• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Åttan

cellisen---> skönt å höra att allt gick bra å att du slapp bli snittat.. har tänkt på dig..

Mammmiz--> men har du inte någon som kan följa med dig å vara med dig?

• Prisssan

Igår kväll fick jag riktigt panik ont i hö axel, revben och ända ner i såren. Vet inte vad som hände men hela överkroppen nästan krampade.
    Antar att jag hade glömt att ta värktabletterna men ska det fortfarande gör så ont?

Man får ont i nacken och axlen eftersom de tippar en lite på op bordet så att underkroppen ligger högre än överkroppen. Och så trycks då axlen och nacken mot något sorts stöd på op bordet.

Jag har fortfarande ont, men inte så riktigt panikont, jag blev skiträdd. Vuxet va?
    Nåja, lite värktabletter och en sömnis sen sov jag gott resten av natten.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Höst flickan

godmorrgon, detta med att ha ont i axlarna..ja, det får man som bara den, när jag opererade bort mitt X så var det där jag mäst hade ont.
    Glöm inte ta värktabletterna!

Hoppas du inte har endo

Kram från en som mår bättre jippey!! men jädrans vilka 2 dagar jag haft....hua..mår fortfarande inte bra, men jag ser ljuset{#lang_emotions_sunny}

Kram kram

• Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-24 07:11:10 följande:
    godmorrgon, detta med att ha ont i axlarna..ja, det får man som bara den, när jag opererade bort mitt X så var det där jag mäst hade ont. Glöm inte ta värktabletterna! Hoppas du inte har endo
    Kram från en som mår bättre jippey!! men jädrans vilka 2 dagar jag haft....hua..mår fortfarande inte bra, men jag ser ljuset Kram kram
    Skönt att du mår lite bättre, ledsen att jag inte varit så super engagerad i någon av er nu inför op och sådant.{#lang_emotions_embarassed}
    Jag vaknar nog upp ur egodrömmen jag också.
  • Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-09-24 07:15:04 följande:
    Skönt att du mår lite bättre, ledsen att jag inte varit så super engagerad i någon av er nu inför op och sådant. Jag vaknar nog upp ur egodrömmen jag också.
    men gummsi, sluta..jag tycker inte du varit ego vi ska itne visa att vi bryr oss för att vi måste heller hur?
    I bland har man mycket med sig själv
    vi ska bry oss när vi har kraft att göra det, för man vet ju att vi bryr oss alltid trotts inga komentarer, heller hur?

oj så vackert skrivit hi hi...
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-24 07:22:10 följande:
    men gummsi, sluta..jag tycker inte du varit ego vi ska itne visa att vi bryr oss för att vi måste heller hur? I bland har man mycket med sig själv vi ska bry oss när vi har kraft att göra det, för man vet ju att vi bryr oss alltid trotts inga komentarer, heller hur? oj så vackert skrivit hi hi...
    Vackert ja
  • Mammiztill2
    Åttan skrev 2009-09-24 00:05:12 följande:
    cellisen---> skönt å höra att allt gick bra å att du slapp bli snittat.. har tänkt på dig.. Mammmiz--> men har du inte någon som kan följa med dig å vara med dig?
    Nej, tror inte ngn kan det tyvärr Mitt barn får absolut inte vistas nära mig i morgon för ens 3 timmar efter ja kommit hem från sjukhuset pga den radioaktiva injektionen jag får i morgon bla.

Hur är de med dig Jeskan?! vad händer?!

Cellisen; Det är oftast den värken som är den största plågan efter laparskopin, jag brukar ha ont ialla fall 1 veckas tid om inte närmare 1- 1½ vecka med smärtor från kroppen. Vissa gånger kan jag då jag vänder mig (liggandes från sida till sida känna bubbla som förflyttar sig)
    Krya på dig och glöm inte ta dina pills kramar
  • Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-24 11:17:01 följande:
    Nej, tror inte ngn kan det tyvärr Mitt barn får absolut inte vistas nära mig i morgon för ens 3 timmar efter ja kommit hem från sjukhuset pga den radioaktiva injektionen jag får i morgon bla. Hur är de med dig Jeskan?! vad händer?!

Cellisen; Det är oftast den värken som är den största plågan efter laparskopin, jag brukar ha ont ialla fall 1 veckas tid om inte närmare 1- 1½ vecka med smärtor från kroppen. Vissa gånger kan jag då jag vänder mig (liggandes från sida till sida känna bubbla som förflyttar sig) Krya på dig och glöm inte ta dina pills kramar
    Fick bara piller så att de räcker till ikväll. Har ännu mer ont idag än igår (förutom igår kväll, det var då det började) Vad beror det på? Trodde det skulle vara värst i början?
    Vad var det för röntgen du ska göra?
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-09-24 11:43:09 följande:
    Fick bara piller så att de räcker till ikväll. Har ännu mer ont idag än igår (förutom igår kväll, det var då det började) Vad beror det på? Trodde det skulle vara värst i början? Vad var det för röntgen du ska göra?
    det brukar för mig vid laparskopi börja man har ont i op ärren, magen uppsväld, kan kännas öm i nacke, axlar, under revbensbågar, nyceklben för att sen efter dagar går öka för att sen i (mina op fall) så stiga upp i nacke och huvud för att sen ge med sig.
    Men jag skulle råda dig ringa gyn och be om mer tabletter.
    (jag brukar ungefär komma hem den här dagen som du redan är hemma på dagen efter eller dagen där på efter laparskopi op.).. Jag ska in på en pet/ct röntgen heter det.
  • Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-24 12:09:18 följande:
    det brukar för mig vid laparskopi börja man har ont i op ärren, magen uppsväld, kan kännas öm i nacke, axlar, under revbensbågar, nyceklben för att sen efter dagar går öka för att sen i (mina op fall) så stiga upp i nacke och huvud för att sen ge med sig. Men jag skulle råda dig ringa gyn och be om mer tabletter. (jag brukar ungefär komma hem den här dagen som du redan är hemma på dagen efter eller dagen där på efter laparskopi op.)..

Jag ska in på en pet/ct röntgen heter det.
    Okej, ja det stämmer ju rätt bra med mina smärtor. Skönt att höra.

Lycka nu till imorgon!
Svar på tråden Syskonlängtan 4