• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Mammiztill2

På fredag tas mitt ärende upp med speicalisterna, och på måndag kan jag ringa för att snabbare få lite svar vad som är på G.
    Hoppas innerligt att de innebär goda nyheter.

Nu ska ja iväg på samtal.

skrives mer sen Kram på er

• Trollmor

Höst: Bakteriell vagions. Vad jag har snappat upp så behandlar man båda. Men kanske inte alltid. Jag fick ju bara nån kräm nu, sist fick jag Flagyl.

Lalie: Vad fick du/ni för behandling mot BV?

• Lalie

Trollmor, jag fick krämen, kommer inte ihåg vad den hette, men inte flagyl i alla fall. Den hjälpte mig! Min man behövde inte behandlas då.

• Höst flickan
    Trollmor skrev 2009-09-14 10:57:19 följande:
    Höst: ang GBS www.familjeliv.se/Forum-7-136/m46898900.html hon skriver ju inte på vilket sätt det påverkat fert. iof. Men en bakterie kan nog mkt väl göra så att det inte fäster...
    gbs är så otroligt vanligt, så det bör vara ytterst ovanligt att det kan vara den anledningen.
    min docktor säger bestämt nej om jag undrar om det kan beror på det.
    Dock har jag ätit en pencelinkur för det, men inte blev det bättre..
    Gbs, finns ju alltid där, mer el mindre...hade det under hela graviditeten med min dotter.

Ska på hälsokontroll i dag och be dom kolla det igen.

kram på er
  • Höst flickan

därimot blev jag intresserad av AH...en metod som gör att ägget kläcks lättare i livmodern, man skrapar på äggets skal..dvs gör det tunnare...hum

• Mammiztill2

Höst flickan skrev 2009-09-14 12:54:05 följande:

gbs är så otroligt vanligt, så det bör vara ytterst ovanligt att det kan vara den anledningen.min docktor säger bestämt nej om jag undrar om det kan beror på det.Dock har jag ätit en pencelinkur för det, men inte blev det bättre..Gbs, finns ju alltid där, mer el mindre...hade det under hela graviditeten med min dotter.Ska på hälsokontroll i dag och be dom kolla det igen.kram på er
    Lycka till berätta gärna hur de gick!!
    Trollmor skrev 2009-09-14 08:03:41 följande:
    God morgon!Svalde just 1:a Pergon Tror mensen är borta tills imorgon så då ska jag börja med den där krämen... Verkar inte så mysigt. Inge sex under behandlingen, står även inge sex under infektionen, men jag har ju ingen infektion o har jag haft de här bakterierna länge så har vi ju redan haft sex med bakterierna Jag ska vara noga med att be henne kolla fler gånger nu. För jag läste att om jag har bakterier så har min man troligtvis o då får ju jag tillbaka dem igen... Konstigt att vi båda inte fick behandling.
    Du har hunnit sluta med den krämen väl innan Ägglossning närmar sig?! tänkte på hur miljön är för spermierna, då man inte då man har svårt att bli gravid ens använda "klick".. Eller nu kanske ja snurrar till allt nu?!

CELLISEN; 8dagar sen ligger du på Op. hur känns de?! jobbar du fram till fredag och sen ledig?!
  • Åttan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-13 20:29:25 följande:
    De har vart flera tillfällen då jag trott hon har vart sjuk, samma betende och slö som då hon har 38-40 graders feber, men så blir man de gånger så paff då tempen visar 34.9-35.2.Men har inte ringt, vågar inte känns på något sätt (då jag är en mamma som de står om en del i hennes dr journaler om min oro för henne, då vi vart inlagda med smärtor)Välkommen hit Grönagrön. Beklagar! har ni tänkt på hur ni ska gå vidare, orkar med?! Pengar mässigt med mera.Ang vagn; min mamma gav mig en vagn innan jag bode med min man bode med mitt ex. Då ja & X separerat så tog ja över lgh. Mamma tog hand om vagnen jag hamnade på sjukhuset, var knäckt & mådde så dåligt av den misshandeln o de man dålde för andra. Men då jag träffade min man 4 månader efter avslutat förhållande så fick jag tillbaka dennna beg vagnen då tösen låg i magen. Jag var då inte så noga med att ha ny splitter ny vagn, och ja tyckte vagnen var fin då mamma hade sytt inredning/bädd i den. Ja tänkte ofta att vi får endå snart ett barn till då kan vi köpa en ny vagn. Sitter nu i lite mer än 4 år och Ångrar VARFÖR i hela världen köpte vi inte en helt ny vagn, varför köpte jag inte det och det, varför gjorde jag inte allt det där. ... Tron "jag bli ju endå snart gravid igen" tanken...JESKAN skulle du till IVF mottagningen och lämna blodprover?! Säger de något om oddsen? kommer de sätta in 2 och fortsätta med det?! hur många försök har ni kvar?! är de 3 färska ? och sen får man frysisar med?!
    Jag har redan varit där å lämnat blodprover, i onsdags förra veckan.. det visade inget men eftersom att jag mår som jag gör så ska jag ta ett nytt gravtest på ons/tors denna vecka.. om det är neg så ska jag få komma in på ett vul för att kolla så att det inte ligger nå skit kvar iom att jag inte har blödigt som jag ska. Vi har en kvar i frysen å ett full försök med spray, spruta å äggplock kvar.. har vi tur så kanske vi får ut till frysen på det sista försöket med om vi måste använda oss av full försöket. Jag har aldrig fått 2 tillbaka utan bara 1 åt gången å det tror jag att dem kommer att fortsätta med.. hoppas att du blev klokare nu..
  • Prisssan

Mammiz: Nja..jag menade mer om dottern. Vet du inte om hon är sjuk på något sätt eller vad?
    Nu är jag kanske värsta hönsmamman...

Nu är jag ledig...nästan inmorgon och på onsdag. Har bara möte imorgon med facket då vi snart kommer att privatiseras.

För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
Svar på tråden Syskonlängtan 4