• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan
    Åttan skrev 2009-09-13 16:00:18 följande:
    tycker du vi är gulliga.. haha.. söt:-P ja eller så köper man å ställer undan så länge....
    Javisst vill man köpa, men i vårt fall tror jag nog bara att det är utkastade pengar... vi har gummis och hon är så fin så- men hon får inte plats i vagnen{#lang_emotions_undecided}

Iaf..nu ska jag gå tillbaka till jobbet. Ha en bra kväll
    För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
  • Åttan
    Prisssan skrev 2009-09-13 16:02:13 följande:
    Javisst vill man köpa, men i vårt fall tror jag nog bara att det är utkastade pengar... vi har gummis och hon är så fin så- men hon får inte plats i vagnenIaf..nu ska jag gå tillbaka till jobbet. Ha en bra kväll
    Ok .. så du jobbar med..... samma här..

ha en bra kväll du med....
  • Lalie

Nu såg jag ! Den var fin, kanske har du en känsla ändå att du kanske är gravid i alla fall...? Du som gör IVF har ju mest realistiska chanser av oss här att bli gravid snart. Jag har också (i början) köpt några saker som ligger i skåpet och väntar och väntar. Personligen skulle jag nog inte köpa en vagn innan jag var säker. Det finns mycket vagnar ute på marknaden och har man otur står den där vagnen och skrattar åt en varje månad . Men kör på din känsla!

Vi hade en Teutonia och vi älskade den, jag var jätteledsen när vi sålde den.Vi handlade vagn direkt från Tyskland och kom ner ca 3000 på priset. Nästa gång vill vi ha en Phil & Teds.

• Åttan
    Lalie skrev 2009-09-13 17:17:44 följande:
    Nu såg jag ! Den var fin, kanske har du en känsla ändå att du kanske är gravid i alla fall...? Du som gör IVF har ju mest realistiska chanser av oss här att bli gravid snart. Jag har också (i början) köpt några saker som ligger i skåpet och väntar och väntar. Personligen skulle jag nog inte köpa en vagn innan jag var säker. Det finns mycket vagnar ute på marknaden och har man otur står den där vagnen och skrattar åt en varje månad . Men kör på din känsla!Vi hade en Teutonia och vi älskade den, jag var jätteledsen när vi sålde den.Vi handlade vagn direkt från Tyskland och kom ner ca 3000 på priset. Nästa gång vill vi ha en Phil & Teds.
    så sant så sant.. men man kan gömma undan den så man inte ser den..

Nja.. kanske det.. men IVF är ju inte någon garanti för att få barn dessvärre.. men jag ger mig inte.. i första taget.. '

det är en stor barnvagnsdjungel...
  • Höst flickan

hej vänner.
    grönagrön välkommen och beklagar din sitts..du passar in i vårt tragiska gäng tyvärr.

Mammzi81..usch blir jätteorolig för din lilla tös..har för mig att låg temp är inte alls bra! *orolig*

Vill sen bara kika in o säga hej, ser att ni kikar på barnvagn...modigt..själv bär jag skygglappar för barnvagnar och babysaker om jag kan.

Kram på er alla

• Mammiztill2

De har vart flera tillfällen då jag trott hon har vart sjuk, samma betende och slö som då hon har 38-40 graders feber, men så blir man de gånger så paff då tempen visar 34.9-35.2.
    Men har inte ringt, vågar inte känns på något sätt (då jag är en mamma som de står om en del i hennes dr journaler om min oro för henne, då vi vart inlagda med smärtor)

Välkommen hit Grönagrön. Beklagar! har ni tänkt på hur ni ska gå vidare, orkar med?! Pengar mässigt med mera.

Ang vagn; min mamma gav mig en vagn innan jag bode med min man bode med mitt ex. Då ja & X separerat så tog ja över lgh. Mamma tog hand om vagnen jag hamnade på sjukhuset, var knäckt & mådde så dåligt av den misshandeln o de man dålde för andra. Men då jag träffade min man 4 månader efter avslutat förhållande så fick jag tillbaka dennna beg vagnen då tösen låg i magen. Jag var då inte så noga med att ha ny splitter ny vagn, och ja tyckte vagnen var fin då mamma hade sytt inredning/bädd i den. Ja tänkte ofta att vi får endå snart ett barn till då kan vi köpa en ny vagn. Sitter nu i lite mer än 4 år och Ångrar VARFÖR i hela världen köpte vi inte en helt ny vagn, varför köpte jag inte det och det, varför gjorde jag inte allt det där. ... Tron "jag bli ju endå snart gravid igen" tanken...

JESKAN skulle du till IVF mottagningen och lämna blodprover?! Säger de något om oddsen? kommer de sätta in 2 och fortsätta med det?! hur många försök har ni kvar?! är de 3 färska ? och sen får man frysisar med?!

• Prisssan

Mammiz: Hoppas det ordnar sig med flickan. Förstår inte riktigt vad du menar med resten men det är inget som du behöver berätta om.
    Om du därimot känner att du behöver så finns min inbox

Jag hade en begagnad 80-tals vagn till Roxy, helt underbar. Stooor och stora hjul, som en sådan dansk vagn ugnefär. Älskade den.
    Men om det blir en nästa gång så vill jag gärna ha en ordentlig sittvagn med lift i istället, fastnat för dem.

Höst: Jag kikar inte mer på sådana grejor utan det är rätt längesen jag bestämde mig för T. Min syster köpte den till sitt första barn för ca tre år sedan.

För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-09-13 22:45:37 följande:
    Mammiz: Hoppas det ordnar sig med flickan. Förstår inte riktigt vad du menar med resten men det är inget som du behöver berätta om.Om du därimot känner att du behöver så finns min inbox Jag hade en begagnad 80-tals vagn till Roxy, helt underbar. Stooor och stora hjul, som en sådan dansk vagn ugnefär. Älskade den.Men om det blir en nästa gång så vill jag gärna ha en ordentlig sittvagn med lift i istället, fastnat för dem.Höst: Jag kikar inte mer på sådana grejor utan det är rätt längesen jag bestämde mig för T. Min syster köpte den till sitt första barn för ca tre år sedan.
    var det i det med vagn kapitlet som blev rörigt?!
  • Trollmor

God morgon!

Svalde just 1:a Pergon
    Tror mensen är borta tills imorgon så då ska jag börja med den där krämen... Verkar inte så mysigt. Inge sex under behandlingen, står även inge sex under infektionen, men jag har ju ingen infektion o har jag haft de här bakterierna länge så har vi ju redan haft sex med bakterierna Jag ska vara noga med att be henne kolla fler gånger nu. För jag läste att om jag har bakterier så har min man troligtvis o då får ju jag tillbaka dem igen... Konstigt att vi båda inte fick behandling.

• Höst flickan

vad var det för bakterie?
    jag har gbs...typ alltid mer el mindre, bara jag blir behandlad...
    har faktiskt alldrgi hört att båda blir behandlade om det inte är någon könssjukdom dvs.

själv börjar jag med crionen i kväll, ska på hälsokontroll senare i dag oxå....läbbigt.
    Kram på er alla

Svar på tråden Syskonlängtan 4