• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Åttan
    Trollmor skrev 2009-09-16 10:00:03 följande:
    Här blir det nog vaccin. Tror jag... Ska till BVC nästa v och tänkte prata med vår sköterska lite till om det. Både mamma o min syster är riskgrupper så de ska väl vaccinera sig. Nu tänker jag som så att vaccinet ger ju inte 100% skydd, men om alla i familjen är vaccinerade så behöver vi kanske inte oroa oss vid minsta lilla symptom. TEX Alltså om jag inte är vaccinerad finns det ju en risk att jag smittar dom även om dom är vaccinerade. Om jag är vaccinerad så är ju risken mindre. Lite svårt att förklara mitt resonemang. Låter logiskt när jag tänker på det men det ser lite konstigt ut när jag läser Jeskan: Antar att det inte finns en endaste studie i hur vaccinet påverkar vid IVF. Så det blir väl en chansning. Jag tror det är bättre o vaccineras innan en graviditet iaf än precis i början. Men att vänta med ert FET känns ju inte så lockande misstänker jag... När ska du vaccinera dig i så fall?

vet inte när det blir vaccinering men vi var tvugna å bestämma oss innan 22 september.. jag tänker som du att det kan ju vara bra å vara vaccinerad innan man blir gravid men vet inte hur det går ihop med behandlingarna.. om vaccinet kanske kan göra så att embryonet stöts bort lättare.. måste nog ringa å hör med kliniken se om dem vet..
  • Trollmor

Jeskan: Ja ring kliniken o fråga. De borde väl kunna svara...

Kom på en grej, vaccin sänker ju immunförsvaret tillfälligt, så OM det är nåt sånt immunologiskt som gör att jag inte blir gravid så kanske vaccinet kan hjälpa till Snacka om att gripa efter halmstrån.

Cellisen: Tror inte det är 100% säkert iaf, alltså inget vaccin är väl det?

• Prisssan

Trollis: Jag vet inte Så är det kanske!

Intressant diskussion iaf. Jag har ju aldrig, eller vi har aldrig ens varit sjuka av vanliga inf. eller något så det kanske är därför jag rycker på axlarna.
    Kanske dumt och naivt. Nåja jag har tid på mig.

Men de rekomenderar gravida att ta den, kanske oss osm försöker då med?

Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams...
  • Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-09-16 10:19:02 följande:
    Jeskan: Ja ring kliniken o fråga. De borde väl kunna svara...Kom på en grej, vaccin sänker ju immunförsvaret tillfälligt, så OM det är nåt sånt immunologiskt som gör att jag inte blir gravid så kanske vaccinet kan hjälpa till Snacka om att gripa efter halmstrån.Cellisen: Tror inte det är 100% säkert iaf, alltså inget vaccin är väl det?
    Om man ser till vanligt vaccin som äldre och utsatta får ta fram mot höstens& vinterns influensor, som jag även själv tidigare fått ta, så får man ju i sig en del av det, och jag & min mamma blev sjuka efter vi tagit sprutan, precis som vissa barn blir dåliga efter sinavaccinationer. och man kan välendå drabbas av influensan sen, men att de blir mildare?! har ingen aning...

Sen tänker jag också på de föräldrar som vägrat/låtit bli att vaccinera sina små bebisar/barn för dessa barnsjukdomar...

Är de då lika mån om att låta sina barn ta dessa sprutor?!
  • Höst flickan

hi hi, trollis, det var ett nytt halmstrå

jag kommer inte vaccinera mig, och skulle nog inte gjort det om jag jobbade på flygplats heller.
    ..men som cillisen sa..man kan ju ändra sig.

tack alla {#lang_emotions_heart}

• Trollmor

Tack tjejer för ni delar med er om era morgon tv rutiner. Vi är världens bästa mammor som gör morgonen mindre stressig med lite TV tid. Jag såg det bara inte på det sättet. Tack!

• Höst flickan

dom har ringt...2 dog och 2 ser okej ut..måste dit nu och få in dom..känns jättejobbigt..vill bara gråta..men försöker tänka posetivt.

• Trollmor

Höst: Lycka till nu! Kämpa med det positiva nu!! KRAMAR

• Höst flickan
    Trollmor skrev 2009-09-16 12:05:44 följande:
    Höst: Lycka till nu! Kämpa med det positiva nu!! KRAMAR
    ja, jag känner mig liite bättre nu...men men...
    har tagit ledigt resten av dagen, orkar inte jobba.
    inge roligt det här alls...vill bara bli gravid juh...VARFÖR ska det vara så svårt och kosta så mycket...{#lang_emotions_cry}

försöker som sagt ändå peppa mig själv med att det är 2 i mig senare i dag....för första gången ruvar jag på 2....men det är 7 insättningen...
  • Mammiztill2

Höst flickan skrev 2009-09-16 12:09:06 följande:

ja, jag känner mig liite bättre nu...men men...har tagit ledigt resten av dagen, orkar inte jobba.inge roligt det här alls...vill bara bli gravid juh...VARFÖR ska det vara så svårt och kosta så mycket...försöker som sagt ändå peppa mig själv med att det är 2 i mig senare i dag....för första gången ruvar jag på 2....men det är 7 insättningen...
    Det är svårt att se solen då det så många gånger vart tunga moln i ens liv.
    Jag håller tummarna och hoppas ni lyckas nu.

När ska de sätta in de 2?

går de så fort att frysa upp och se hur allt går, om hur många som klarar sig och skulle vara bra och fina att sätta in?!

'får man fråga vad de kostar med fet?! heter de så?! blir det progestoron vaggisar idag?!
    får man någon hcg spruta ?!

förlåt för ja frågar så mkt. vill gärna försöka lära
Svar på tråden Syskonlängtan 4