nu då? Hur har det gått med ÄL?

Här är det ÄL+5 i jag har haft en hel del molvärk men inget annat än så länge...

Skumt det där, utan Pergo så hade jag ju hur mkt symptom som helst från ÄL och framåt men nu inget... PMS har ju med Progesteronet att göra, har jag mindre progesteron nu då eller?? Det kan jinte vara bra.. Hmmm....

• Trollmor

Lalie: Vad kul GRATTIS! Så spännande det ska bli. Har ju inga tips på frågor, men våra IVFáre kommer nog in snart med tips...

Cellisen: Stackars C, o er alla tre så klart Jobbigt att inte veta vad det är o vad ni kan göra? *kram*
    Angående ÄL så kan det ju finnas en liten chans ändå: Svagt på ons, kan ju ha blivit lika start först framåt tor kv/ fredag o släpper 24-72 timmar senare o sen lever det ju upp till 24 h. Så helt omöjligt är det ju inte....

• Trollmor

God morgon!

Cellisen: Tänker på dig och din familj. Vi finns här när du behöver oss! *kram*

Vi har bestämt oss, nu när mensen kommer så är maken ledig, så då tar vi o rensar ur förrådet och ger alla bebissaker till min syster. Bort med allt o går vidare utan hopp om syskon.

• Trollmor

Höst: Där har vi det
    Jag fick faktiskt höra det i helgen, berättade om att vi skulle rensa och kommentaren var att "vad bra då ska ni se att ni lyckas bara ni slutar att fokusera" Jag sa då till dom precis vad jag kände o att jag hatar när någon säger nåt sånt. Berättade att det inte är så, finns inga som helst grunder för ett sådant påstående De förstod och lovade att tänka på det i fortsättningen...

• Trollmor

"För att hormonstörningar ska uppkomma krävs i regel kraftig stress som vid t.ex. fysisk aktivitet på elitidrottsnivå eller svår brist på föda som vid ätstörningar. Dessa hormonstörningar yttrar sig hos kvinnor som utebliven mens."

MENS har vi ju alla alldeles för mkt av i den här tråden

• Trollmor

Att sista citat bara sen ska jag sluta, lovar. Ni som inte behöver läsa håll för ögonen

"Man blir inte infertil av stress

Stress och barnlöshet hör samman på så sätt att barnlöshet ger stress. En vanlig fråga är om stress på arbetet kan orsaka barnlöshet, och om det skulle hjälpa om man bytte arbetsmiljö. De vetenskapliga undersökningar som har gjorts kring detta talar inte för att det är så. Det sägs att par som inte kan få barn och bestämmer sig för att adoptera, ofta får biologiska barn senare på grund av att stressen släppt. Detta kan vara en förklaring, men det är mer sannolikt att det beror på att mannen eller kvinnan har en sänkt fruktsamhet, vilket betyder att det helt enkelt bara tog lite längre tid för paret att få biologiska barn."

• Trollmor

Vi behöver inte ha den här diskussionen här inne. Vi alla som hänger i den här tråden VET att det inte är så.

Jag gillar det sista stycket i texten iaf
    "men det är mer sannolikt att det beror på att mannen eller kvinnan har en sänkt fruktsamhet, vilket betyder att det helt enkelt bara tog lite längre tid för paret att få biologiska barn."
    Hoppas på att det gäller oss (mig o min man), och att det bara är att försöka o försöka o vänta o vänta så kommer belöningen tillslut Lite hopp finns kvar. Men jag orkar inte vara ledsen mer....

Svar på tråden Syskonlängtan 4