• Prisssan

Syskonlängtan 4

Hej Cybele

Lalie: Förstår att det är hårt... min är ju åtta hon sätter ju bra ord på känslor etc, hon har inte sagt så men visst har hon sagt att det hon  mest önskar sig är ett syskon, någon hon kan leka med här hemma.
    Hon förstår ju inte att det tåget har gått, det blir ingen mer lekkompis även om det skulle bli ett barn. Det kommer att vara nio års skillnad.

Det gör ont i mig... och kanske är det lika bra att det inte blir ett barn till. Jag är inte alls nära min åtta år äldre syrra men min 16 mån yngre syrra har därimot skitbra kontakt med henne.
    Nåja, man vet aldrig, man har inga svar. Livet är inte lätt, eller rättvist.

I think I´m paranoid and complicated....
  • Prisssan

Lalie: Absolut att hon vill ha syskon ändå, jag bara sa vad han har sagt Iaf så försöker jag koncentrera mig på vad som är bra med ett barn. För att må bättre.

• Prisssan

Jag tycker att det känns tyngre på något sätt desto äldre Roxy blir, jag menar nu kan hon mer sätta ord på allt, vill veta varför vi inte ger henne syskon etc.

Välkommen Hella.. tyvärr får jag väl säga

• Prisssan

*Dricker kaffe*

Glömde pergo dag två, men jag körde bara på dagen efter... det är väl ok?

• Prisssan
    Lalie skrev 2009-11-12 17:47:17 följande:
    Det måste väl vara ok!
    Tänkte det med

Idag mådde mannen riktigt dåligt medan jag var på jobb. Fyra veckor nu med bla huvudvärk...
  • Prisssan

Svisch: Jo, han fick först ett par som inte hjälpte och sen fick han nya nu i söndags som hjälper nästan men idag hjälpte de inte alls.

Låter som ett bra tecken för dig, förresten!

• Prisssan

Svisch: De misstänker ms men inte pga huvudvärken utan pga de små inflammationer som han har på olika område i hjärnan. Upttäcktes vid mr röntgen då de letade efter tumör eller blödning pga huvudvärken.

• Prisssan

Iom att han har inflammationer i hjärnan så tänker jag fråga läkaren om en av dem sitter i nacken på hö sida.
    Vi gissar ju att det är infl som gör ont, vad kan det annars vara? Han har förutom huvudvärk även yrsel och illamående och sen mkt stickningar och domningar i mest händer och halva ansiktet.
    Han hade också domningar i en fot när han vaknade en dag.

Jag hoppas att han får diagnos, för då är det lättare att leva och det finns bra bromsmediciner!
    Annars kommer de bara skicka honom till jobbet med värktabletter som knappt hjälper

• Prisssan

Lalie: På torsdag, förhoppningsvis...

• Prisssan

Trollis: Förstår att du är arg och ledsen, okänsliga människa!
    Härligt med äl och bolibompanupp

Svar på tråden Syskonlängtan 4