• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Trollmor

Mammiz: Japp, om jag börjar med kuren imorgon så tar jag sista på lördag, på måndag ska jag till gyn o kolla ägg blåsor så då kan hon kolla bakterier oxå. ÄL blir väl i slutet av nästa v.

• Mammiztill2

Har fått vart akut och avlivat vår ena kisse idag på kvällen.. tårarna sprutade.

Prisssan skrev 2009-09-14 16:12:08 följande:
    Mammiz: Nja..jag menade mer om dottern. Vet du inte om hon är sjuk på något sätt eller vad?Nu är jag kanske värsta hönsmamman...Nu är jag ledig...nästan inmorgon och på onsdag. Har bara möte imorgon med facket då vi snart kommer att privatiseras.
    du hade kunnat om du inte redan har min blogg adress läsa lite.
    jag vet tydligt o när hon är sjuk, men hon har konstiga sätt som ter sig som om hon hade hög feber genom att har jätte låg temp. vara helt passiv inte orka något, bara vara trött inte orka gå leka mm

Hon har skakningar, kan ibland inte stötta på benen på kvällen då man lyfter upp henne för o kissa. Hon har astma, allergi, förstoppningsproblematik, medicineras varje dag. med mera.
    men vad denna låga temp & att hon vissa dagar skakar så mkt vid olika tidpunkter har ja ingen aning om men har mailat läkare på b u s.

kanske ja missuppfattar dig igen.. ja är tyvärr trög emellan åt.
  • Höst flickan

godmorgon.

beklagar missen mammzi och usch vad din dotter verkar ha det tufft stackars liten flicka
    och vad jobbigt det måste vara för er Vad har hon för diagnos?

angående mitt gbs så tog dom itne ens det, dom hade diskuterat det o eftersom istort sätt alla har det mer el mindre och det anses vara helt ofarligt och inte påverka någon befruktning...
    är dock lite skeptiskt ändå...ska kanske kolla upp med någon gyn el vårdcentralen...vi får se.

kram kram

• Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-14 20:59:45 följande:
    Har fått vart akut och avlivat vår ena kisse idag på kvällen.. tårarna sprutade. du hade kunnat om du inte redan har min blogg adress läsa lite. jag vet tydligt o när hon är sjuk, men hon har konstiga sätt som ter sig som om hon hade hög feber genom att har jätte låg temp. vara helt passiv inte orka något, bara vara trött inte orka gå leka mm Hon har skakningar, kan ibland inte stötta på benen på kvällen då man lyfter upp henne för o kissa. Hon har astma, allergi, förstoppningsproblematik, medicineras varje dag. med mera. men vad denna låga temp & att hon vissa dagar skakar så mkt vid olika tidpunkter har ja ingen aning om men har mailat läkare på b u s. kanske ja missuppfattar dig igen.. ja är tyvärr trög emellan åt.
    Nämen usch vad jobbigt för henne Att ni har det så tufft Hon borde ju få hjälp med allt, är ju bara ett barn.

Nu har jag tack och lov slutat störtblöda. Vilken jäkla mens! Och vilka hugg i magen längst ner till höger jag haft!
    Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams...
  • Trollmor

Mammiz: Vet dom vad det beror på? Med dottern? Kämpigt Beklagar kisse

Cellisen: Blä för jobbig mens. Skönt att det är över... Hur blev det nu då med din op o spolning? Vilken dag är du på nu? Var det den 22:a du skulle opereras?

2 dgr med pergo o jag har värsta humöret!!! Skyller på Pergon, för nu är det iaf inte nån j**la PMS iaf...

• Prisssan

Trollis: Jag är inne på fjärde dagen imorgon och eftersom jag blödit så "bra" så blir nog allt skitbra på op dagen

Bra att du kan skylla humöret på pergon! Jag brukar skylla min glömskhet och virrighet på ep tabletterna
    (Är ju faktiskt sant också, man blir väldigt dimmig av dem)

Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams...
  • Trollmor

Cellisen: Då var det nåt bra med denna mensen ändå, den kom i helt precis rätt tid Alltid nåt...

Rätt skönt att ha nåt att skylla på.

• Åttan

GOdmorgon..

Mammiz--> Beklagar kissen..vad var det som hände?

• Åttan

Trollmor och Cellisen--> sicken tur att mensen har skötts sig för er.. ska den komma så kan den en ju lika gärna komma med besked!

Svar på tråden Syskonlängtan 4