• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Mammiztill2

Höst flickan skrev 2009-09-21 12:41:32 följande:

mammzi fy vad sorgligt hoppas så att det blir bra snart, och att dom kan göra något, angående detta med lite oklara besked..det har vi oxå som erfarenhet, några tråkiga raka besked fick dom dock, men jag tror att detta är så svårt för läkarna så dom inte vågar säga saker tydligt alla gånger för risken att det blir tråkiga missuppfattningar el fel.*styrkekramar i mängder*
    Tackar, behöver alla kramar som går. är så trött ledsen, nere & ensam. kram tillbaka
  • Prisssan

*Kramar Mammiz*

Oftast kan man se på tumörer om de är goda eller onda på hur de är uppbyggda. Så har de inte sagt något så är det bara att hoppas

*Ont i huvudet* Har nog stressat och druckit för lite vatten idag. Jag ska vara på op kl 9 och då ska läkaren träffa mig, prata och göra vul.
    Är cystan kvar så får jag sitta ner och vänta på op. Det kan dröja typ två timmar trodde dem men de vet inte.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Trollmor

Oj, ni har pratat om mkt jobbigt här idag. *kramar till er alla*

Har oxå en familjemedlem som har haft cancer, men är frisk nu, men det var en jobbig tid Har en avlägsen släkting och en väns syster som just fått cancer besked. Det är visst vanligare än vad man tror...

Hade en äggblåsa på g på höger sida, den var redan över 2 mm så hon sa att jag ägglossar nog när som helst. Så jag åkte hem o förförde maken *hehe* Inte så svårt, för vi har haft det lite stiltje här nu på sista tiden, först mens o sen den där gelén som jag fick... Men nu är det bara att tuta o köra igen, nice

• Höst flickan

cillisen, då är vi 2 som har ont, jag är sjuk...brukar aldrig vara det , men nu rinner näsan och det känns som jag har feber.
    Hoppas inte det är influensan....hua.

Kommer tänka på dig i morgon*kram vännen*

• Mammiztill2

Lycka till Cellisen ska tänka på dig i morgon.
    Skriv gärna så fort du orkar ,,, *kramas*

.har fått reda på att jag ska in på en spec. undersökning den heter pet. Men med stora boskstäver. så skriver man de och sen undersökning så får man lite information.

• Trollmor

Cellisen: Kan den ha försvunnit Det vore ju toppen!

Fick utslag på äl testet nu oxå så jag kan nog räkna med äl i morgon Här sitter jag o maken spelar tvspel...

Jag mår lite illa, måste leta nåt o äta.
    (Hör på den, nu börjar jag skena redan INNAN äl )

• Åttan

Hej tjejer.. Nu e jag tillbaka bakom skärmen igen.. Har haft en datorfri helg.. sorry att jag inte hann in å tala om det för er.. I fredags så satt jag i möte hela dagen å sen var jag så trött på kvällen så jag orka inte når mer än å ligga i soffan å kolla på tv. Sen i lördags fm så åkte jag med fästmannen å kollade när han spelade fotboll och sen åkte vi vidare till svärföräldrarna på kräftskiva å kom hem igår kväll. Jag däckade i sängen så fort vi kom hem så sambon fick lov att komma in å väcka mig kl 20,30 på kvällen, så att jag kunde få i mig lite mat., har ingen aning om varför jag var så trötter å illamående..På söndagen hos svärförädrarna så plockade vi å resande å förvällde kantareller så nu har vi hela frysen full..

Idag så har jag varit på VUL igen för å kolla om det var nå knas.. det läkaren sa som hon kunde se var lite vätska bakom höger äggstock men det kunde man ha sa hon.. hon var lite osäker så hon var tvungen till å hämta en annan läkare som oxå fick kolla å dem stod där å dividerade fram å tillbaka.. fråga 2ggr om jag hade lämnat ett hormonprov för att kolla HCG... jag svarade å sen sa dem inte så mycket mer på ett tag.. till mig utan dem dividerade sins emellan.. jag fick gå upp å klä på mig å sedan sa hon att jag skulle få lämna ett till HCG prov.. å tankarna börja snurra i huvet.. jag frågade om hon kunde se nå cysta eller nått, nej det kunde hon inte, så fråga jag om man bara tog det här provet nu för att vara på den säkra sidan å så var det sa hon.. så ja nu är jag då kanske gravid igen..

jag tänker som så att om de är 100% säkra på att det inte är en graviditet så borde dem inte ordinera att jag ska ta ett till HCG prov..

NU ska jag läsa ikapp lite..

• Mammiztill2
    Åttan skrev 2009-09-21 22:46:49 följande:
    Hej tjejer.. Nu e jag tillbaka bakom skärmen igen.. Har haft en datorfri helg.. sorry att jag inte hann in å tala om det för er.. I fredags så satt jag i möte hela dagen å sen var jag så trött på kvällen så jag orka inte når mer än å ligga i soffan å kolla på tv. Sen i lördags fm så åkte jag med fästmannen å kollade när han spelade fotboll och sen åkte vi vidare till svärföräldrarna på kräftskiva å kom hem igår kväll. Jag däckade i sängen så fort vi kom hem så sambon fick lov att komma in å väcka mig kl 20,30 på kvällen, så att jag kunde få i mig lite mat., har ingen aning om varför jag var så trötter å illamående..På söndagen hos svärförädrarna så plockade vi å resande å förvällde kantareller så nu har vi hela frysen full.. Idag så har jag varit på VUL igen för å kolla om det var nå knas.. det läkaren sa som hon kunde se var lite vätska bakom höger äggstock men det kunde man ha sa hon.. hon var lite osäker så hon var tvungen till å hämta en annan läkare som oxå fick kolla å dem stod där å dividerade fram å tillbaka.. fråga 2ggr om jag hade lämnat ett hormonprov för att kolla HCG... jag svarade å sen sa dem inte så mycket mer på ett tag.. till mig utan dem dividerade sins emellan.. jag fick gå upp å klä på mig å sedan sa hon att jag skulle få lämna ett till HCG prov.. å tankarna börja snurra i huvet.. jag frågade om hon kunde se nå cysta eller nått, nej det kunde hon inte, så fråga jag om man bara tog det här provet nu för att vara på den säkra sidan å så var det sa hon.. så ja nu är jag då kanske gravid igen.. jag tänker som så att om de är 100% säkra på att det inte är en graviditet så borde dem inte ordinera att jag ska ta ett till HCG prov.. NU ska jag läsa ikapp lite..
    Vad har dina 2 hcg prov visat innan?! har du fått reda på halten?! När ska du få svar på detta hcg halt/ hcg provet?!

Vätska vid äggstock, du har inte haft ont på den sidan som strålat ner eller upp i kroppen?!

Såg de någon tjock slemhinna?! Om du skulle vara gravid hur långt gånget skulle du iså fall vara?!
Svar på tråden Syskonlängtan 4