• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan

*Kramar Höstis*

Nu har jag varit ute och gått lite, fick rätt ont av det, överansträngde mig nog Ska vila så blir det nog lite bättre sen.
    Min mage är jättesvullen, såg att väldigt många tittade på den som om jag var gravid I wish...

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Höst flickan

cillisen, lägg dig i soffan resten av dagen{#lang_emotions_flower}
    själv har jag oxå varit ute o knallat i lugn takt,så vackert väder
    Älskar hösten.

jo, glömde tillläga i vår historia att embriot vi + ade med var plockat år 05....
    (samma kull som vår dotter)
    Så alla ägg som varit plockade nu har dött.....börjar tro att äggen gjort sitt faktikt.

Pratade med min karl om att fråga om vi kan få sätta in 2 långtidsodlade embrion nästa gång, han gick med på det..frågan är om dom gör det och jag vågar.

Kram

• Takid

Hoppas att jag platsar här . Har en pojke på 3,5 år som vi fick efter 5 misslyckade ICSI. Blev spontant gravid efter spolning av äggledarna. Nu har vi försökt få ett syskon i 3,5 år och har misslyckats med 2 FET. I tisdags sattes de 2 sista (5 år gamla) äggen tillbaka och detta är sista försöket. Känns allt bra nervöst nu - har gått på akupunktur och verkligen försökt skapa optimala förutsättningar. Nu är det ju bara att vänta och hålla tummarna... Hur ska man kunna vänta i 18 dagar?! Känns som en evighet .

• Prisssan
    Takid skrev 2009-09-25 15:42:31 följande:
    Hoppas att jag platsar här . Har en pojke på 3,5 år som vi fick efter 5 misslyckade ICSI. Blev spontant gravid efter spolning av äggledarna. Nu har vi försökt få ett syskon i 3,5 år och har misslyckats med 2 FET. I tisdags sattes de 2 sista (5 år gamla) äggen tillbaka och detta är sista försöket. Känns allt bra nervöst nu - har gått på akupunktur och verkligen försökt skapa optimala förutsättningar. Nu är det ju bara att vänta och hålla tummarna... Hur ska man kunna vänta i 18 dagar?! Känns som en evighet .
    Välkommen..förstår att det känns som en evighet dit.
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-25 14:13:14 följande:
    cillisen, lägg dig i soffan resten av dagen själv har jag oxå varit ute o knallat i lugn takt,så vackert väder Älskar hösten.

jo, glömde tillläga i vår historia att embriot vi + ade med var plockat år 05.... (samma kull som vår dotter) Så alla ägg som varit plockade nu har dött.....börjar tro att äggen gjort sitt faktikt. Pratade med min karl om att fråga om vi kan få sätta in 2 långtidsodlade embrion nästa gång, han gick med på det..frågan är om dom gör det och jag vågar. Kram
    Tycker också väldigt mkt om hösten, känns fräsht i luften efter en instängd sommar typ.
    Rätt tufft om man skulle fått tvillingar efter att ha längtat så länge.
    Jag vill dock inte ha det, men bara pga Roxy. Då blir hon ensam men de har varann, får vi ett barn till så är de båda ensamma men har varann.

Om ni förstår?
  • Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-09-25 16:33:07 följande:
    Tycker också väldigt mkt om hösten, känns fräsht i luften efter en instängd sommar typ. Rätt tufft om man skulle fått tvillingar efter att ha längtat så länge. Jag vill dock inte ha det, men bara pga Roxy. Då blir hon ensam men de har varann, får vi ett barn till så är de båda ensamma men har varann. Om ni förstår?
    he he, så har itne ens jag tänkt jag vill ha tvillingar nu vore så mysigt, dock fruktansvärt jpbbigt oxå..men jo..jag vill

Välkommer Takid o stort lycka till.

Kram på er alla o trevlig helg
  • Prisssan

Vad har nu hänt gumman

Åttan skrev 2009-09-25 23:40:55 följande:
    trött på det här nu... suck..
    Höst flickan skrev 2009-09-25 19:22:17 följande:
    he he, så har itne ens jag tänkt jag vill ha tvillingar nu vore så mysigt, dock fruktansvärt jpbbigt oxå..men jo..jag vill Välkommer Takid o stort lycka till. Kram på er alla o trevlig helg
    Men det är skillnad..min dotter kommer vara säkerligen över nio om vi får barn, och får man då tvillingar så blir hon ju helt utanför.
    Det fixar inte jag.
    Skulle någon sagt att jag får välja mellan tvillingar och inga fler barn, så vet jag faktiskt inte vad jag hade svarat. Allt för Roxy.
  • Takid
    Prisssan skrev 2009-09-26 08:13:25 följande:
    Men det är skillnad..min dotter kommer vara säkerligen över nio om vi får barn, och får man då tvillingar så blir hon ju helt utanför. Det fixar inte jag. Skulle någon sagt att jag får välja mellan tvillingar och inga fler barn, så vet jag faktiskt inte vad jag hade svarat. Allt för Roxy.
    Jag förstår ditt resonemang - har själv lite ångest nu efter att ha fått två ägg tillbaka... Tänk om båda skulle "ta sig", vad skulle det innebära för min underbara son på 3,5 år? Fast självklart skulle han få mycket glädje av sina två syskon också i så fall. (Fast av 7 insättningar med sammanlagt 9 ägg har inget fastnat så jag behöver nog inte oroa mig allt för mycket för detta ).
  • Prisssan
    Takid skrev 2009-09-26 09:16:54 följande:
    Jag förstår ditt resonemang - har själv lite ångest nu efter att ha fått två ägg tillbaka... Tänk om båda skulle "ta sig", vad skulle det innebära för min underbara son på 3,5 år? Fast självklart skulle han få mycket glädje av sina två syskon också i så fall. (Fast av 7 insättningar med sammanlagt 9 ägg har inget fastnat så jag behöver nog inte oroa mig allt för mycket för detta ).
    Ja, och min dotter är dessutom åtta om två veckor... hade mitt barn varit 3,5 så hade jag nog inte tvekat lika mkt på tvillingar faktiskt.

Jag hoppas ändå att det fastnar.. någon gång måste man ha tur.
Svar på tråden Syskonlängtan 4