• Trollmor

Syskonlängtan 4

Lalie: Nä Att han längtar så... Jag började nästan gråta när jag läste om vad han sa er son. Hur gammal är han? glömt *skäms*

Vår dotter är 3 år och det är många av hennes kompisar som fått småsyskon. Hon brukar säga att hon oxå vill ha en lillasyster o ibland bror... Tycker att bebisarna är så söta o vill klappa o hålla. Känns som om hon är för liten att förstå att småsyskon inte bara kommer... Försöker säga att hon ska ju få en lillkusin iaf Sen har hon en som är 2.5 år äldre som hon leker jätte bra med, så även om hon är ensambarn så har hon ju släkt i nära ålder o det är väl upp till oss föräldrar att se till att kontakten dom emellan blir bra. Men det blir ju aldrig samma sak som att växa upp i samma familj.... Men jag börjar förlika mig med tanken att vi kommer att fortsätta att vara 3 st i våran familj och att det mycket väl räcker.

• Trollmor

EGO: Jag är så himla lessen nu.... Var hos gyn idag, vanliga kolla överstimulering, och tog mod till mig med min lista med prover som jag vill ta. Hon hade massa dumma bortförklaringar om varför jag inte får ta dessa prover. När hon sen säger "ta massa ONÖDIGA prover" så brast det o jag började gråta. Sen samlar jag mig och försöker förklara olika teorier som jag har, o då får jag höra att det beror på kromosomfel Hur fan kan hon veta det?? När hon ringer i nästa vecka vecka ska jag fråga hur vi kan ta reda på det innan IVF. Jag vill ju bara ta reda på om det är lönt för oss att ge oss in i IVF svängen... Fick i alla fall ta nytt TSH, T4 o TPOa och jag har redan tjuv höjt mitt Levaxin. Jag är nästan säker på att jag har en pågående inflammation och måste höja lite allt eftersom. Det försökte hon förklara bort också. TSH låg ju för högt förra gången utan att hon brydde sig.

I alla fall så hade jag en blåsa på 2 mm sprickfärdig Fin slemhinna på 8 mm. Vi fick till ett snabbt Bolibompanupp här på em oxå så.... Tur att Barnkanalen kör hela dan

Cellisen: Tänker på er

• Trollmor

Mammiz: Jösses! Stackare... När ska detta sluta? Fy bubblan KRAM

Lalie: Äh vilka puckon till kolleger du har... Ta inte åt dig! KRAM Lycka till med sonen idag.

Dottern är sjuk, febern toppade 40,8 i lördags *ryser* men är numer feberfri men hostig o snorig så vi blir hemma i veckan. Eller hon blir hemma, jag jobbar kväll, o på fredag får hon hänga med maken på jobbet. Om hon inte blir sjukare igen. Verkar vara på bättringsvägen nu... Blir inte så mkt plugga av, hon vill att jag ligger bredvid henne i soffan när hon kollar på TV. Det kan man ju inte neka henne när hon är så ynklig..

• Trollmor

Nu har jag fått för mig nåt nytt

www.familjeliv.se/Forum-7-128/m48757370-1.html

Boken är lånad, så nu ska jag lägga om kosten

Gyn ringde igår om mina sköldkörtel prover, massa antikroppar , TSH är enligt henne ok nu men enligt mig för högt, men det hänger ju ihop med T4 som var i övre spannet, men jag anser att det finns utrymme att höja Levaxinet på prov, men det tycker inte hon. Jag har ju smyg höjt själv, ska ändå inte ta mer prover där, går till VC nästa gång ist.

• Trollmor

Höst: TSH ligger nu på 1,6, vilket är under 2 o då är hon nöjd. Men iom att jag har TPO antikroppar så bör TSH ligga i nedre spannet, kring 0,2. För att jag ska må OK. Hur jag mår det skiter väl hon i huvudsaken det är enligt deras mall dom har. Finns inget utrymme för individuella avvikelser här inte... Jag berättade att min syster som har samma behövde ligga pressad under 0,2 för att bli gravid. Men det örat lyssnade hon inte på. Man vill ju ha de bästa förutsättningarna o om jag vet hur jag kan få det så är det väldigt frustrerande när dr inte lyssnar

• Trollmor

Cellisen: Håller tummarna för att ni får svar idag och ett svar ni vill vill ha...
    Ang den där boken... Hmmmm... Rätt mkt som inte är bra för min blodgrupp som jag är van att äta, saker som är nyttiga alltså. Så jag gör nog en egen variant av detta med. Men vet att ny är det slut på onyttigt, vi åt pommes, hamburgare o korv igår, + choklad. Jag mår jätte dåligt. Som bakis, törstig o svullen URK. Började igår kväll redan.

Ang Pergon, så åt jag ju halv dos denna månad och fick inte så mkt biverkningar... Är på ÄL + 5 nu. Inga symptom

• Trollmor

Cellisen: Åh jag hann inte läsa ditt inlägg innan jag skrev mitt. Stackare Vad trist, det är ju en hel vecka nästan..
    ÄL kan komma senare av Pergo även om man inte slarvar, testar du med äl test?

Jag kan inboxa lite ur boken sen i em om du inboxar din blodgrupp, alltså om du är intresserad?

• Trollmor

Namnnapps reklam i inboxen borde förbjudas

• Trollmor

Cellisen: Vet inte vad du kan göra för att muntra upp honom Jag inboxar i kväll, kom på att här måste städas *suck* Svärisarna kommer i helgen, vore ju bra om vi får plats runt bordet

Jag köpte ju ett spermievänligt glid förut, men vi gillade inte konsistensen osv så den har inte blivit använd. Men det visade sig att det var fel på den (konsistensen) så jag fick en ny flaska plus äl tester så det där med att lägga ner nu sket sig Har 10 äl tester nu o det räcker nog i 2 månader. Kommer klia i fingrarna om 3 veckor... Kör nog hela programmet nästa cykel då rå. Har RR o Apiforce o L-Argiplex hemma, bättre kost, motion o spikmatta. Kanske Albyl minor tom Och ingen pergo, vad bra jag ska må

Trollis åter på banan.... Bort med deppen in med energin

Svar på tråden Syskonlängtan 4