• Prisssan

Syskonlängtan 4

Mammiztill2 skrev 2009-10-15 11:27:38 följande:
    de kan inte 100% lova mig att det är godartat. 2 röntgen undersökningar visar på elak. 1 annan röntgen på god. Men pga alla mina operatiner ej säkert de vågar gå in & operera mig. så nu ska de begära in operations berättelser, exakta labb/pov resultat på blodprover. Och ringa min gyn läakre o prata med honom personligen om hur de såg ut i min kropp då jag bev opererad i somras. så 18.e nov. var första lediga tiden till läakren igen. men jag är en patient man normalt sett skulle operera. och opererar de är risken stor att de kommer få gå in med ett större snitt i magen än vanlig laparskopi.
    Usch jag man blir ju galen av mindre.. att man aldrig får veta liksom.

Idag vaccinerade jag mig väldigt impulsivt, satt och pratade med något vars tungt väger väldigt tungt för mig..och då ringde jag Roxy´s skolsköterska och frågade om man fick ändra sig.
    Så eftersom jag ska spruta in något halvt okänt i min dotters kropp så gjorde jag det i min med. Efter jag häämtat gummis så pratade jag med henne om vaccinationen och sen fick hon följa med och se mig göra min.
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Prisssan
    Lalie skrev 2009-10-15 20:20:55 följande:
    Åh, Mammiz, vad jobbigt. Hoppas den är godartad!

Så du vaccinerade i alla fall,  Cellisen?
    Jag och min man har läst den här tråden varje dag: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47604547.html och det lutar nog åt att vi vaccinerar oss alla tre. Som tur är ligger vi lite efter här verkar det som, så vi har inte behövt ta nåt beslut än. Hoppas att det går bra imorgon,

Trollmor. Jag kontaktade en IVF-klinik, förresten, och vi behöver inte göra om vår utredning, sa de. Och vi pratade om det i går kväll, och beslöt väl lite halvt om halvt att göra en IVF i januari eller februari.
    Japp.. den tråden har jag läst mkt i också och över hela internet Nu är det gjort och jag mår bra, ångesten är borta också
  • Prisssan

Mammiz: Min på tisdag. Du då, ska du?

• Prisssan

Men man kan vara smittbärare ändå, fast risken är ju inte så stor. Är inte du under 30, fick för mig att vi var i samma ålder?

• Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-10-15 22:26:21 följande:
    jo ja e under 30. men de var vissa person grupper före.. på vår regions hemsida står de att på vissa ställen är vaccinet slut.. fick du din spruta via ditt jobb?!
    Ja, all vårdpersonal skulle gå denna vecka i min kommun. Meen prova ringa vc och fråga, skadar inte.
  • Prisssan

Åh Jeskan, du vet att vi alla här håller på dig!

Trollis: Trist om det nu blir sexförbud. Jag tänkte på det du sa om tidigare äl. Jag borde få på tor eller fre, tänkte börja testa redan på söndag då kanske?
    Om den nu kommer tidigare så vill man ju inte missa den

Men med tanke på att vi är sjuka så vet jag ínte om det blir något sex här lite synd då vi beställt massa leksaker och sexiga underkläder och skulle ha dejt imorgon

• Prisssan

Trollis: tack, börjar nog på måndag så täcker jag in t om nästa måndag om det behövs. Annars får jag köpa nya tester ju.
    Måste ni lyda det där sexförbudet...jag menar det är hårt att inte få ha sex och om man försökt länge så är det en liten pina att inte ha sex under äl.

• Prisssan

Morning...

• Prisssan

Jeskan: Här händer inget, vi är kassa och behöver vila upp oss inför nästa vecka.

Trollis: Så hade jag med tänkt..och antagligen så hade jag struntat i sexförbudet, helt ärligt. Vi lider redan för att vi inte kan bli gravida, ska vi lida ännu mer för att vi inte får ha sex?
    Visst man kan avsluta någon annanstans men ändå.

• Prisssan

Åh Lalie..*tycker synd om*

Det är förjävligt.. jag sitter verkligen här utan ord, jag kan inte ens svara andra i samma situation längre. Vad fan är det med mig? Har jag helt tappat hoppet, tron och längtan? Kan jag inte ens ge hopp till en vän? Det är liksom inte jag...
    Som om jag bara går runt och ignorerar vårt problem, det kan inte vara nyttigt.

Svar på tråden Syskonlängtan 4