• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Åttan

Hmm... att vaccinera eller inte vaccinera mot svin influensan..

Jag har precis fått reda på att jag får vaccinera mig gratis mot svininfluensan genom min arbetsgivare.. men frågan är om man ska göra det eller inte medtanke på vad man går igenom med alla behandligar..

• Prisssan

Jeskan: Jag får nog också gratis vaccin..men jag vet inte om jag vill. Är det forskat tillräckligt? Ska jag vaccinera Roxy fast jag inte vill göra det på mig själv?
    Många frågor...

Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams...
  • Åttan
    Prisssan skrev 2009-09-16 09:43:50 följande:
    Jeskan: Jag får nog också gratis vaccin..men jag vet inte om jag vill. Är det forskat tillräckligt? Ska jag vaccinera Roxy fast jag inte vill göra det på mig själv?Många frågor...
    problemet är att jag måste bestämma mig inom en vecka... snabba puckar... suck..
  • Prisssan
    Åttan skrev 2009-09-16 09:45:16 följande:
    problemet är att jag måste bestämma mig inom en vecka... snabba puckar... suck..
    Aouch...tja, jag vet inte. Vill arbetsgivaren att ni alla ska vaccinera er? För för de flesta är ju influensan väldigt mild.
  • Åttan
    Prisssan skrev 2009-09-16 09:55:30 följande:
    Aouch...tja, jag vet inte. Vill arbetsgivaren att ni alla ska vaccinera er? För för de flesta är ju influensan väldigt mild.
    nej det är frivilligt..
  • Åttan

men det är väl det att vi jobbar på en flygplats.. å träffar väldigt många människor som kommer från olika länder...

• Prisssan
    Åttan skrev 2009-09-16 09:57:01 följande:
    nej det är frivilligt..
    Hm..tycker att det är jättesvårt, men jag tror inte att jag kommer att göra det.
  • Trollmor

Här blir det nog vaccin. Tror jag... Ska till BVC nästa v och tänkte prata med vår sköterska lite till om det. Både mamma o min syster är riskgrupper så de ska väl vaccinera sig.

Nu tänker jag som så att vaccinet ger ju inte 100% skydd, men om alla i familjen är vaccinerade så behöver vi kanske inte oroa oss vid minsta lilla symptom. TEX Alltså om jag inte är vaccinerad finns det ju en risk att jag smittar dom även om dom är vaccinerade. Om jag är vaccinerad så är ju risken mindre. Lite svårt att förklara mitt resonemang. Låter logiskt när jag tänker på det men det ser lite konstigt ut när jag läser

Jeskan: Antar att det inte finns en endaste studie i hur vaccinet påverkar vid IVF. Så det blir väl en chansning. Jag tror det är bättre o vaccineras innan en graviditet iaf än precis i början. Men att vänta med ert FET känns ju inte så lockande misstänker jag... När ska du vaccinera dig i så fall?

• Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-09-16 08:10:40 följande:
    Höst: Håller tummarna för era eskimåer! Spännande Cellisen: Oj, skynda skynda. Hoppas stressen nu på morgonen inte förstör dagen... Vi sov lite längre med flit idag. Brukar ta lite tid att komma i ordning här med en liten 3 åring som vill väldigt mycket på sitt sätt. Men jag är en hopplöst dålig mamma och har börjat sätta på TV´n på morgonen Då äter hon, vi hjälps åt med kläder, tandborstning o hårborstning utan protester när hon tittar samtidigt. Plötsligt har vi haft en halvtimme över på morgonen Så varför inte lixom??
    Vi har själv TV i vårt sovrum så då tösen inte ligger hos oss på natten, så kommerhon in d hon vaknat och sätter sig bredvid mig, hon slår på tv:n som jag oftast natten ändat till barnkanalen. Äter oftast frukost i sängen, med var sin bricka, ja upplever att vi båda tycker de är en mysig start på dagen som annars är rätt stressfylld.
    Höst flickan skrev 2009-09-16 08:13:15 följande:
    dom tinar alla pga av våra många misslyckande, hon vill se hur dom utvecklas.4 dog ju sist av 5..ja..varför dom inte långtidsodlade dom dirrekt...antagligen för att dom inte trodde det skulle behövas.kram
    Önskar er All lycka till och håller mina tummar för gott resultat!

ANG. vaccinet då jag förra veckan tror ja såg på svt2 med hon cattis?! var de experter som hade debatt om detta, och att man (då) inte visste exakt ev biverkningar, för vissa av de som fannsi vaccinet har man ju innan använt, men det som de har satt till visste man inte helt & hållet vad ev biverkningar skulle kunna bli.

Jag tror ja kommer att vaccinera iaf mig. Om jag får och kan för läkare. För just nu sätter 2 läkare stop för mig att ens behandla mig för bla smärtor med blodkärlsvidgande allt innan man vet hur de ska göra med min Bi sak... *Så kommer inte det sökordet upp på sökmotorn om någon söker efter ordet*

Reuatologen jag var hos igår skulle eg ställt in mitt besök då dem samma dag blivit sammankallade till Möte ang svininfluensan. Inte skaka hand och inte vidröra varandra mer än nödvändigt sa han. Sen berättade han att smittskydds läkarna har varnat för att de snart skulle vara igång, vet inte om han nämnde ngt om 2 veckor och att man vet ju inte hur hårt de kommer att drabba en så man hoppas på vacin snart så man slipper det sa han och han själv skulle vaccinera sig.
  • Prisssan

Hm..kan andra i familjen bli smittade ändå? Jag menar varför ska man då spruta in något i kroppen som man inte känner till? Om det inte skyddar till 100.

Nåja, jag avstår nog men vem vet, man kan ändra sig.

Svar på tråden Syskonlängtan 4